Engels werkboek bevat vertaalfouten

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Dexterboygenius

Engels werkboek bevat vertaalfouten

Bericht door Dexterboygenius »

Dag,

In dit Engelse werkboek staan ​​volgens mij veel vertaalfouten. Bij voorbeeld: In hoofdstuk 3 van het Nederlandse theorieboek, op de thema fietsusggestiestrook, staat "je met aan auto mag rijden en mag stilstaan ​​of parkeren". Maar in het Engelse oefenboek staat het juiste antwoord op de vraag "Are tot allowed to drive with your car on the suggested cycle stip" is "Yes, you must". De optie "Yes, you can" is blijkbaar verkeerd. Ik was hierdoor erg in de war. Je zegt in het theorieboek "je mag rijden" Maar in het Engels vertaal je het naar "You must" en niet "You can of You may" Dit is niet juiste vertaling, toch?
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Engels werkboek bevat veel vertaalfouten

Bericht door GRO »

Bij het Engelse handboek staan 1000 online oefenvragen.
(Dat extra oefenboek is een boek dat al of niet uptodate gehouden wordt door Flor.)
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Engels werkboek bevat vertaalfouten

Bericht door GRO »

In sommige gemeenten worden op een deel van de rijbaan stroken geschilderd. Die kunnen rose, groen, beige of nog een andere kleur hebben. Zo een gekleurde strook noemen we een fietssuggestiestrook.
Het is helemaal geen fietspad, omdat er geen twee evenwijdige onderbroken strepen of geen verkeersborden zijn die een fietspad aangeven. Zo'n strook is dus eigenlijk niets anders dan een geverfd stuk rijbaan, waarop je met een auto moet rijden en mag stilstaan of parkeren.

Bron: Gratis Rijbewijs Online - https://www.gratisrijbewijsonline.be/th ... teekplaats

Ik zie op de theoriepagina op de site nochtans MOETEN staan.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Engels werkboek bevat vertaalfouten

Bericht door Inazuma »

Je moet met een auto VERPLICHT op de fietssuggestiestrook rijden !

Die ondingen liggen rechts op de rijbaan geschilderd, staan overigens nergens in de verkeerswetgeving vermeldt, en je moet als (auto)bestuurder .... rechts op de rijbaan rijden
Plaats reactie