Rood/oranje en m18 voorlopig rijbewijs

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Jerry2000
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2024, 04:55

Rood/oranje en m18 voorlopig rijbewijs

Bericht door Jerry2000 »

Gisteren was ik op de weg en naderde ik verkeerslichten in een bebouwde kom. Ik was op dat moment al wat gestrest ook omdat ik verkeerd aan het rijden was en iets in mij besloot toch om door te rijden wanneer het oranje was. Verder ben ik altijd juist heel voorzichtig op de baan en ik zie het als een inschattingsfout. Dom van mij!

2 Seconden later zie ik een anonieme wagen van de politie zijn zwaailichten en sirene opzetten in de tegenoverstelde richting en probeert me naar de zijkant van de weg te duwen bij een wegversmalling, waarna de politie zegt: Als je had gestopt voor het rood licht dan konden we nu passeren. Ze reden direct terug weg.

Verder hebben ze niet gevraagd naar mij identiteit, rijbewijs of iets van papieren. Ik heb nu schrik dat ik binnenkort een mooie brief in de bus zal krijgen en zelfs mijn voorlopig rijbewijs kwijt speel. Zou dit een preek van de politie geweest zijn of zouden die toch mijn nummerplaat geregistreerd hebben? Waarom geven ze dan geen uitleg bij de staandehouding en moeten ze geen pv opmaken ter plaatse?
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Rood/oranje en m18 voorlopig rijbewijs

Bericht door Inazuma »

ER moet geen PV ter plaatse gemaakt worden

Niet zo best is dat de politieagent spreekt van door rood rijden
Niet zoals jij zegt, door oranje rijden

Plus hinderen prioritair voertuig aan wegversmalling ...

Nummerplaat is snel genoteerd
Kan zijn dat ze ergens anders naartoe moesten

Dat wordt dus afwachten wat er volgt ...
Plaats reactie