Vraag 2580

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Syncronic

Vraag 2580

Bericht door Syncronic »

Vraag 2580 Ze zeggen dat het antwoord ja is. Maar volgens de wegcode mogen we max 70 rijden op een autoweg( in vlaanderen). Het bord 80 geld voor de vrachtwagens MTM 3.5+ Dus een auto mag hier de vrachtwagen NIET inhalen omdat hij trager moet rijden dan de vrachtwagen. Dus het antwoord is nee ?
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: Vraag 2580

Bericht door Rafael »

De vraag stelt: Mag de bestuurder van de personenauto hem op deze autoweg met 2x2 rijstroken inhalen? Op de foto zijn 2 rijstroken te zien met een middenberm... Hoe snel mag de wagen dan?
Syncronic

Re: Vraag 2580

Bericht door Syncronic »

Kan je mij de foto en de vraag nog eens sturen aub, ik zou zweren dat dit niet het geval was en ik kan de vragen zo niet terug vinden.
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: Vraag 2580

Bericht door Rafael »

De vrachtauto rijdt 80 km/uur. Mag de bestuurder van de personenauto hem op deze autoweg met 2x2 rijstroken inhalen?

A/ Neen.
B/ Ja.
Syncronic

Re: Vraag 2580

Bericht door Syncronic »

Die middenberm is wel heel klein zichtbaar op de foto maar ok na goed kijken zien je het me combinatie 2x2 in de titel. Toch verwarrend vind ik :s
Syncronic

Re: Vraag 2580

Bericht door Syncronic »

Bedankt voor het antwoord allesinds !
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Vraag 2580

Bericht door Inazuma »

Syncronic schreef: 20 jan 2021, 21:09 Maar volgens de wegcode mogen we max 70 rijden op een autoweg( in vlaanderen).
Er is geen snelheid bepaald op autowegen

Niet in Vlaanderen, niet in België
Snelheid op een autoweg hangt er van af waar die gelegen is & de verkeerstekens.


Leer de theorie ...
Syncronic

Re: Vraag 2580

Bericht door Syncronic »

Ok indd het was een strikvraag, bedankt voor de verduidelijking !
Plaats reactie