Nog enkele vraagjes

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gerto

Nog enkele vraagjes

Bericht door Gerto »

Ook voor mij is het bijna zover ,ik heb aan deze site al veel hulp gehad, waarvoor bedankt!

Nu vraag ik mij nog hetvolgende af:
-Uit stilstand sturen: Dit mag blijkbaar niet tijdens de manoeuvres?
Dit begrijp ik niet goed; bij parkeren lijkt me dit nog mogelijk. Maar op welke moment moet je dan bij het keren je banden terugdraaien?

-De bandenslijtage: Is het nu eigenlijk voldoende om gewoon de slijtageindicatoren aan te duiden en te zeggen dat als die gelijk komen met het loopvlak van de band, de band aan vervanging toe is? (zo staat het op de rijprof, wat is het loopvlak van de band eigenlijk :? ) En mag je je banden hier dan wel gewoon draaien "vanuit stilstand"? :)

-En ten slotte nog een situatie die ik hier in de buurt al vaak tegengekomen ben:


Afbeelding

Sorry voor mijn nogal beperkte "paint-skills" :D , maar ik hoop dat het duidelijk is.

Je komt dus op een kruispunt met een voorrangsweg (je moet zelf voorrang verlenen) en wil naar links. De voorrangstekens (omgekeerde driehoeken) staan VOOR het zebrapad. Als je daar echter stopt zie je niks, door bomen enz. Is het dan toegelaten om voorbij de omgekeerde driehoeken te rijden en op het zebrapad te staan wachten (waar je wel iets kan zien) tot je doorkan?

Alvast bedankt!
Gert
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: Nog enkele vraagjes

Bericht door Rafael »

Rafael schreef:Maar wanneer je echt geen goed zicht hebt door de bomen, en je hebt goed rondgekeken naar voetgangers, mag je op het zebrapad staan om beter te kunnen kijken. Als ik me niet vergis, wordt dit ook wel eens het "pieprecht" genoemd.
Zeer juist, Rafael. Die term staat nergens in enige wetgevende tekst, maar wordt onder juristen gebruikt om naar rechtspraak in verband daarmee te verwijzen.

Er is daarnaast ook een universeel beginsel in het recht volgens hetwelk niemand gehouden is tot het onmogelijke.
Plaats reactie