36M/18M + oefentijd?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Lauren9201

36M/18M + oefentijd?

Bericht door Lauren9201 »

Hallo iedereen, domme vraag misschien, maar heb net mijn theorie geslaagd.

Ik wilde een 18M voorlopig aanvragen maar dit mag enkel met een bekwaamheidsattest. Ben ik dan verplicht eerst een 36M aan te vragen om met de rijschool mee te rijden en dan te wisselen naar 18M na de 20u?

Of kan ik gewoon wachten met het aanvragen tot de 20u gedaan zijn en dan aanvragen? En als ik het pas later mag aanvragen - hoe zit het dan met de oefentijd, vanaf wanneer telt deze dan? Vanaf de datum van theorie-examen of de datum van het voorlopig rijbewijs?
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: 36M/18M + oefentijd?

Bericht door Inazuma »

Lauren9201 schreef: 02 nov 2023, 12:02 Ik wilde een 18M voorlopig aanvragen maar dit mag enkel met een bekwaamheidsattest. Ben ik dan verplicht eerst een 36M aan te vragen om met de rijschool mee te rijden en dan te wisselen naar 18M na de 20u?
Neen, je moet enkel 20 u rijschool doen, en dan met attest je voorlopige rijbewijs B M18 aanvragen

M36 meteen aanvragen màg wel terwijl je nog met de rijschool oefent, en sommigen doen dat ook om sneller examen te kunnen gaan doen, of om wat ze bij rijschool leren, met eigen auto en begeleider te kunnen oefenen.

Of kan ik gewoon wachten met het aanvragen tot de 20u gedaan zijn en dan aanvragen?
Dat kan ook
hoe zit het dan met de oefentijd, vanaf wanneer telt deze dan? Vanaf de datum van theorie-examen of de datum van het voorlopig rijbewijs?
Vanaf de datum van afgifte op je eerste voorlopige rijbewijs
Lauren9201

Re: 36M/18M + oefentijd?

Bericht door Lauren9201 »

Inazuma schreef: 02 nov 2023, 12:35
Lauren9201 schreef: 02 nov 2023, 12:02 Ik wilde een 18M voorlopig aanvragen maar dit mag enkel met een bekwaamheidsattest. Ben ik dan verplicht eerst een 36M aan te vragen om met de rijschool mee te rijden en dan te wisselen naar 18M na de 20u?
Neen, je moet enkel 20 u rijschool doen, en dan met attest je voorlopige rijbewijs B M18 aanvragen

M36 meteen aanvragen màg wel terwijl je nog met de rijschool oefent, en sommigen doen dat ook om sneller examen te kunnen gaan doen, of om wat ze bij rijschool leren, met eigen auto en begeleider te kunnen oefenen.

Of kan ik gewoon wachten met het aanvragen tot de 20u gedaan zijn en dan aanvragen?
Dat kan ook
hoe zit het dan met de oefentijd, vanaf wanneer telt deze dan? Vanaf de datum van theorie-examen of de datum van het voorlopig rijbewijs?
Vanaf de datum van afgifte op je eerste voorlopige rijbewijs
Bedankt voor het antwoord!
Hoe zit het met als je switched van 36M naar 18M met je oefentijd? Is dat dan geldig van je nieuwe datum 18M of de oude datum 36M?
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: 36M/18M + oefentijd?

Bericht door Inazuma »

Lauren9201 schreef: 02 nov 2023, 12:47 Hoe zit het met als je switched van 36M naar 18M met je oefentijd? Is dat dan geldig van je nieuwe datum 18M of de oude datum 36M?
De stageperiode loopt van de afgifte van je eerste voorlopige rijbewijs
Plaats reactie