Bezorgd dat ik mijn 20 uur niet zal halen.

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Alfie

Bezorgd dat ik mijn 20 uur niet zal halen.

Bericht door Alfie »

Hallo, ik heb momenteel 16/20 rijlesuren gehad. Naar mijn mening rij ik goed, er is nog nooit iets gebeurd dat een ongeluk zou kunnen veroorzaken. Gisteren tijdens mijn les vertelde mijn rijinstructeur me dat ik langzaam ben (ik stond een keer 20 seconden stil op een kruispunt, er waren ook geen auto's achter mij), ook dat ik niet om me heen kijk, wat ik wel doe? Moet ik mijn hoofd helemaal omdraaien terwijl ik 70/90km per uur rijd? Evenals het feit dat ik niet de juiste afstand houd tussen mij en andere auto's. Het is alsof hij problemen probeert te vinden, zelfs voor de kleinste dingen. Ik heb wel problemen met fileparkeren (laatste poging was succesvol) en ik schakel soms te vroeg in de 2e versnelling bij rondpunten. Zijn dit geldige redenen om geen bekwaamheidsattest te krijgen?
Frank de Busser

Re: Bezorgd dat ik mijn 20 uur niet zal halen.

Bericht door Frank de Busser »

Je krijgt je bekwaamheidsattest als je er klaar voor bent. Vertrouw op het oordeel van je instructeur. Ze hebben werk genoeg, dus gaan ze jou niet onnodig 'aan het lijntje' houden. Je hebt nog 4u te gaan, dus verlies de hoop nog niet. Een beetje extra les als je er niet klaar voor bent, is geen schande. Denk eraan dat je alleen de baan op mag, dus als er twijfel is, kan je beter nog een beetje met de rijschool oefenen. Anders is het gevaarlijk voor jou.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Bezorgd dat ik mijn 20 uur niet zal halen.

Bericht door Inazuma »

Hoe lang je stilstaat aan een kruispunt is het punt niet ...

Kon je verder veilig rijden, maar gebeurde dat niet ?
Dàt is waar het om gaat ....


Ik heb ooit minuten stil gestaan aan een kruispunt omdat er in het dwarsverkeer geen veilig "gat" viel om in te voegen.
Dat zijn situaties waarin je je niet mag laten opjagen door de bestuurders achter je !
De bestuurder achter me die dat beu werd, is ei-zo-na op een andere bestuurder op de voorrangsweg geknald ...
Het was enkel en alleen de verdienste van de bestuurder op de voorrangsweg dat er géén ongeval gebeurd is.



Laat ook merken dat je rondkijkt, én in je spiegels kijkt
Ook op examen belangrijk :!:
Plaats reactie