Voorrang fietsers? Bij driehoekjes? Zwakke weggebruiker?

Armand1962
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2024, 13:48

Voorrang fietsers? Bij driehoekjes? Zwakke weggebruiker?

Bericht door Armand1962 »

1) Fieters moeten toch ook voorrang verlenen als zij een weg oversteken , en als er driehoekjes op de grond staan met nog een verkeersbord!! ( dus dit is geen doorlopend fietspad.
2) 90% van situatie 1 , rijden de fietsers gewoon door!! ( volgens mij zijn zij dan 100% in fout)
Waarom staan er dan driehoekjes?
3) stel dat je in zo een situatie een fietser aanrijd , zal de fietser gelijk krijgen omdat hij een " zwakke weggebruiker is"!!
Alhoewel hij 100% bewust geen voorrang geeft en misbruik maakt van de benaming " zwakke weggebruiker!!
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Voorrang fietsers? Bij driehoekjes? Zwakke weggebruiker?

Bericht door Stefan Peeters »

En wat is nu de vraag?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Voorrang fietsers? Bij driehoekjes? Zwakke weggebruiker?

Bericht door Inazuma »

In Vlaanderen vallen ongeveer 70% van de fietsdoden doordat 1 van beide partijen de voorrang niet naleeft

Niet zelden de fietser zélf ...


Denk niet dat het een vraag is, eerder een vaststelling
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Voorrang fietsers? Bij driehoekjes? Zwakke weggebruiker?

Bericht door Inazuma »

Armand1962 schreef: 28 feb 2024, 14:06 3) stel dat je in zo een situatie een fietser aanrijd , zal de fietser gelijk krijgen omdat hij een " zwakke weggebruiker is"!!
Neen

Je auto (of in algemee motorvoertuig) verzekering draait wel altijd op voor de lichamelijke kosten.
Daar komt het foute idee vandaan dat zwakke weggebruikers "altijd in hun recht zijn" ...

En je gaat er ook een hoop zever mee hebben ...
Plaats reactie