info mbt praktijk

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Mimi

info mbt praktijk

Bericht door Mimi »

Hallo iedereen,

binnenkort doe ik mijn praktisch examen, maar ik heb nog enkele praktische vraagjes:
- wat wordt bedoeld met 'betalingsbewijs van retributie'?
- ik heb een voorlopig rijbewijs ZONDER begeleider, ik mag dus tijdens het praktijkexamen, naast de instructier, een passagier meenemen?
- is een tweede achteruitkijkspiegel verplicht? Zoja, waar kan ik deze kopen aub?

Hartelijk dank voor jullie hulp!! :wink:

Mimi
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: info mbt praktijk

Bericht door wobotje »

Mimi schreef:- wat wordt bedoeld met 'betalingsbewijs van retributie'?
Het bewijs dat je betaald hebt voor je examen.
Dat krijg je op het moment dat je ja aanmeldt in het examencentrum en betaalt voor je examen.
Mimi schreef:- is een tweede achteruitkijkspiegel verplicht? Zoja, waar kan ik deze kopen aub?
In jouw geval niet.
Mimi

Bericht door Mimi »

Bedankt Wobotje,

mijn tweede vraag heb ik echter verkeerd geformuleerd! Ik bedoel dus dat ik naast de examinator, moet vergezeld zijn van een passagier, dit klopt toch he?

Dank u!
Spinneke

Bericht door Spinneke »

Van uw instructeur,
de leerkracht van de rijschool of de persoon die vermeld staat als je begeleider...

good luck
Spinneke

Bericht door Spinneke »

alleee ja weet niet goed waar mbt voor staat? lees dat nu pas :oops:
ik heb het natuurlijk over B rijbewijs
KarolienV
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 feb 2007, 14:00

Re: info mbt praktijk

Bericht door KarolienV »

Mimi schreef:Hallo iedereen,

binnenkort doe ik mijn praktisch examen, maar ik heb nog enkele praktische vraagjes:
- wat wordt bedoeld met 'betalingsbewijs van retributie'?
- ik heb een voorlopig rijbewijs ZONDER begeleider, ik mag dus tijdens het praktijkexamen, naast de instructier, een passagier meenemen?
- is een tweede achteruitkijkspiegel verplicht? Zoja, waar kan ik deze kopen aub?

Hartelijk dank voor jullie hulp!! :wink:

Mimi
Ik ben gisteren een afspraak gaan maken voor mijn praktijkexamen, en op het papiertje dat ik gekregen heb staat het een beetje duidelijker uitgelegd dan op de site van goca. (Ik ga ervan uit dat je examen doet met je eigen auto, als dat niet zo is zorgt de rijschool voor al wat de auto betreft. Je mag dan, behalve de instructeur van de rijschool, niemand extra meenemen.)

Een tweede binnenspiegel is niet verplicht met een voorlopig rijbewijs van 18 maanden, dus in jouw (en mijn) geval niet. In't begin is mijn vader een paar keer meegereden, en die wou er toch eentje, dus hebben we er eentje gekocht in de gamma, ook in de colruyt heb ik ze al zien liggen, ze blijven wel niet zo fantastisch goed aan de voorruit hangen...

Je moet wel een begeleidend persoon meebrengen naar je examen, vind ik op't eerste zicht een beetje vreemd, aangezien je maar 1 persoon mag meenemen met je voorlopig rijbewijs, maar ik veronderstel dat er een getuige moet bij zijn op je examen. Die begeleidend persoon is aan dezelfde voorwaarden onderworpen als de passagier die je mag meenemen met je voorlopig rijbewijs, dus moet minstens 24 zijn en een rijbewijs B hebben...

Succes ermee!
Mimi

Bericht door Mimi »

Ok, dank u wel allemaal voor de hulp! Ik neem dus mijn vader mee op het praktisch examen als mijn 'begeleider'!

Weet iemand of de examinator voorin of achterin zit? Ik veronderstel achterin, maar ben het niet zeker!

Alvast bedankt voor alle snelle reacties, dit es echt een supergoed forum!!
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Mimi schreef:Ok, dank u wel allemaal voor de hulp! Ik neem dus mijn vader mee op het praktisch examen als mijn 'begeleider'!

Weet iemand of de examinator voorin of achterin zit? Ik veronderstel achterin, maar ben het niet zeker!

Alvast bedankt voor alle snelle reacties, dit es echt een supergoed forum!!
Normaal achterin. Uitzonderlijk voorin.
Plaats reactie