vraagje voorrang en remmen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
lgd

vraagje voorrang en remmen

Bericht door lgd »

1. voorrang van rechts: stel dat je dus voorrang van rechts moet verlenen en die persoon moet naar links en dus de straat oversteken, maar uit jouw tegenovergestelde richting komt een lange rij auto's aangereden, moet je dan blijven wachten en achterkomend verkeer hinderen terwijl je eig makkelijk door had kunnen rijden voor die persoon linksaf kan slaan?
en dan zelfde situatie, maar uit andere richting staat persoon te wachten om diezelfde straat in te slaan en achter hem een paar auto's, moet je dan eerst die persoon ook links af laten slaan en dan voorrang van rechts verlenen?(probleem was als volgt: kwam zo voor aan straat met middenberm enja dan stopte zo voor die middending en kan diene nie inslaan é, dusja dan benk maar doorgereden zonder voorrang te verlenen maar kon lik nieveel anders meer behalve achteruitrijden dan)
vroeger adde da probleem lik nie medat die auto dan wel moest stoppen en zijne voorrang dus kwijt was, maar nu twijfel ek zo toch keer :-s

2. als ik bv zie dat het licht rood wordt dan zet ik hem gewoon van bv derde in neutraal en rem gewoon verder af tot stilstand en wacht dan in neutraal aan het rood licht, daar doe ik toch niets verkeerd mee é?

bedankt
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Ik heb de indruk dat je de theoriepagina over de voorrang niet (volledig) gelezen hebt.

Het antwoord op je vraag staat er, zelfs met bijhorende animatie

WANNEER VOORRANG GEVEN?

Zie punt 3: Veroorzaak niet onnodig file
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: vraagje

Bericht door Stefan Peeters »

lgd schreef:als ik bv zie dat het licht rood wordt dan zet ik hem gewoon van bv derde in neutraal en rem gewoon verder af tot stilstand en wacht dan in neutraal aan het rood licht, daar doe ik toch niets verkeerd mee é?
Je beïnvloedt op die manier de stabiliteit van je voertuig.
Beter is de wagen gewoon in versnelling te laten uitbollen, wanneer het toerental voldoende gezakt is, terugschakelen, en pas wanneer je bijna stilstaat de wagen in neutraal zetten.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie