Eerste 2 uur les donderdag..

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Flightster
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 jun 2007, 13:40

Eerste 2 uur les donderdag..

Bericht door Flightster »

Hallo,

Zoals de titel al duidelijk maakt, zal ik donderdag mijn eerste 2 uur achter het stuur van een wagen doorbrengen.. Ik heb gekozen om mijn stageperiode te lopen zonder begeleider (Methode 1), aangezien ik op die manier geen problemen heb om te gaan werken, en dus zal ik eerst 20 uur rijles moeten volgen.

Maar nu vroeg ik me af hoe dit allemaal in zijn werk zal gaan? Met name:

- wat wordt er van me verwacht?
- zal ik al alles zelf moeten doen?
- waar zal ik gaan rijden (openbare weg, terrein van de rijschool)?
- ...

En vooral:

Is er een kans dat ik, zelfs na deze 20uur, mijn bekwaamheidsattest niet zal krijgen?
Freddie
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge

Bericht door Freddie »

Geen zorgen maken.

mijn 1ste les ging als volgt:
De rijschool heeft ook nen kantoor op Oostkamp (ik was in Brugge gestart).
Het meisje die voor me les had was in Oostkamp gestart, dus ze mocht terug naar daar rijden.

Toen mijn les begon mocht ik direct achter het stuur zitten.
Alle lichten en pinkers uitgelegd.
Toen mocht ik vertrekken richting een kalmer baantje.
Ik dus sturen en pinken terwijl de instructeur de pedalen en versnellingen deed.

Dan in dat kalm straatje aan de kant van de weg gaan staan.
Daar heeft hij dan uitgelegd hoe de vitessen werken, hoe te gebruiken enzo.
Daarna was't aan mij en mocht ik daar dus enkele keren starten, stoppen en terug vertrekken. Dan gedraaid en de baan op.
In't begin vooral grotere wegen waar je door kan rijden, gewestwegen enzo.
Ik mocht ook al eens de expressweg op aan 90, later aan 120:).

De volgende lessen dan mag je steeds meer op drukkere baantjes rijden, in't stadscentrum enzo.

Hij zei wel dat ik direct de baan op mocht omdat ik volgens hem goed kon schakelen.
Als je daar niet direct mee weg bent dan zal hij u naar hun terrein laten rijden zodat je eerst in alle rust wat kan oefenen.
Ze vragen ook ofdat je al ervaring hebt of niet.

ivm dit attest: als ze denken dat het na 20u niet zal lukken dan zal men dat zeggen ongeveer halverwege, rond de 10u zodat je er nog iets aan kunt veranderen.

Goeie tip: niet stressen, vooral niet opjagen enz. als je eens zou stilvallen en er staan mensen achter u.
Plaats reactie