Begeleider

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

Begeleider

Bericht door Gast »

Moet de begeleider die naast u zit , totaal zwijgen. Of mag deze tegen de examinator praten( niet tegen persoon die examen aflegt) . En mag de begeleider met de ogen dicht meerijden (want die persoon weet dat hij zijn mond niet kan houden, als hij het verkeer volgt)
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Vraag 1: JA
Vraag 2: NEEN
Vraag 3: heeft geen zin

Dus: andere begeleider meenemen.
Gast

begeleider

Bericht door Gast »

Bedankt voor het antwoord.
Ondertussen ben ik vandaag geslaagd voor mijn praktijkexamen en mijn begeleider is heel braaf en rustig blijven zitten, met de ogen open!!
Is toch wel spijtig dat het al dan niet behalen van een rijbewijs af kan hangen van de houding van de begeleider.Is het niet menselijk dat men reageert als je een auto bijvoorbeeld door het rood licht op u af ziet komen als jezelf groen hebt??Ben ik trouwens vandaag zelf spijtig genoeg tegengekomen op mijn examen dan nog.Ik stopte op tijd, begeleider beet de lippen bijna kapot maar.... bleef stil!! Ik geslaagd OEF
Gast

Bericht door Gast »

Zoals je ondervonden hebt, was het advies van Eugeen om een ander begeleider te nemen totaal zinloos.

De begeleider dient enkel tussen te komen als hij er volstrekt zeker van is dat het anders tot een ongeval zal komen. Komt hij reeds eerder tussen, dan kan daardoor de rijgeschiktheid van de kandidaat niet nagegaan worden, en wordt he examen afgebroken.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: begeleider

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef:Bedankt voor het antwoord.
Ondertussen ben ik vandaag geslaagd voor mijn praktijkexamen en mijn begeleider is heel braaf en rustig blijven zitten, met de ogen open!!
Proficiat ... allebei :lol:

Is toch wel spijtig dat het al dan niet behalen van een rijbewijs af kan hangen van de houding van de begeleider.
Is het niet menselijk dat men reageert als je een auto bijvoorbeeld door het rood licht op u af ziet komen als jezelf groen hebt??
Is menselijk, maar het gaat er tijdens het examen net om om te zien of de kandidaat geschikt is om zelfstandig te kunnen autorijden.

Waar zou men de grens dan moeten trekken tussen wat een begeleider wel en wat hij niet mag zeggen :?:


Ben ik trouwens vandaag zelf spijtig genoeg tegengekomen op mijn examen dan nog.Ik stopte op tijd,
Goed gedaan :!:
Het zal niet de laatste keer zijn dat je de boel moet redden omwille van andermans fouten.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Anonymous schreef:Zoals je ondervonden hebt, was het advies van Eugeen om een ander begeleider te nemen totaal zinloos.

De begeleider dient enkel tussen te komen als hij er volstrekt zeker van is dat het anders tot een ongeval zal komen. Komt hij reeds eerder tussen, dan kan daardoor de rijgeschiktheid van de kandidaat niet nagegaan worden, en wordt he examen afgebroken.
Beste gast,
Als je toch graag negatief over iemand wil schrijven doe het dan tenminste niet anoniem. (nickname is voldoende)

De reden dat Eugeen een andere begeleider aanraade was niet omdat hij op de verkeerde mannier zou tussenkomen, maar wel omdat hij zijn mond niet kon houden.

Dus zo zinloos was dat niet.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

begeleider

Bericht door Gast »

Ik ben de eerste 'Gast' die het berichtje plaatste ivm mijn begeleider.De begeleider was mijn mama, die had het inderdaad lastig om te zwijgen maar het lukte haar toch!!:-))
Het antwoord van Eugeen vond ik dan ook correct , welgemeend, en gepast(en zelfs ietwat grappig) het antwoord van die 2de 'gast' een beetje hard en verkeerd.
Ik heb heel veel gehad aan deze site hier, zowel voor mijn theoretisch als voor mijn praktisch examen en wil Eugeen dan ook danken .
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

@ Gast 2

Je mag ook verder blijven posten onder de naam diogenes die je gisteren gebruikte of onder de naam waaronder je voorheen berichten plaatste.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Zolang je oefent met een begeleider is het ook niet de bedoeling dat die zwijgt: hij kan je leren waar je moet op letten, wat je moet zien, hoe je moet reageren en anticiperen in het verkeer.
Dat de begeleider niet kan zwijgen tijdens de opleiding is soms beter dan een begeleider die niks zegt en waar je dus ook niets van leert.

En tijdens het examen... een begeleider die zijn best doet om iemand goed te leren rijden zal ook wel zijn best doen om tijdens het examen te zwijgen, je hebt het zelf gemerkt :wink:
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie