Hallo,
* bij het parkeren moet je normaal gezien de auto afleggen, uitstappen, deur sluiten en den toer doen. Moet dit ook gedaan worden op het examen wanneer de begeleider er blijft inzitten?
* Hoeveel kansen voor het parkeren heb je? (ik weet dat je 7 pogingen per kans hebt maar hoeveel kansen dan?)
* Als je op een baan van max. 70/uur zit ben je verplicht 70 te rijden of is 50 ook goed?
* Kruispunt naderen: volledig stoppen en dan oversteken of langzaam stoppen en als je niemand ziet afkomen doorrijden (dus niet volledig stoppen?)
Praktijk: parkeren, snelheden, ...
Re: Praktijk: parkeren, snelheden, ...
* bij het parkeren moet je normaal gezien de auto afleggen, uitstappen, deur sluiten en den toer doen. Moet dit ook gedaan worden op het examen wanneer de begeleider er blijft inzitten?
Ja.
De examinator zal je vragen om te handelen zoals je zou doen als je gaat winkelen ofzo.
* Hoeveel kansen voor het parkeren heb je? (ik weet dat je 7 pogingen per kans hebt maar hoeveel kansen dan?)
Je krijgt sowieso 2 kansen. Indien het de eerste keer misloopt kan je zonder problemen nog eens volledig herkansen. Echter, als het dan nog eens misloopt gaar sowieso een opmerking op komen.
* Als je op een baan van max. 70/uur zit ben je verplicht 70 te rijden of is 50 ook goed?
Als er een goed zicht is enzo moet je uiteraard 70 rijden. Maar, het is niet omdat de maximum snelheid 70 is, dat je ook effectief door blinde bochten moet vliegen en dergelijke. Je moet je snelheid aanpassen aan de verkeerssituatie. Maar te traag rijden gaat je in ieder geval een opmerking opleveren.
* Kruispunt naderen: volledig stoppen en dan oversteken of langzaam stoppen en als je niemand ziet afkomen doorrijden (dus niet volledig stoppen?)
Bedoel je een gewoon kruispunt met voorrang van rechts?
Je moet zorgen dat je altijd kan stoppen indien er iemand van rechts komt. Afhangkelijk van het zicht dat je hebt op de straat van rechts, ga je je snelheid moeten aanpassen. Hoe minder je kan zien, hoe trager je gaat rijden. Altijd in het hoofd houden dat je moet kunnen stoppen als er iemand komt.
Ja.
De examinator zal je vragen om te handelen zoals je zou doen als je gaat winkelen ofzo.
* Hoeveel kansen voor het parkeren heb je? (ik weet dat je 7 pogingen per kans hebt maar hoeveel kansen dan?)
Je krijgt sowieso 2 kansen. Indien het de eerste keer misloopt kan je zonder problemen nog eens volledig herkansen. Echter, als het dan nog eens misloopt gaar sowieso een opmerking op komen.
* Als je op een baan van max. 70/uur zit ben je verplicht 70 te rijden of is 50 ook goed?
Als er een goed zicht is enzo moet je uiteraard 70 rijden. Maar, het is niet omdat de maximum snelheid 70 is, dat je ook effectief door blinde bochten moet vliegen en dergelijke. Je moet je snelheid aanpassen aan de verkeerssituatie. Maar te traag rijden gaat je in ieder geval een opmerking opleveren.
* Kruispunt naderen: volledig stoppen en dan oversteken of langzaam stoppen en als je niemand ziet afkomen doorrijden (dus niet volledig stoppen?)
Bedoel je een gewoon kruispunt met voorrang van rechts?
Je moet zorgen dat je altijd kan stoppen indien er iemand van rechts komt. Afhangkelijk van het zicht dat je hebt op de straat van rechts, ga je je snelheid moeten aanpassen. Hoe minder je kan zien, hoe trager je gaat rijden. Altijd in het hoofd houden dat je moet kunnen stoppen als er iemand komt.
Re: Praktijk: parkeren, snelheden, ...
Tuurlijk, de begeleider en de examinator blijven gewoon zitten.Head Bang schreef:Hallo,
* bij het parkeren moet je normaal gezien de auto afleggen, uitstappen, deur sluiten en den toer doen. Moet dit ook gedaan worden op het examen wanneer de begeleider er blijft inzitten?
Het examen gaat om de bestuurder ...
7 pogingen* Hoeveel kansen voor het parkeren heb je? (ik weet dat je 7 pogingen per kans hebt maar hoeveel kansen dan?)
Waar heb je dat vandaan
Je mag het maneuver 1 keer opnieuw beginnen.
De maximaal toegestane snelheid is geen richtsnelheid die je moet rijden.* Als je op een baan van max. 70/uur zit ben je verplicht 70 te rijden of is 50 ook goed?
Als dat kan rij je in de buurt van de 70 - zo'n 65-70 op teller.
Als het nodig is moet je je snelheid aan de omstandigheden van het moment aanpassen.
50 kan dus een goede snelheid zijn, als er redenen zijn om te vertragen en maar 50 te rijden.
50 waar 70 mag en vooral KAN, zal echter te weinig zijn als de redenen om trager te rijden ontbreken.
Je moet je snelheid aanpassen aan de omstandigheden - uiteraard binnen de maximaal toegestane snelheid - en de examinator kijkt in hoeverre je dat doet.
Hangt er van af.* Kruispunt naderen: volledig stoppen en dan oversteken of langzaam stoppen en als je niemand ziet afkomen doorrijden (dus niet volledig stoppen?)
Je moet niet onnodig volledig gaan stoppen.
Je stopt als dat nodig is:
- omdat er een stopbord staat (zelfs al is er geen ander verkeer ! ) ;
- omdat je onvoldoende zicht hebt op het dwarsende verkeer om te zien of je veilig kan doorrijden ;
- om voorrang te verlenen aan andere bestuurders.
-
- Medewerker
- Berichten: 8352
- Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
- Contacteer:
Ja.* bij het parkeren moet je normaal gezien de auto afleggen, uitstappen, deur sluiten en den toer doen. Moet dit ook gedaan worden op het examen wanneer de begeleider er blijft inzitten?
Je mag corrigeren, je auto wat dichter zetten als hij te ver van de boord stond. En je mag ook 1x helemaal opnieuw beginnen.* Hoeveel kansen voor het parkeren heb je? (ik weet dat je 7 pogingen per kans hebt maar hoeveel kansen dan?)
Neen, 50 is niet goed. Je moet meekunnen met het normale verkeer in normale omstandigheden.* Als je op een baan van max. 70/uur zit ben je verplicht 70 te rijden of is 50 ook goed?
Staat er een stopbord* Kruispunt naderen: volledig stoppen en dan oversteken of langzaam stoppen en als je niemand ziet afkomen doorrijden (dus niet volledig stoppen?)
= stoppen en voorrang verlenen.
> altijd stoppen! (zelfs al komt er niemand af)
Staat er een omgekeerde driehoek
= voorrang verlenen en stoppen als het nodig is.
> Soms stoppen als dat nodig is om voorrang te verlenen of soms verderrijden als er niemand afkomt of als je zonder de voorrangsgerechtigden te hinderen de rijbaan kunt oprijden.
Staat er geen bord of een B17
= voorrang aan rechts verlenen, waar je je snelheid moet aanpassen aan het uitzicht dat je hebt om veilig voorrang te kunnen verlenen.
> Dus soms stoppen, soms heel traag, soms wat sneller afhankelijk van je uitzicht.
Kijk ook eens op www.derijprof.be
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Ik geef je de raad heel dringend het praktijkboek van Gratis Rijbewijs Online te downloaden en dat eens rustig door te nemen.Hallo,
* bij het parkeren moet je normaal gezien de auto afleggen, uitstappen, deur sluiten en den toer doen. Moet dit ook gedaan worden op het examen wanneer de begeleider er blijft inzitten?
* Hoeveel kansen voor het parkeren heb je? (ik weet dat je 7 pogingen per kans hebt maar hoeveel kansen dan?)
* Als je op een baan van max. 70/uur zit ben je verplicht 70 te rijden of is 50 ook goed?
* Kruispunt naderen: volledig stoppen en dan oversteken of langzaam stoppen en als je niemand ziet afkomen doorrijden (dus niet volledig stoppen?)
HANDBOEK PRAKTIJK
PRAKTIJK CD-ROM
Re: Praktijk: parkeren
Hallo,
Wat moet ik doen als links moet parkeren? Hoe uitstappen en instappen?
Wat moet ik doen als links moet parkeren? Hoe uitstappen en instappen?
-
- Medewerker
- Berichten: 8352
- Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
- Contacteer:
Re: Praktijk: parkeren, snelheden, ...
Zie:
www.derijprof.be/Plinksverkeer.htm
Handrem op!
lichten, ruitenwissers, e.d. uit.
Spiegel kijken, deur een beetje open, hoofd omdraaien, deur open en uitstappen.
Afsluiten.
Even naar trottoir gaan.
Openen en Instappen.
Algemene info alle manoeuvres zie : www.derijprof.be/manoeuvres.htm
www.derijprof.be/Plinksverkeer.htm
Handrem op!
lichten, ruitenwissers, e.d. uit.
Spiegel kijken, deur een beetje open, hoofd omdraaien, deur open en uitstappen.
Afsluiten.
Even naar trottoir gaan.
Openen en Instappen.
Algemene info alle manoeuvres zie : www.derijprof.be/manoeuvres.htm
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden