Oranje lampje stuurkracht verminderd, overmorgen examen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Kath
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jul 2023, 13:30

Oranje lampje stuurkracht verminderd, overmorgen examen

Bericht door Kath »

Ik was al urenlang aan het oefenen met s-parkeren, de vorige weken heb ik ook bijna elke dag enkele uren of meer aan een stuk geparkeerd omdat ik het maar niet goed genoeg onder de knie kreeg (max 30cm van de borduur, niet erop,..). Nu begon het eindelijk te lukken en nu komt er een oranje logo van stuurkracht verminderd op het dashboard. Ik voel ook dat ik meer kracht moet zetten bij het draaien. Wat kan dit zijn, heb ik te veel geparkeerd en is er nu iets versleten? De auto is van 2007. Hopelijk is het een simpele fix, want ik heb examen overmorgen… de persoon van wie de auto is kan morgen pas naar de garage als er al plaats is
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Oranje lampje stuurkracht verminderd, overmorgen examen

Bericht door Stefan Peeters »

Er is misschien te weinig olie in het circuit van de stuurbekrachtiging.
Dat kan je controleren onder de motorkap.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Kath
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jul 2023, 13:30

Re: Oranje lampje stuurkracht verminderd, overmorgen examen

Bericht door Kath »

Stefan Peeters schreef: 08 apr 2024, 20:15 Er is misschien te weinig olie in het circuit van de stuurbekrachtiging.
Dat kan je controleren onder de motorkap.
Bedankt voor het antwoord, ze hebben uiteindelijk niets gevonden. Misschien was de batterij plat, wat ook een effect daarop kan hebben zeiden ze.
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Oranje lampje stuurkracht verminderd, overmorgen examen

Bericht door Inazuma »

Auto van 17jaar ...
Wanneer is de hydraulische vloeistof laatst vervangen ?

Die trekt water aan (al is dat meetbaar)
Als je dan veel gaat manoeuvreren, kan die olie te warm worden, water kookt veel vroeger dan de olie, en systeem werkt dan niet goed meer door gasbellen in de hydraulische olie
Eens afgekoeld, vind men niets als watergehalte niet gemeten wordt ...

De vervangcycli van de autofabrikanten zijn doorgaans wat overdreven, maar eeuwig blijft het ook niet goed

Idem met de remmen
Plaats reactie