enkele praktische vraagjes

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

enkele praktische vraagjes

Bericht door Gast »

ik heb nog enkele vraagje ivm het praktisch examen

1) er rijdt een ambulance achter mij en ik kan enkel uitwijken naar een voetpad/fietspad. wat moet ik doen?

2) er is een doorlopende witte lijn en ik rijd achter een vuilniskar. mag ik die voorbijsteken als ze stopt om iets op te halen?
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Vraag 1:
Uitwijken.
Vraag 2:
Achter de vuilkar blijven rijden.
Gast

Bericht door Gast »

jama nen maat van mij was niet geslaagd juist omdat hij uitweek naar een voetpad daarom dat ik het nog maar eens vraag voor de zekerheid
Gast

Bericht door Gast »

Een prioritair voertuig (zwaailichten, speciaal alarmgeluid) moet je voor laten gaan.

Ik wil de reactie zien als jij een paar kilometer op een smalle rijbaan gewoon blijft doorrijden omdat je niet even wilt uitwijken naar een voetpad (zonder daar weggebruikers in gevaar te brengen)

In de ambulance ligt misschien iemand die zwaar gewond is.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Een gast schreef:Ik wil de reactie zien als jij een paar kilometer op een smalle rijbaan gewoon blijft doorrijden omdat je niet even wilt uitwijken naar een voetpad (zonder daar weggebruikers in gevaar te brengen)

In de ambulance ligt misschien iemand die zwaar gewond is.
Als ze daar werk van maken, kun je op basis van het Strafwetboek zelfs tot een gevangenisstraf veroordeeld worden.

Ter herinnering: prioritair voertuig = blauwe zwaailichten + speciaal geluidstoestel. Zonder het speciaal geluidstoestel heb je niet de minste bijzondere verplichting tegenover de bestuurder.
Plaats reactie