inhalen

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
keani

inhalen

Bericht door keani »

beste

in vraag 10860 mag je een tegenligger voorbij rijden en noemt men dat niet inhalen. maar als ik dan naar vraag 419 kijk, zeggen ze dat je daar absoluut niet voobij mag rijden maar de bestuurder voor jou, links moet inhalen.

Kan je mij het verschil uitleggen wanneer ik zie waar je dus zogezegd niet inhaalt maar 'voorbij rijdt' en wanneer dit andersom is? Heeft dit te maken met de bebouwde kom of de rijstroken?

alvast bedankt!
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: inhalen

Bericht door GRO »

Dat staat toch uitgelegd bij die vraag, als je ze fout hebt en dan kijkt waarom ze fout was.
keani

Re: inhalen

Bericht door keani »

neen dit is niet goed uitgelegd daarom vraag ik extra uitleg op dit forum, kan je mij aub een deftig antwoord geven?
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: inhalen

Bericht door GRO »

Vraag 419
Zoals je in les 4 hebt geleerd mag je een auto die op de middelste rijbaan van een autosnelweg blijft rijden, niet langs rechts inhalen.
Inhalen doe je immers altijd langs links.

https://www.gratisrijbewijsonline.be/th ... pechstrook

Vraag 10860
In les 15 wordt uitgelegd wat niet als rechts inhalen wordt beschouwd.

https://www.gratisrijbewijsonline.be/th ... rbijrijden
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: inhalen

Bericht door Inazuma »

keani schreef: 13 sep 2023, 14:10 Kan je mij het verschil uitleggen wanneer ik zie waar je dus zogezegd niet inhaalt maar 'voorbij rijdt' en wanneer dit andersom is?
Dat kan je niet uitleggen, dat zijn politieke keuzes aangevuld met gerechtelijke uitspraken

Je moet gewoon leren wat inhalen is, en wat / waar het geen inhalen is ...


Paar extra's:

Inhalen gebeurt enkel tegenover bestuurders in beweging

Inhalen gebeurt enkel op hetzelfde weggedeelte (leer de weggedeelten in de theorie)
Fietser die op fietspad rijdt, haal je dus niet in als je zelf op de rijbaan rijdt ...
Plaats reactie