rijden op openbare parking dichtbij speeltuin

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
b1988

rijden op openbare parking dichtbij speeltuin

Bericht door b1988 »

Hallo iedereen,

ik heb mijn voorlopig rijbewijs (36maanden) en ik ga hier regelmatig oefenen met mijn mama op een speciaal pleintje daarvoor. langs dat pleintje is een parking en daar tegenover is een hele grote speeltuin. Ik reed eergisteren vanaf dat pleintje op de parking en reed daar een rondje en ging terug naar het pleintje. Er was niemand op die parking. Ineens komt daar een vrouw en die roept dat ik moet stoppen. die begint daar uit te vliegen en mij te zeggen dat het verboden is om te rijden met een 'L' op die parking omdat er kinderen kunnen lopen. Ze was zelfs aan het dreigen dat ze iemand ging opbellen. Ik vraag me echt af of die vrouw het bij het juiste eind heeft. Bij mijn weten mag ik overal rijden met mijn voorlopig rijbewijs.. als ik op de grote baan mag rijden,waarom dan niet op een parking :s graag had ik wat informatie hieromtrent. dank je wel alvast!!
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: rijden op openbare parking dichtbij speeltuin

Bericht door Inazuma »

b1988 schreef:Ineens komt daar een vrouw en die roept dat ik moet stoppen. die begint daar uit te vliegen en mij te zeggen dat het verboden is om te rijden met een 'L' op die parking omdat er kinderen kunnen lopen. Ze was zelfs aan het dreigen dat ze iemand ging opbellen.
Rustig laten bellen ;)


Er zijn geen beperkingen aan de plaatsen op de openbare weg waar je met de wagen mag oefenen - zolang je maar in België blijft.

Zelfs als de parking een privé-terrein is dat opengesteld is voor het publiek (ttz een "openbare plaats" zoals bvb een parking van een warenhuis ofzo) dan nog kan de eigenaar je niet verbieden er met een voorlopig rijbewijs te rijden.
De eigenaar van een parking kan bvb wel stellen dat enkel zijn klanten er toegang hebben , maar dat moet dan wel aangeduid zijn.
(Art 87.8 van het antieke Veldwetboek)


Uiteraard kijk je wel al vanzelf uit naar plaatsen waar je gerust en veilig kan oefenen.

Maar verboden omdat je met een voorlopig rijbewijs rijdt is nonsens.
Er kunnen uiteindelijk overal kinderen opduiken.
Plaats reactie