Slechte remtechniek

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Ish-Shah schreef:Wat doe je dan het beste als je aan de lichten staat te wachten, ontkoppelen of in 1e?
Je schakelt in neutraal en je laat het koppelingspedaal los.

Als je merkt dat de fase van de verkeerslichten gaat veranderen, kun je al ontkoppelen en in 1ste versnelling schakelen, zodat je onmiddellijk kunt vertrekken als het verkeerslicht voor jou groen wordt.

Heb je die verandering niet gemerkt, dan hoeft niemand het jou kwalijk te nemen dat je bij het aangaan van het groene verkeerslicht eerst nog de 1ste versnelling moet inschakelen vooraleer je kunt vertrekken. Zo heeft de wetgever het gewild in België. In Duitsland branden rood en geel samen 3 seconden vóór groen aangaat, daar heb je dat probleem dus niet (ons oranjegele licht is in Duitsland een geel licht).
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Ish-Shah schreef:En wat wordt er nu aangeraden om te doen als je je moet laten uitbollen, schakelen naar een lagere versneling of helemaal ontkoppelen en remmen?
In eerste instantie : gewoon gas volledig lossen (met wat oefenen gaat dat zonder schokken, en toch snel) en de auto in versnelling laten staan.

Als je snelheid - en motortoerental - afneem, vermindert ook de remmende werking stilaan tot het rem-effect niet zoveel meer voorstelt.
Dat is het moment om terug te schakelen naar een lagere versnelling, en eventueel het geheel te herhalen als je er de ruimte voor hebt.

Ik moet van middag (12u20) in erembodegem mijn examen gaan doen en ik ben zooo nerveus... :?
En :?:
Plaats reactie