Ik heb een Oekraïns rijbewijs B

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
oekraine
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2007, 23:07
Locatie: Kyiv, Oekraïne

Ik heb een Oekraïns rijbewijs B

Bericht door oekraine »

Beste Eugeen Van Aerschot,

Ik heb een Oekraïns rijbewijs B omdat ik al jaren in Kyiv, Oekraïne woon en werk, maar mag ik met mijn Oekraïns rijbewijs B ook in België rondrijden, want een Belg met een Oekraïns rijbewijs B kan misschien voor problemen zorgen,...

Ik heb mijn theorie-examen en praktijk-examen in Kyiv, Oekraïne gedaan, want was volledig op kosten van mijn werkgever in Kyiv, Oekraïne.

http://www.autoschool.com.ua

Ik kon mijn theorie-examen en praktijk-examen ook in België doen, maar dan moest ik alles zelf betalen.

Ik wil hierover toch wat zekerheid, want is ook belangrijk om weten voor mijn vriendin met ook een Oekraïns rijbewijs B.

Graag uw mening hierover,

Mvg,

J.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

In belgië mag je rijden met:

- een Belgisch rijbewijs
- een Europees rijbewijs
- een rijbewijs uit andere landen dat door België erkend is als geldig voor in België

Het Oekraïns rijbewijs hoort daar helaas niet bij thuis.

Een mogelijkheid is te rijden met een internationaal rijbewijs, maar dan mag je in België niet woonachtig zijn.

Ik vrees dus dat je in België vanaf nul zult moeten vertrekken:
a. theorie-examen (de site is perfect daarvoor)
b. praktijk. (daar heb je het geluk dat je al kunt rijden. Dat zal dus wel vlotten.

Hier rijden met je Oekarïns rijbewijs is dus hetzelfde als rijden zonder rijbewijs. De gevolgen daarvan zijn niet mals hoor.

PS Ik heb de tekst even vlug gelezen van de website en ik heb er geen snars van begrepen :lol:
oekraine
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2007, 23:07
Locatie: Kyiv, Oekraïne

Ik heb een Oekraïns rijbewijs B

Bericht door oekraine »

Beste Eugeen,

Mijn mening is dat het beste is om mijn adres Kostelnaya Street in Kyiv, Oekraïne te blijven gebruiken, zodat ik met een internationaal rijbewijs kan rijden in België.

Ik vind het belachelijk om alles opnieuw te moeten doen en dus om te betalen voor een tweede rijbewijs B, vooral omdat de theorie in Oekraïne voor 95% hetzelfde is als de theorie in België.

Toch bedankt voor de belangrijke informatie dat in België rijden met een Oekraïns rijbewijs B dus hetzelfde is als rijden zonder rijbewijs, want ik heb al veel rondgereden in België met mijn Oekraïns rijbewijs B. :shock:

Ik heb dus enorm veel geluk gehad dat ik nog nooit ben tegengehouden door de politie. :D

Ik ga dus zo snel mogelijk een internationaal rijbewijs aanvragen in Kyiv, Oekraïne zodat ik in orde ben met de Belgische wetgeving.

Dankzij uw belangrijke informatie heb ik dus nu een zware boete en ook een financieel drama vermeden.

Bekijk de website in het Engels :

http://www.autoschool.com.ua/en/index.php

Met vriendelijke groeten,

J.
Plaats reactie