passagier voorlopig rijbewijs

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
angelina

passagier voorlopig rijbewijs

Bericht door angelina »

Ik heb een vraagje met een voorlopig rijbewijs cat. 1 dus 18 maanden, mag je geen passagier meenemen die jonger is dan 24 en geen rijbewijs heeft. Wat is de sanctie indien je wel iemand zou meenemen zonder rijbewijs?
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge
Contacteer:

Bericht door wobotje »

Je kan je ook gewoon aan de regels houden...
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: passagier voorlopig rijbewijs

Bericht door Benny Stinkens »

angelina schreef:Ik heb een vraagje met een voorlopig rijbewijs cat. 1 dus 18 maanden, mag je geen passagier meenemen die jonger is dan 24 en geen rijbewijs heeft. Wat is de sanctie indien je wel iemand zou meenemen zonder rijbewijs?
Dit is een zeer zware overtreding die dus ook zeer zwaar bestraft zal worden :!:

Over het bedrag van de boete ga ik me niet uitspreken, maar waar ik al zeker van ben is dat je je aan een verval van recht tot sturen (de meeste noemen het rijverbod) mag verwachten.

Met andere woorden mag je vanaf het moment dat je je echt rijbewijs krijgt het al onmiddelijk inleveren.

Moest je een ongeval tegenkomen kan het best zijn dat je verzekering je ook nog een loer draait, je ben namelijk niet met een geldig rijbewijs op stap omdat je niet voldoet aan de voorwaarden en ze zullen daar dankbaar gebruik van maken.

De meeste mensen rijden maar in het gedacht dat de pakkans klein is maar als je iets aan de hand krijgt is het had ik maar.

Tegenhouden kan ik je niet maar ik ga je toch vragen om er eens goed over na te denken :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11367
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: passagier voorlopig rijbewijs

Bericht door Inazuma »

angelina schreef:Ik heb een vraagje met een voorlopig rijbewijs cat. 1 dus 18 maanden, mag je geen passagier meenemen die jonger is dan 24 en geen rijbewijs heeft. Wat is de sanctie indien je wel iemand zou meenemen zonder rijbewijs?
Het niet naleven van de voorwaarden waaronder je met een voorlopig rijbewijs mag rijden, worden zoals Benny aan aanhaalde doorgaans aanzien als rijden zonder rijbewijs ...
Plaats reactie