probleem!

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
damon

probleem!

Bericht door damon »

Ik heb mijn theoretisch examen gedaan op 31/07/2006 (dus zit nog in het oude systeem).

Ik heb daarjuist gebeld naar het examencentrum om mijn praktijk te gaan doen (ik had mij late vertelllen dat je een 3tal weken op voorhand moet bellen om een afspraak te maken..)
Nu staat dat al volgeboekt tot halfaugustus. Maar mijn voorlopig rijbewijs vervalt dus 2 augustus. Nu moet ik blijkbaar op 2augustus (datum van afgifte in het gemeentehuis) overschakelen naar dat ander systeem en dat betekent dat ik weer eens 3 maanden moet wachten tegen dat ik mijn rijbewijs kan halen). Ik mag afentoe wel eens bellen om te zien of er iemand heeft afgebeld en er zo een plaatsje vrij is gekomen

zitten alle examencentra vol (ik dacht het nu in haasrode te doen) of is het de moeite om nog andere examencentra te contacteren? (welke zijn dan trouwes in de buurt van haasrode?)

Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen wan ik had er echt op gerekend om deze zomer mijn rijbewijs te halen en nu blijkt datik nog zal moeten wachten tot in november...

(en ja ik weet dat ik ook vroeger kon bellen, maar in mijn blok/examens kon ik daar moeilijk tijd voor maken en daarvoor dachtik dat ik er nog niet klaar voor was)
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Het examencentrum waar je naartoe moet, hangt af van je woonplaats. Tenzij je nog vlug gaat verhuizen, kun je dus alleen maar naar Haasrode gaan.

Of het zou moeten zijn dat je het examen met een erkende rijschool aflegt; dan moet je naar het examencentrum dat voor die rijschool bevoegd is.

Wil je naar het nieuwe systeem overschakelen, dan hoef je echter niet te wachten tot je huidig voorlopig rijbewijs vervalt. Je kunt dat ook nu al doen. Dan kun je dus begin oktober al examen afleggen.

Is dat ook nog te lang, ga dan een week naar Polen. Als je genoeg geld meeneemt, kom je dan naar huis met een definitief Pools rijbewijs (geldig in alle lidstaten van de EU). Of je dan ook kunt rijden, is een andere vraag.
damon

Bericht door damon »

isdat laatste nu om te lachen of is dat serieus? graag wat meer uitleg, ik vertrek deze zondag voor een week naar tsjechië op vakantie dus alsdat daar ook te regelen valt ...

(en ik kan normaalgezien wel rijden, oefen nu al 11 maand op regelmatige basis...)
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Jozef schreef POLEN en niet Tsjechië

Onlangs stond in de krant dat in Nederland bussen met jongeren naar Polen rijden om er een rijbewijs te halen.

Maar of dit een goed systeem is, betwijfel ik. Je bent best een goede bestuurder en laat GOCA daar maar over oordelen.
Lot

Bericht door Lot »

Jozef schreef:Het examencentrum waar je naartoe moet, hangt af van je woonplaats. Tenzij je nog vlug gaat verhuizen, kun je dus alleen maar naar Haasrode gaan.

Of het zou moeten zijn dat je het examen met een erkende rijschool aflegt; dan moet je naar het examencentrum dat voor die rijschool bevoegd is.
Betekent dit dat ik mijn rijlessen en mijn rij-examen gewoon in Leuven (en Haasrode) kan volgen? Ik woon in de provincie Antwerpen, maar ik zit op kot in Leuven. Thuis heb ik geen mogelijkheid om te leren rijden. Mijn vader is de enige thuis die kan rijden en hij rijdt met een automaat en ik wil het niet zo leren. Ik had dus gedacht in Leuven lessen te volgen omdat ik daar toch nog twee jaar zit. Zo heb ik mijn rijbewijs tegen de tijd dat ik afgestudeerd ben.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Het is inderdaad geen enkel probleem als je in Leuven op kot verblijft om daar ergens met een rijschool les te volgen.

Je mag dan examen afleggen in het GOCA centrum dat bevoegd is voor de rijschool.

Op ons overzicht van rijscholen kan je ook zien welk centrum bevoegd is voor een rijschool

http://www.soundandvision.be/rijbewijs/ ... cholen.htm
Laatst gewijzigd door GRO op 30 jun 2007, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
damon

Bericht door damon »

mja hoe groot is de kans dat er ergens een gaatje valt? anders zou ik beter morge richting gemeentehuis gaan en al van systeem veranderen... me khad er godverdomme toch echt op gerekend om deze zomer mijn rijbewijs te hebbe zenne.

:?: ik wist niet dat je niet mocht kiezen waar ge uw examen deed
Plaats reactie