Remmen op de motor

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

Re: remmen op de motor

Bericht door Gast »

Wouter schreef:
Genome schreef:Hey BuBbA!

Dank u voor het antwoord! :-) Nog een vraagje: wat bedoelde de examinator dan met "remmen op de motor is niet louter terugschakelen"? Of kan het zijn dat hij hiermee bedoelde dat ik niet genoeg rekening hield met het toerenaantal van de motor?
Wat hij ook kan bedoeld hebben (weet niet of dit in jou geval is natuurlijk, maar er rijden er zo wel een paar rond) is dat je te vroeg terugschakeld.

Dus eigenlijk: dat je een versnelling te laag gaat schakelen, om zo harder af te remmen op de motor. Dat is niet de bedoeling. Je remt af op de motor (dus gewoon geen gas meer geven, en NIET ontkoppelen, zoals al eerder gezegd)
En pas als de toeren laag genoeg worden, schakel je terug. Het is niet de bedoeling, als je wat harder wil afremmen, om dan een versnelling lager dit afremmen te gaan doen... Dan rem je gewoon wat bij met de voetrem!

Dus als je remt op de motor en je bent bvnin 3dé en je komtntot stilstand moet je dan jog inn3de blijfen en als je stilstaat terugschakelen naar 1 of moet dat tijdens het afbollen remmen op de motor koppeling indrukken en terugschzkelen
Fenna
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2017, 18:41

Eindelijk mijn rijbewijs op 57!

Bericht door Fenna »

Hallo,

Ik wou heel even de mensen een hart onder de riem steken die het lastig hebben bij het praktijkexamen!Ik ben voor de tweede maal terug geweest vandaag en geslaagd!!! het heeft me veel moed gekost en ook heel wat traantjes voor ik er was! ik wil hiermee maar zeggen,geef de moed zeker niet op!!! doorzetten is de boodschap je ziet wel ik ben deze week 57 jaar geworden,ga er voor,als ik het kan kunnen jullie het zeker!nog veel rijplezier! ik zie het in ieder geval heel goed zitten en ga veel met ons autotje bollen.
Gast

Re: Remmen op de motor

Bericht door Gast »

En waar hebt u het examen gedaan, als ik vragen mag?
Plaats reactie