praktisch examen :(

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
sad

praktisch examen :(

Bericht door sad »

:( pff zot komen, kdoe mij praktisch examen goed
hij zegt van goed gereden rij maar terug naar de rijschool
kom dn aan een kruispunt bij afrit autostrade zit nog een een behoorlijke snelheid was aan het kijken hoe ik mij draai ging nemen tot ik opeens de lichten op oranje zie verschijnen rij ik wel niet net door het rood zeker :( pff gwn gebuisd nu daarvoor.. triestig.. iedereen weet nu toch dat dat gewoon een zenuwfoutje was een foutje van opluchting.. precies of ik later door het rood ga rijden..
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: praktisch examen :(

Bericht door Stefan Peeters »

sad schreef:kom dn aan een kruispunt bij afrit autostrade zit nog een een behoorlijke snelheid
Een kruispunt naderen met een behoorlijke snelheid is op zich al niet zo interessant:
12.2. De bestuurder die een kruispunt oprijdt moet dubbel voorzichtig zijn ten einde alle ongevallen te voorkomen.
sad schreef:tot ik opeens de lichten op oranje zie verschijnen rij ik wel niet net door het rood zeker
10.1.3° De bestuurder moet in alle omstandigheden kunnen stoppen voor een hindernis die kan worden voorzien.
61.1.1° rood licht betekent dat het verboden is de stopstreep of, zo er geen stopstreep is, het verkeerslicht zelf, voorbij te rijden;

sad schreef:iedereen weet nu toch dat dat gewoon een zenuwfoutje was een foutje van opluchting.. precies of ik later door het rood ga rijden..
Wat je later gaat doen kan de examinator niet beoordelen, hij heeft (helaas) geen glazen bol, maar dat je nu door het rood gereden bent, daar kan die man toch niet omheen kijken?

Heb je dan bewezen dat je foutloos rijdt?
Of is het enkel tijdens je examen nodig om geen fouten te maken, daarna is van geen tel meer?

Net zo goed was je onder een trein gereden, dan had de examinator geen opmerkingen meer kunnen maken...

bron: www.wegcode.be
sad

Re: praktisch examen :(

Bericht door sad »

xantingo schreef:
sad schreef:kom dn aan een kruispunt bij afrit autostrade zit nog een een behoorlijke snelheid
Een kruispunt naderen met een behoorlijke snelheid is op zich al niet zo interessant:
12.2. De bestuurder die een kruispunt oprijdt moet dubbel voorzichtig zijn ten einde alle ongevallen te voorkomen.
sad schreef:tot ik opeens de lichten op oranje zie verschijnen rij ik wel niet net door het rood zeker
10.1.3° De bestuurder moet in alle omstandigheden kunnen stoppen voor een hindernis die kan worden voorzien.
61.1.1° rood licht betekent dat het verboden is de stopstreep of, zo er geen stopstreep is, het verkeerslicht zelf, voorbij te rijden;

sad schreef:iedereen weet nu toch dat dat gewoon een zenuwfoutje was een foutje van opluchting.. precies of ik later door het rood ga rijden..
Wat je later gaat doen kan de examinator niet beoordelen, hij heeft (helaas) geen glazen bol, maar dat je nu door het rood gereden bent, daar kan die man toch niet omheen kijken?

Heb je dan bewezen dat je foutloos rijdt?
Of is het enkel tijdens je examen nodig om geen fouten te maken, daarna is van geen tel meer?

Net zo goed was je onder een trein gereden, dan had de examinator geen opmerkingen meer kunnen maken...

bron: www.wegcode.be
mja kgeef u inderdaad gelijk, maar is dat nu echt nodig om iemand te laten buizen daarvoor voor dat 1ne foutje dat ik perongeluk maakte opweg naar het examencentrum? De vorige verkeerslichten heb ik allemaal goed gezien en gestopt enzo waarom dan voor dat ene verkeerslichtj :( nu kan je misschien zeggen wat ga je later doen maar later zit je niet zenuwachtig in je auto
Jeffrey

Bericht door Jeffrey »

Dat ene verkeerslichtje kan wel je leven redden :)
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Dat ene foutje is wel geen kleintje... een overtreding van de derde graad, die wordt normaal gezien bestraft met op zijn minst een onmiddellijke inning van 150 euro.
Daar ben je tenminste al aan ontsnapt...
36° Het rood licht negeren. Rood licht betekent dat het verboden is de stopstreep of, zo er geen stopstreep is, het verkeerslicht zelf, voorbij te rijden.
bron: de wegcode

Een goede raad: als je nog zo zenuwachtig bent tijdens het examen, is het misschien niet slecht om nog wat langer te oefenen.
Als je van jezelf weet (niet denkt) dat je het begint te kunnen, ga je veel rustiger naar het examencentrum.
Karl
Berichten: 224
Lid geworden op: 27 aug 2007, 23:17

Bericht door Karl »

denk dat ge hier geen discussie over moet maken.
Als hij u nu uw rijbewijs had gegeven en ge had volgende week ook ergens van de zenuwen door het rood gereden, dan had ge misschien niet alleen een ongeval maar waart ge in ieder geval uw rijbewijs terug kwijt;

Zie nieuwe wet: iemand die zijn rijbewijs nog geen 2 jaar heeft en een overtreding maakt in 3de of 4de categorie is zowiezo zijn rijbewijs kwijt;
en door een rood licht rijden is toevallig toch wel een fout van 3de zeker.

En geloof me, er zijn tijdens het rijden wel meer stress-situaties, vergeleken daarmee is examenstress niets.
GRO
Administrator
Berichten: 12746
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

precies of ik later door het rood ga rijden..
Je weet dat het niet mag, maar spijtig genoeg heb je het gedaan en dan toevallig nog als de examinator in de auto zat.

Hoe graag die examinator je misschien erdoor gelaten had, hij mag dat niet. Dat is immers een zeer zware overtreding.
een foutje van opluchting
Maar zoiets zal een rechter ook nooit als argument aannemen. Want dan zou iedereen die de lotto wint, of die hoort dat zijn partner in verwachting is of ... voorbij een rood licht mogen rijden.

Spijtig dat het gebeurd is. En wees gerust, volgende keer zal je dat niet meer voorvallen.
sad

praktisch examen :(

Bericht door sad »

nja inderdaad maar had die lichten gewoon te laat gezien was zo danig bezig met hoe ik die scherpe bocht ging nemen.. maarja :cry:
wie heeft die regel eigenlijk uitgevonden 6u les na 2keer er niet door?
mike
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 aug 2007, 16:07

Re: praktisch examen :(

Bericht door mike »

wie heeft die regel eigenlijk uitgevonden 6u les na 2keer er niet door
De overheid. Ik vind idd dat het teveel geld kost.(50 euro/les)
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: praktisch examen :(

Bericht door Benny Stinkens »

mike schreef:
wie heeft die regel eigenlijk uitgevonden 6u les na 2keer er niet door
De overheid. Ik vind idd dat het teveel geld kost.(50 euro/les)
Dat het veel geld kost kan ik niet ontkennen maar je moet de dingen wel aan 2 kanten bekijken.

Kant 1 de klant moet 50 euro neertellen = veel geld
Kant 2 de rijschool moet regelmatig in nieuwe auto's geld pompen, diesel, het loon, de belastingen op loon, verzekeringen, onderhoud, enz... enz...en zelf nog iets over houden.

Je moet eens proberen uit te tellen wat er van 50 euro overblijft als je alle kosten er vanaf trekt = verbazend weinig.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

xantingo schreef:Dat ene foutje is wel geen kleintje... een overtreding van de derde graad, die wordt normaal gezien bestraft met op zijn minst een onmiddellijke inning van 150 euro.
Of een dagvaarding voor de politierechter...
Plaats reactie