rijbewijs B en A3 en 125cc ?

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
colobot
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2007, 11:24
Locatie: ravels

rijbewijs B en A3 en 125cc ?

Bericht door colobot »

Als ik mijn rijbewijs B theorie doe mag ik rondrijden met een auto (voorlopig rijbewijs)

Als ik dan mijn rijbewijs B écht heb mag ik rondrijden met een auto en een B-klasse brommer zonder een praktijk examen te doen? (voor die B-klasse hé)

Als ik mijn rijbewijs B dan 2 jaar heb mag ik rondrijden met een moto van maximum 125cc?


Is het dan nog nuttig om een A3 te halen samen met mijn B? Qua tijd/kosten (en vooral aangezien ik dan zeker een praktijkexamen moet doen)

een Motorijbewijs moet ik sowieso appart doen hé?

Hartelijk bedankt op voorhand!
ps: de secretqris is ne choco
Afbeelding
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: rijbewijs B en A3 en 125cc ?

Bericht door wobotje »

colobot schreef:Als ik mijn rijbewijs B theorie doe mag ik rondrijden met een auto (voorlopig rijbewijs)
Juist.
colobot schreef:Als ik dan mijn rijbewijs B écht heb mag ik rondrijden met een auto en een B-klasse brommer zonder een praktijk examen te doen? (voor die B-klasse hé)
Juist. Rijbewijs B is automatisch ook geldig voor A3. (brommer klasse B)
colobot schreef:Als ik mijn rijbewijs B dan 2 jaar heb mag ik rondrijden met een moto van maximum 125cc?
Maximum 125cc en maximum 11kW.
colobot schreef:Is het dan nog nuttig om een A3 te halen samen met mijn B? Qua tijd/kosten (en vooral aangezien ik dan zeker een praktijkexamen moet doen)
Persoonlijk zou ik gewoon mijn rijbewijs B halen. Daarna heb je sowieso ook je A3.
Als je natuurlijk dringend met een brommer moet rijden, kun je het wel overwegen van het samen te doen.
In het andere geval zou ik het dus niet doen.
(Maar ja, wie ben ik hé ;))
colobot schreef:een Motorijbewijs moet ik sowieso appart doen hé?
Inderdaad.
Plaats reactie