!!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Random dude

Re: !!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Bericht door Random dude »

Kben mijn eerste keer gebuisd omdat ik niet vlot genoeg reed (lees: niet genoeg geld aan het systeem had gegeven en slechte moment in de maand ben gegaan ==> quota's )
Geen enkele fout gemaakt , examinator kon ook geen concrete dingen opnoemen waar ik in de fout was gegaan
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: !!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Bericht door GRO »

mijn eerste keer gebuisd omdat ik niet vlot genoeg reed (lees: niet genoeg geld aan het systeem had gegeven en slechte moment in de maand ben gegaan ==> quota's )
Niet vlot genoeg rijden is een reden om onvoldoende te krijgen.
Waarom noem jij dat: "niet genoeg geld aan het systeem had gegeven"?
De examencentra zijn nu al overboekt en krijgen het werk niet gedaan. Denk je dat men voor de lol gaat onvoldoende geven om nog meer overboekt te geraken?
Geen enkele fout gemaakt , examinator kon ook geen concrete dingen opnoemen waar ik in de fout was gegaan
Ik zou wel eens graag de opmerkingen zien onderaan je examenblad. Het zou straf zijn als daar niets staat.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: !!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Bericht door de rijprof »

niet genoeg geld aan het systeem had gegeven
Wat bedoel je hiermee? Te weinig rijschool gedaan?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Coolvision
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 nov 2015, 06:11
Locatie: Oostende

Re: !!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Bericht door Coolvision »

Als je verkeerd staat geparkeerd kan je ook een boete krijgen. Dat is ook weggesmeten geld. Dat overkomt iedereen wel eens...
Ik denk niet dat de examinators rijker worden door leerlingen te "buizen".
Ze hebben zeker liever goede en veilige chauffeurs !

Heb je alles goed onder de knie, dan haal je zeker een voldoende. En voor enkele kleine fouten zal men niet buizen.

Lig er niet van wakker...
Veel succes de volgende keer !
Gast

Re: !!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Bericht door Gast »

wat zijn de belangrijkste punten om te slagen? en wat bedoelen ze met teveel koppeling of te weinig? ik heb momenteel al bijna 80 uur rij opleiding
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: !!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Bericht door de rijprof »

ik heb momenteel al bijna 80 uur rij opleiding
80 uur professionele rijopleiding (rijschool) of met een begeleider? Heb je een zeer bekwame begeleider of een begeleider die niet al te kritisch is?
Niet enkel het aantal uren dat je gereden hebt zijn belangrijk, maar ook het leren rijden op een correcte wijze.

Ik denk dat je best een evaluatieles neemt bij een rijschool.
Jouw begeleider mag meerijden.
Je krijgt dan een evaluatie van een rij-instructeur en
je weet beter wat er verwacht wordt tijdens het praktijkexamen.

Kijk ook eens op http://www.derijprof.be
wat bedoelen ze met teveel koppeling of te weinig?
Klik ook eens >>> hier
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gast

Re: !!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Bericht door Gast »

met begeleiding
Gast

Re: !!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Bericht door Gast »

mij begeleider is heel kritisch tot perfectionistis eigenlijk, en wat is de prijs van zo''n evaluatie test? als ik rond de 100 aan 120 uren zit dus binnen een maandje dan mijn examen gaan afleggen. mijn begeleider heft men vrouw ook leren rijden. parkeren zowel langs linksals rechts kan ik achter waars parkeren tussen 2 voertuigen en achterwaarts parkeren in een parkeer vak is geen probleem ook niet het keren dus manoeuvreren is geen probleem zegt hij. en ik Let op mijn borden en snelheid als ook de afstand houden enzo...
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: !!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Bericht door de rijprof »

mijn begeleider is heel kritisch tot perfectionistisch eigenlijk
Blij om dat te mogen horen.
Desalniettemin zijn er begeleiders die denken dat ze het goed doen en toch nog zaken fout aanleren.
parkeren zowel langs links als rechts kan ik achter waars parkeren tussen 2 voertuigen en achterwaarts parkeren in een parkeer vak is geen probleem
Dat is pas (vermoedelijk) vanaf 1/6/17 op het examen. Nu is het achterwaarts rechts parkeren en keren op de rijbaan.
zie: http://www.derijprof.be
Een evaluatieles kost ongeveer 126 € voor 2 uur.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Amm

Re: !!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Bericht door Amm »

Hallo iedereen.
Binnenkort moet ik mijn rijexamen gaan afleggen. Kunnen jullie me wat tips geven a.u.b?
Dringend !!! :cry:

Dank u !!
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: !!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Bericht door de rijprof »

Kijk eens op: www.derijprof.be > praktijkexamen
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
brakke24

Re: !!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Bericht door brakke24 »

autofreak schreef: 05 nov 2007, 23:35 Ik heb vandaag mijn examen gaan aflegge, en ben er door zodus ik wou mijn goed hart laten zien en diegenen die nog niet hun examen zijn gaan afleggen toch wel enkele belangrijke tips meedelen.
Je mag je zeker niet laten foppen door de examinator want soms stelt hij vrij ambetante vragen op zeer belangrijke momenten zoals: hij vroeg me om mijn ontwaseming aan te zetten omdat het zogezegd te damperig aan het worden was terwijl dit helemaal zo niet was :D maarja kheb het maar gedaan maar het probleem was dat hij het in een bocht vroeg waar direct na die bocht een plakaat zone 30 stond. al een geluk heb ik dit kunnen zien :D ! Het 2de waar hij me beet wou nemen is: ik was op een baan van 70 aan het rijden en hij zei aan deze lichte rechts afslaan terwijl het verboden was. Het 3de en voor mij het belangrijkste was: helemaal op het laatste van de rit toen ik trg het examencentrum binnen reed. zei hij me om de oprit te pakken maar zo dicht mogelijk te blijve aan de rechter kant. Dus ik pakte zoals gewoonlijk de bocht en hij herhaalde: meer naar rechts, het rechts mogelijke! Dit leek me al vrij verdacht zodus ik heb een beetje meer naar rechts gegaan en mijn bocht gewoon zo gepakt. Nu, zijn bedoeling was om mij met de achterbanden over de stoep te laten gaan en zo mijn examen als foutief te beoordelen. Nu zou je zeggen: hoe kun jij dat nu weten?. Ja mijn broer werkt daar en heeft mij over deze zaak al verwittigd. Ze proberen het bij iedereen normaal gezien dus opgepast!!!!! Maar het laatste wat ik jullie ga meedelen is: Als je goed kan rijden kunnen ze je toch niet buizen. is het niet?
allemaal veel geluk en khoop dat dit je kan helpen.
Beste, bedankt voor de tips !!!
E220

Re: !!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Bericht door E220 »

Ik heb morgen mijn praktijkexamen,
Waar moet ik echt opletten,
waar zijn ze het strengst voor,
Kunnen jullie mij wat tips geven

Alvast bedankt
Gast

Re: !!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Bericht door Gast »

beste zou je me eens kunnen zeggen ivm file parkeren met wat dat is is dit parkeren tussen 2 wagens of tussen twee metalen staanders?
en is daar genoeg plaats tussen de 2 wagens als het tussen wagens is?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: !!!! TIPS EXAMENCENTRUM KONTICH !!!!

Bericht door Benny Stinkens »

Gast schreef: 03 feb 2022, 18:53 beste zou je me eens kunnen zeggen ivm file parkeren met wat dat is is dit parkeren tussen 2 wagens of tussen twee metalen staanders?
en is daar genoeg plaats tussen de 2 wagens als het tussen wagens is?
Tussen 2 voertuigen (heel vaak maar achter 1 voertuig)
De minimum ruimte die je ter beschikking hebt is de lengte van jou auto + 2 meter (1 meter voor en 1 meter achter)
Dit is dus de minimum ruimte, meestal heb je wel wat meer plaats. :idea:
Oefenen, oefenen en nog eens oefenen is de boodschap.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie