vrijdag examen in Geel

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
nieuwebestuurder
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jun 2023, 14:50

vrijdag examen in Geel

Bericht door nieuwebestuurder »

Hallo iedereen,

Nu vrijdag heb ik mijn praktijkexamen in het examencentrum van geel. Ik heb eerst lessen genomen via de rijschool, maar daar waren ze van mening dat ik best verder oefende met een begeleider. Dat heb ik gedaan en ben nu ongeveer al een dik jaar aan het oefenen, waarvan zeker 2 maand in Geel-Olen-Herentals.

Pakt dat ik wekelijks gemiddeld 2 à 3 keer ben gaan oefenen, en dit telkens voor minstens 2 uur

Ik heb zo veel stress! Mijn maneuvres gaan goed naar mijn gevoel. Mijn begeleider is mijn schoonvader, die zelf al 3 mensen naar een rijbewijs heeft geholpen. Dus ik heb vertrouwen in hem. Hij heeft mij altijd gewezen op fouten en dat heeft mij goed verder geholpen. Ik ben ook veel aan het oefenen op de anti-risicotest

Maar desondanks ik mij er klaar voor voel, heb ik echt stress! Heeft er iemand tips voor mij? En hoe is het verkeer rond de late namiddag in Geel op een vrijdag? Dan heb ik namelijk mijn examen 😁

Dankjewel allemaal en een prettige week gewenst!
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: vrijdag examen in Geel

Bericht door Inazuma »

Na rijschool , jaar oefenen met begeleider die er niet voor spek en bonen bij zit, zou ik niet teveel stressen ...

Succes :!:

Vrijdagnamiddagen zijn overal drukker
Dus goed uitkijken, en goed merkbaar rondkijken


Drukker = vanzelf trager = minder afstand in dezelfde (examen)tijd = minder "situaties" passeren
jazz

Re: vrijdag examen in Geel

Bericht door jazz »

Heb zelf ook twee keer examen gedaan in Geel. Het hangt een beetje af van verschillende dingen. De drukte, je stressgehalte, je manoeuvres en uiteraard je examinator. Bij mijn eerste poging (met moeder als begeleider) had ik echt een gefrustreerde arrogante zak als examinator. Hij was totaal niet vriendelijk en gaf me tijdens het rijden grimmige commentaren. Dat maakte me nóg zenuwachtiger waardoor ik een slecht examen heb afgelegd. Resultaat: gebuisd en een blad vol opmerkingen. De tweede poging (met de rijschool) twee weken later had ik één stagiaire en één ‘echte’ examinator bij mij in de wagen. Beide mannen waren vriendelijk en dat doet echt héél veel! Ik legde een mooie rit af en was geslaagd zonder opmerkingen.

Ik hoop dus voor je dat je een fijne examinator hebt, want dat kan echt het verschil maken! Los daarvan: veel in je spiegels kijken. En let op (!): als je weg van het examencentrum rijdt staat er laag tegen de grond een STOP-bord. Als je hier niet stopt dan wordt je examen meteen beëindigd nog voordat je de openbare weg op bent gegaan. En kijk niet op je GPS als je de snelheid niet weet, want 9/10 klopt de aangegeven snelheid daar niet. Probeer continu te zoeken naar verkeersborden tijdens je rit zodat je perfect weet waar welke regels gelden. Regio Geel is in principe een makkelijke omgeving voor het rij examen (niet druk, geen tramsporen etc.) wat maakt dat ze redelijk streng zijn op kleine fouten. 40 minuten de volle concentratie dus, en nadien jarenlang genieten van je rijbewijs! Succes. :D
nieuwebestuurder
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jun 2023, 14:50

Re: vrijdag examen in Geel

Bericht door nieuwebestuurder »

Ik was niet geslaagd die dag, maar overmorgen heb ik mijn 2de poging :) ik had enorm veel stress en daarom een voorrang niet verleent en reed met slippende koppeling. Mijn slechte schakeltechniek en de voorrang was de doodsteek voor mij die dag.

Maar nu woensdag een 2de poging. Ik weet nu wat ik kan verwachten en voel me sterker in mijn schoenen. Verder was het een zeer vriendelijke examinator☺️
Plaats reactie