Belangerijke vraag

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

Belangerijke vraag

Bericht door Gast »

Beste mensen,

Ik ben twee jaar terug van nederland naar belgie verhuisd en heb toen in die tijd veel praktijklessen gehad in nederland en kan dit ook bewijzen. Ik zou graag mijn rijbewijs hier halen maar moet ik dan nog steeds die 20 uur volgen bij een rijschool om een verlopige rijbewijs te krijgen. Ik heb namelijk niemand waarmee ik kan rijden dus moet ik bij een rijschool rijden. Ik weet niet wat ik moet doen want ik kan heel goed rijden en als ik bij een rijschool moet gaan rijden dan verspil ik gewoon mijn geld.

Zouden jullie me raad kunnen geven over wat ik kan doen,

bedankt
Gast

Bericht door Gast »

kan niemand mij helpen???
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge
Contacteer:

Bericht door wobotje »

In België ben je niet verplicht rijlessen te volgen.
Klik hier voor meer uitleg.
Jij zal een "VOORLOPIG RIJBEWIJS B MET BEGELEIDER / 36 MAANDEN" willen.
Gast

Bericht door Gast »

Het probleem is ik heb geen begeleider en daarom moet ik dus bij een een rijschool rijden. Ik vroeg me af dus als ik bij een rijschool rij en ze dus zien dat ik goed kan rijden moet ik dan nog steeds die 20 uur volgen?
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Ja.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Anonymous schreef:Het probleem is ik heb geen begeleider en daarom moet ik dus bij een een rijschool rijden. Ik vroeg me af dus als ik bij een rijschool rij en ze dus zien dat ik goed kan rijden moet ik dan nog steeds die 20 uur volgen?
De rijscholen mogen en kunnen de wet niet omzeilen en in de wet staat dat je 20 uren les moet volgen om een voorlopig rijbewijs te krijgen waarmee je zonder begeleider op de baan mag.

Dus ook al weten ze dat je perfect kunt rijden kan je moeilijk verwachten dat ze valsheid in geschrifte er voor gaan plegen.
Ik weet niet wat ik moet doen want ik kan heel goed rijden
Zouden jullie me raad kunnen geven over wat ik kan doen,
Als je echt heel goed kunt rijden (zodanig goed dat je nu al klaar zou zijn voor je examen)
Dan kan je ook het voorlopig rijbewijs gaan halen voor met een begeleider te rijden en 3 maandjes thuis in de zetel blijven zitten (bij gebrek aan een begeleider) en dan op examen gaan.

Het grote nadeel daarvan is natuurlijk dat je 3 maanden zonder oefening zit.

Wat je dan nog eventueel er aan toe kan voegen indien je budget het toelaat is 2 of 4 uurtjes les te nemen vlak voor je examen dan heb je die oefening toch nog gehad.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie