Verward, per ongeluk door het rood licht gereden

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Eliz
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2023, 18:36

Verward, per ongeluk door het rood licht gereden

Bericht door Eliz »

Hallo,

Ik was daarnet heel verward en ben per ongeluk door het rood licht gereden, wanneer het al heel lang op rood stond. Er waren twee rode lichten achter elkaar, en daardoor dacht ik op dat moment dat ik tot het tweede rode licht kon rijden om aan te sluiten ofzo... Ik weet dat dit niet zo is, maar op het moment zelf was ik op een of andere manier verward en niet goed aan het nadenken. Ik ben erna eerder gestopt maar toen was ik echt al voorbij het rood licht.

Ik heb gelezen dat je onder 30 km/h geen boete krijgt, is dit ongeacht hoe lang het licht al op rood stond? Ik was eerst van plan om voor het eerste licht te stoppen en heb dan toch doorgereden tot het tweede rode licht, dus kan wel zijn dat mijn snelheid net onder 30 km/h lag.

In mijn regio gaat er over tot dagvaarding boven de 3sec rood licht (het was al 10+ seconden rood licht). Ik heb net twee maand mijn voorlopig rijbewijs. wat gaat er dan gebeuren?

Kan het zijn dat er geen roodlicht camera stond en ik niet geflitst ben? Kan ik deze camera's altijd zien/herkennen als ze er wel staan? Hoe zien die eruit?Dan rij ik morgen eens opnieuw langs om te gaan kijken...

Hier een foto van het kruispunt, ik reed op het linkse vak. Ik ben dus over het zebrapad en fietspad gereden, ik begrijp niet hoe het is kunnen gebeuren.
https://imgur.com/a/HOBCz8h
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Verward, per ongeluk door het rood licht gereden

Bericht door Inazuma »

Eliz schreef: 21 sep 2023, 19:11 In mijn regio gaat er over tot dagvaarding boven de 3sec rood licht (het was al 10+ seconden rood licht). Ik heb net twee maand mijn voorlopig rijbewijs. wat gaat er dan gebeuren?
Als de inbreuk vastgesteld is, zal je dan vervolgd worden ...

De zwaardere straffen voor beginnende bestuurders zijn enkel nadat je je definitieve rijbewijs B hebt .
Kan het zijn dat er geen roodlicht camera stond en ik niet geflitst ben? Kan ik deze camera's altijd zien/herkennen als ze er wel staan? Hoe zien die eruit?Dan rij ik morgen eens opnieuw langs om te gaan kijken...
Typisch zoiets
Afbeelding

of wat nieuwer

Afbeelding

Hier een foto van het kruispunt,
https://imgur.com/a/HOBCz8h
Met een foto zijn we niet veel
Met een lokatie valt er op streetview te zien of er een flitspaal staat ...
Plaats reactie