Rijinstructeur willen worden: wat mag ik verwachten?

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
BasicDriving
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2023, 16:20

Rijinstructeur willen worden: wat mag ik verwachten?

Bericht door BasicDriving »

Goedendag iedereen,

Ik ben Basic, ben 19 jaar en heb inmiddels al één jaar mijn vaste rijbewijs (deels dankzij deze site, waarvoor dank!)

Sinds ik bezig was geweest met mijn rijbewijs vond ik het taak van een rijinstructeur altijd fascinerend. Je stoomt mensen klaar om op de baan te rijden, wat een bijzonder verantwoordelijkheid is.

Het leek me dus interessant om in de toekomst (als ik 21-22 ben) voor een Brevet II te gaan.

Mijn vraag is dus voornamelijk (liefst evt mensen met ervaring): hoe is de weg erna toe, een rijinstructeur worden?

Uiteraard zal het geen gemakkelijke weg zijn wat te verwachten is, maar op Syntra hun website staat er dat mensen zonder technische kennis (ik dus o.a.) het heel pittig zullen hebben met het onderdeel “automechanica” in hun opleiding.

Hoe moeilijk is het écht om een rijinstructeur te worden, daar komt mijn vraag eigenlijk op neer.

Alvast heel erg bedankt!
Jean01
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 okt 2023, 22:32

Re: Rijinstructeur willen worden: wat mag ik verwachten?

Bericht door Jean01 »

Heb het persoonlijk ook altijd wel wat gevonden. Maar waarom zou een rijinstructeur in godsnaam automechanica moeten kennen… Uiteindelijk worden ze dan beter garagist?

Heel veel succes met je opleiding alvast! You got this! 😉
BasicDriving
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2023, 16:20

Re: Rijinstructeur willen worden: wat mag ik verwachten?

Bericht door BasicDriving »

Jean01 schreef: 02 nov 2023, 21:59 Heb het persoonlijk ook altijd wel wat gevonden. Maar waarom zou een rijinstructeur in godsnaam automechanica moeten kennen… Uiteindelijk worden ze dan beter garagist?

Heel veel succes met je opleiding alvast! You got this! 😉
Inderdaad, dat was ook eerst mijn eerste gedachte. Ik snap wel dat de basis gekend moet worden (band profiel diepte, onderdelen onder motorkap, enz …) maar automechanica???? Heel apart.

Alvast heel erg bedankt! Het is iets dat ik pas wil doen op mn 21ste, hopelijk heb ik er dan nog zin in. :roll:
Plaats reactie