Deurne

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Lotte
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 aug 2007, 18:30

Bericht door Lotte »

Ja ok van die 52 ipv 50, maar wat je snelheidsmeter aangeeft is schijnt altijd wel ietsjes hoger dan de effectieve snelheid die je reed. Dus wss reed die persoon daar wel effectief 50 ;)

Maar ja 't is wel best van tijdens je praktijkexamen daar zo goed mogelijk op te letten en zo kleine dingetjes zo perfect mogelyk te doen. :)
Gast

Bericht door Gast »

Idd :-) Als je zo rijdt kan je vb 52 of 53 rijden of zo. Maar kijk asjeblief op je examen goed naar je snelheid!
Rijd 60 à 65 waar je 70 mag, 40 à 45 waar je 50 mag en bijvoorbeeld 20 à 25 waar je 30 mag. Zo weet je dat je niet te snel rijdt en zo hoef je ook niet om de 5 seconden naar je snelheismeter te kijken of je er zeker niet over gaat!

Ik heb dat toegepast op mijn examen en was van de eerste keer geslaagd. Gebuisd wegens ietsje te hard rijden zou stom zijn.

Is maar gewoon een tipje :-)
Sofie D

Re: Deurne

Bericht door Sofie D »

Mijn dochter is vandaag voor de derde keer niet geslaagd. Het arme kind heeft al een fortuin moeten afgeven aan rijschool en wanneer ze dan hoort dat haar vriend dezelfde fout maakte E toch geslaagd was dan word je boos. Heel negatieve mensen die dan ook nog haar documenten kwijt speelden en de schuld bij haar probeerden te leggen en dan zwijg ik nog van het feit dat een examinator van het centrum in Deurne haar profiel op Linkedin had gecheckt na haar eerste poging. Opmerkingen als 'san zult Ge eens langs de bomma moeten gaan voor centjes' zijn misplaatst. Niet iedereen heeft sponsors en zij al zeker niet. Een ander centrum zal het dus worden vrees ik. Voor degenen die denken dat ze niet kan rijden, We rijden regelmatig samen en ze rijdt zoals een beginneling met rijbewijs rijdt, niet beter en niet slechter...
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Deurne

Bericht door de rijprof »

Je hebt het recht om naar een ander examencentrum te gaan.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Magalie

Re: Deurne

Bericht door Magalie »

Ik heb vier keer mijn examen gedaan in Deurne en vond dat de examinators op één na heel correct, vriendelijk, en geruststellend zijn. Eerste was heel onvriendelijk en maakte me vanaf seconde 1 onzeker. Ik was wel terecht gebuisd. Tweede keer per ongeluk een eenrichtingssteaat ingegaan. Maar examinator was heel vriendelijk. Zei dat het de volgende keer zeker zou lukken en dat hij het jammer vond dat ik nu zes uur moest volgen. Derde heeft mijn mama iets gezegd en was ik daarom gebuisd. Examinator was heel vriendelijk erover en vond het jammer voor mij. Hij zei dat ik zosnel mogelijk opnieuw moest komen. De laaatste keer was de examinator ook heel rustig en vriendelijk. Ik was er eindelijk door.
Gast

Re: Deurne

Bericht door Gast »

Het blijft een moeilijke aangelegenheid om op 20 minuten geen enkele fout te maken als beginnend chauffeur. Ik koos een te smalle opening om te keren en deed dat (ook volgens mijn begeleider) prima in vier keer. Onmiddelijk achteruit en in één keer keren was onmiddellijk door de geparkeerde wagen achter mij. Dan moet die examinator daar toch rekening mee houden. Tegenspreken is uit den boze en heel de rit wordt er geen woord gesproken. Ik was geslaagd maar besef goed dat rijden elke dag een voortdurend uitkijken en de rijstijl aanpassen wordt aan het steeds drukker wordende verkeer. Aangepaste snelheid, pinkers gebruiken en kijkgedrag zijn regels waar sommige ervaren chauffeurs ook veel tegen zondigen. Om van het gsm gebruik in de wagen nog maar te zwijgen. (sms-en in een rijdende wagen is geen uitzondering)
Plaats reactie