Bij vraag 2/43 staat, les 4:
De bestuurder van deze grijze auto wil naar Hasselt rijden.
Op welke rijstrook moet hij rijden?
A. De linker.
B. De rechter.
Maar links is naar Hasselt en rechts is voor Luxemburg, Brussel
Ik had echter A aangeduid want hij moet naar Hasselt maar dit was fout?
De uitleg was "Je moet rechts op de rijbaan of op de rechterrijstrook rijden."
Vraag 942
Re: Vraag 942
Dit bord heeft niets te maken met je rijstrookkeuze, dit betekent enkel dat er een wisselaar (of afrit) aan komt. Je moet dus rechts rijden.
Re: Vraag 942
Dat is een bord F25 / voorwegwijzer
Het is géén F15 die wél rijstrookkeuze oplegt
Het is géén F15 die wél rijstrookkeuze oplegt
Re: Vraag 942
Niet juist.Maar links is naar Hasselt en rechts is voor Luxemburg, Brussel
De twee linkse rijstroken zijn richting Hasselt.
Je moet op de rechter rijstrook rijden.
Rechts is er een afrit.
-
- Medewerker
- Berichten: 8352
- Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
- Contacteer:
Re: Vraag 942
Hasselt is gewoon rechtdoor. Als het niet druk is, moet je rechts rijden.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Re: Vraag 942
Beste,
Op een autosnelweg met 4 rijstroken waar twee borden F15 boven de rijweg de rijrichting aanduiden:
- 1e bord boven de twee linkerrijstroken richting Brussel
- 2e bord boven de twee rechtse rijstroken richting de ring
-> Mogen voertuigen op de tweede rijstrook (linkerrijstrook richting ring) sneller rijden dan voertuigen op de derde rijstrook ( rechterrijstrook richting Brussel) aangezien zij beide een andere bestemming hebben en de autosnelweg hier virtueel opgesplitst wordt in twee wegen? Ik denk van wel, niet? En is dit mogelijk ook geen gevaarlijke situatie omdat de aangehouden snelheden tussen beide rijstroken sterk kunnen verschillen?
-> Mag voorsorteren pas vanaf deze borden of ook al in de kilometer(s) ervoor (dit lijkt in de realiteit wel de gangbare werkwijze...) ?
Mvg, Mari
Op een autosnelweg met 4 rijstroken waar twee borden F15 boven de rijweg de rijrichting aanduiden:
- 1e bord boven de twee linkerrijstroken richting Brussel
- 2e bord boven de twee rechtse rijstroken richting de ring
-> Mogen voertuigen op de tweede rijstrook (linkerrijstrook richting ring) sneller rijden dan voertuigen op de derde rijstrook ( rechterrijstrook richting Brussel) aangezien zij beide een andere bestemming hebben en de autosnelweg hier virtueel opgesplitst wordt in twee wegen? Ik denk van wel, niet? En is dit mogelijk ook geen gevaarlijke situatie omdat de aangehouden snelheden tussen beide rijstroken sterk kunnen verschillen?
-> Mag voorsorteren pas vanaf deze borden of ook al in de kilometer(s) ervoor (dit lijkt in de realiteit wel de gangbare werkwijze...) ?
Mvg, Mari
Re: Vraag 942
Dat magMariBXL schreef: ↑23 mar 2024, 21:31 -> Mogen voertuigen op de tweede rijstrook (linkerrijstrook richting ring) sneller rijden dan voertuigen op de derde rijstrook ( rechterrijstrook richting Brussel) aangezien zij beide een andere bestemming hebben en de autosnelweg hier virtueel opgesplitst wordt in twee wegen? Ik denk van wel, niet?
Dat toelaten, is uiteindelijk net de betekenis van dat bord ...
JaEn is dit mogelijk ook geen gevaarlijke situatie omdat de aangehouden snelheden tussen beide rijstroken sterk kunnen verschillen?
Je moet daar niet aan 100 of 120 naast een stilstaande file rijden ...
Officieel pas van daar als er weinig verkeer is-> Mag voorsorteren pas vanaf deze borden of ook al in de kilometer(s) ervoor (dit lijkt in de realiteit wel de gangbare werkwijze...) ?
Bij druk verkeer is verkeer in meerdere rijstroken toegelaten
In praktijk zal men bij drukker verkeer al vroeger in die rijstroken gaan rijden / stilstaan ...
Navigatie-apps geven doorgaans ook al vroeger een waarschuwing, en dan zie je ook al meteen mensen opschuiven van rijrichting, zelfs al is er geen file of druk verkeer ...