**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Jeroen S.

Bericht door Jeroen S. »

EXAMENCENTRUM: KONTICH

- In welk examencentrum ben je geweest?
Kontich
- Zat de examinator naast of achter jou?
naast (niet met rijschool maar met begleider)
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Hij zei: "sla in deze straat in en draai ergens in deze straat"
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Gewoon een S-beweging maken, ik heb wel zéér weinig plaats gebruikt en stond nog een beetje scheef maar dat heeft hij niet genoteerd.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Bandenslijtage, alle lichten (op uitzondering van het mistilicht), zetel instellen (enkel hoe, heb niets moeten verzetten), niets ivm de spiegels.
Ik had een zéér realistische examinator die zelf heel het 2de deel van het examen heeft liggen praten met mij over de nieuwe voorrang van rechts en opvolging van het verkeersreglement in zijn geheel. Ik heb hem deze site gegeven en het leek hem wel interesant en ging zeker eens een kijkje nemen :wink:
oekrainer
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 feb 2007, 01:56

FUCKING DEURNE

Bericht door oekrainer »

EXaMENCENTRUM: "DEURNE"

mensen ikben gebeusid vandaag in deurne, weten jullie wrm? ik vind da echt niet normaal , er reed eenmarokaan of turk en die reed beetje snel niet snel maar niet traag,maar ik heb toch mijnvoorang gepaakt om te laten zien dat ik weet dat hier heb ik voorang en die zecht da ik heb niet defensief gereden er kon eenongevaal ontstaan en zo ,daardoor ben ik gebeusd, mannekes da is echt niet normaal met die rijbewijs in belgie,ik heb het gevoel dat examenators allenwachten wnr gaat jij ee klein fout maken,maar ik heb die zelfs niet gemaakt en doe hebben me echt van voor en van achter geneukt
Roeleke

Bericht door Roeleke »

:) Voorrang gepakt om te laten zien dat je wist dat je voorrang had???
Welke begeleider heeft u dat wijsgemaakt?
Zou je niet eerst een deftige opleiding volgen voor je terug in het verkeer komt?
:roll:

Niet denken dat een examinator op u zit te wachten om u langs voor en achter te ...
Had hij u er doorgelaten was er weer een gevaarlijke chauffeur bijgekomen in 't verkeer... en gij moogt nu dus zo verder doen met uw voorlopig rijbewijs en met uwen begeleider die u dit wijsgemaakt heeft? :cry:
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Beste oekrainer,

Ik zal het jou uitleggen.

Je moet voorrang geven aan de bestuurder die van rechts komt.

Maar als jij van rechts komt, ben je niet verplicht voorrang te nemen. Integendeel, het verkeersreglement zegt dat je aan een kruispunt dubbel voorzichtig moet zijn om alle ongevallen te vermijden.

Maak dus alleen gebruik van je voorrang van rechts als het heel duidelijk is dat de bestuurder die van links komt, jou gezien heeft en door te vertragen aangeeft dat hij jou voorrang gaat geven, en hij dat ook nog kan, rekening houdend met zijn afstand en snelheid en de toestand van het wegdek.

Als je aldus in alle veiligheid je voorrang van rechts kunt nemen, dan moet je het op het examen ook doen. Anders krijg je een opmerking om nodeloos het achteropkomend verkeer gehinderd te hebben.

Succes, beste man, een volgende keer lukt het wel! :wink:
oekrainer
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 feb 2007, 01:56

Bericht door oekrainer »

ik heb belgische pasport ))), dus geen probleem, en ik ben niet bereid om naar de cl te gaan wijgaan gwn op rustige manier praten als niet dan ga ik haar/hem gwn naar examencentrum brengen , maar die gaat moeten op haar kinderen oppasen want met hun kan alles gebeuren , en ik ga zelf nieks doen dus , rijbwisj ga ik wel nodig hebben
Roeleke

Bericht door Roeleke »

:?
Je bedreigt die examinator haar kinderen dan ook nog eens omdat zij gewoon haar werk doet?
Lees gewoon nog eens wat Jozef schreef over Voorrang aan rechts...
En leer omgaan met je fouten.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

@ oekrainer:

Ik betreur ten zeerste je criminele voornemens.

Ons koninkrijk België is een rechtsstaat, waar geschillen volgens rechtsregels op een beschaafde en maatschappelijk aanvaardbare manier geregeld worden, niet met criminele activiteiten jegens onschuldige kinderen.

Als je denkt dat het zo gemakkelijk is om hier dermate zware misdrijven ongestraft te plegen, dan vrees ik dat je een teleurstelling gaat oplopen.

Gelieve nu onverwijld op te houden met het verstoren van een ernstige discussie in deze draad over het praktijkexamen.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Beseft gij waarover gij praat?
Ja zeker. Je bent 2 keer gebuisd dus gewoon nog niet een voldoende goede chauffeur. Het is niet makkelijk om je eigen zwaktes te onderkennen maar het is wel constructief omdat je er beter door wordt.
Het is geen schande als je iets nog niet goed genoeg kunt zolang je maar je best doet om het te verbeteren.

Zelfs al zou je pech hebben gehad met jouw examinator, dat kan gebeuren, dan nog heb je er niets aan om in jouw woede te blijven hangen. De ene examinator is strenger dan de andere. Denk er over na op welke punten jij nog onvoldoende rijvaardig bent en werk er aan. Misschien slaag je dan de volgende keer wel.


Ik weet niet wat in Oekraïne gebruikelijk is maar hier moet je bewijzen dat je kan rijden voordat je een rijbewijs krijgt (in ieder geval iedereen die pak hem beet 50 jaar en jonger is) en hier krijg je met diplomatie meer voor elkaar dan met verbaal of fysiek geweld :wink:.
Jij zegt dat je het rijbewijs nodig hebt, wel, zorg er dan voor dat je het verdient.
Anne

praktijkexamen

Bericht door Anne »

EXAMENCENTRUM: GENT

In welk examencentrum ben je geweest : gent
- Zat de examinator naast of achter jou, achter mij
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Ik moest een rustig straatje inrijden aan het Uz in gent en mocht kiezen waar ik me keerde. Het was een straat zonder geparkeerde voertuigen, een makkie dus.
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
in een rustige straat aan het Uz in Gent parkeren achter een wagen en uitstappen. Het was wel grappig om te doen alsof er veel verkeer was bij het uitstappen terwijl er geen kat reed.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
bandenspanning, oppompen banden, lichtren, ontdooiing, ontwaseming en zithouding.

Voila, ik heb 20 uren rijschool gevolgd, na drie maanden examen gedaan en ik was er direct door zonder opmerkingen. Ik moest nochtans rijden waar ik nog niet gereden had (aan het Uz) verder stuurde hij me ook St denijs dorp in en dan het station en de voskenslaan.
Freddie
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge

Bericht door Freddie »

EXAMENCENTRUM: BRUGGE

In welk examencentrum ben je geweest : Brugge
- Zat de examinator naast of achter jou? schuin achter mij. (in de rechterachterzetel dus)
- Het keren in de straat: niet gedaan
- Het parkeren achter een auto: niet gedaan
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
oliepeilstok tonen. De motorkap vastzetten met die steunstang was zelfs niet nodig. Hij vroeg of ik goed zat (had ervoor 2u rijles gehad, dus zetel stond al goed). Uitleggen hoe ik wist dat ik goed zat.
Alle lichten aanzetten en uitzetten, pinkers, ruitenwissers enzo.

Goeie rit, tot op het punt dat ik van voorsorteervak gemist was (hinderde wel niemand), maarja, volle lijn overschrijden = gebuisd.
Ik had m'n zonnebril aan tegen de felle zon, net daar was het schaduw waardoor ik de pijl op de grond niet zag.

Daarna ook nog een twijfelgevalletje ivm een madam die over een smalle brug kwam. Ik had een bord B19 aan mijn kant omdat er maar 1 wagen tegelijk over die brug kan. Ik moest linksaf die brug op, dus ik zag die madam komen en zette me voor de brug aan de rechterkant zodat ze doorkon. Blijkbaar dacht ze dacht het niet ging lukken, dus ik rij iets achteruit waarop dan de examinator zegt da'k moet stoppen omdat ik op de baan achter me kwam (had nog 30cm over).

Gebuisd dus, het parkeren en keren kon ik zo goed en niet moeten doen.

't is gewoon dom da'k zo'n domme fout gemaakt heb ivm dat voorsorteren, ik ken die baan echt goed en dan doe ik zoiets...

20u rijles genomen, + 2u voor m'n examen vanmorgen.

Nu is't eerst blokken voor de examens in juni. Na 19 juni ga ik dan een 2x maal proberen.
Dan zou ik erdoor moeten zijn aangezien ik een perfecte rijstijl heb.
Afgezien van die ¨*ùµ fout waardoor ik gebuisd ben hebbek een foutloze rit afgelegd.

Was een oudere vent, wel een vriendelijke mens.
Gaf direct een hand enzo, gaf duidelijke instructies.

Wat ik wel minder vond is dat op dat blad direct een ganse hoop overtredingen staan terwijl ik eigenlijk maar 2 domme foutjes begaan heb.
Laura.

examencentrum Bree

Bericht door Laura. »

EXAMENCENTRUM: BREE

Ik was ook gebuist, zone 30 te laat opgemerkt, die bordjes zouden hetzelfde moeten zijn als die van 50 en 70 want ge ziet die onnozele vierkante dingen nooit nie staan.

Eerst moest ik vertellen hoe ik de slijtage van de banden kon zien (je weet wel die stukjes tussen de lijnen op uw band als da gelijk staat is m versleten), dan hebben we alle lichten gecontroleerd, hij snauwde dan zo van: "linkerpinker! Rechterpinker! dimlicht! standlicht! groot licht! ruitenwisser!..." aan een hoog tempo. (precies of ze moeite doen om u zenuwachtig te maken)

Exameninator zat naast mij, heel onverantwoord trouwens want ik rijd met busje (een oude blauwe ford transit) en we hebben 3 zitplaatsen vooraan en drie achteraan. Hij heeft dus achteraan rechts plaats genomen en dan vond m dat m niet genoeg kon zien dus kwam m vanvoor zitten (in plaats van vanachter in het midden te gaan zitten waar m alles wel kan zien maar bon...) MAAR hij heeft volledig rechts plaatsgenomen ipv vooraan in het midden (waar de begeleider moet zitten normaalgezien, aangezien iemand aan de handrem moet kunnen, maar mijn examinator vond dat blijkbaar niet nodig). Mijn moeder heeft dan achteraan in het midden plaatsgenomen. Mag hij dat doen? Vooraan volledig rechts gaan zitten zonder dat er dan iemand in het midden zit die ook aan de handrem kan? Ja en dan zie je hem dus constant schrijven enz, ik nog zenuwachtiger natuurlijk...

Bij het parkeren heeft m mij met ons busje tussen 2 auto's in een rij laten parkeren op een parkeerplaats die 40cm te smal was (in de breedte) voor ons busje, als je meet vanaf de buitenkant van de witte lijn eh! Doordat die parkeerplaats verhoogd was heb ik 2 keer gedacht dat ik tegen de stoepdrempel zat zonder dat dat zo was, maar bon mislukt. Extra stressfactor: de politie stond achter mij te wachten om door te rijden. Ik vind het gewoon stom dat hij niet wat meer moeite gedaan heeft om een parkeerplaats te zoeken waar ik op zn minst inpaste met het busje.

Examinator was naar mijn mening vrij arrogant, ze moeten mijn handje niet vasthouden maar basisbeleefdheid mag er voor mij toch wel zijn, ze weten dat je zenuwachtig bent dus dat is toch wel het minste wat ze kunnen doen vind ik. Ik heb niet goed gereden omdat ik te zenuwachtig was en het feit dat hij naast mij hevig zat te pennen heeft het er helemaal niet beter opgemaakt...

Ik moet dinsdag teruggaan en ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik een andere examinator heb die achter in het midden gaat zitten zodat ik niet te zenuwachtig ben en zodat ik kan rijden zoals altijd. Dan zou ik er zeker door moeten zijn want ik heb leren rijden met een strenge papa (op gebied van autorijden dan toch ;)) die veel belang hecht aan precisie en correct rijden en met dat oude 3e hands busje is dat echt wel nodig.

Nog een opmerking over de examinator: als ze dan vinden dat je niet goed gereden hebt zou het helpen als ze zeggen waarom je niet goed gereden hebt ipv alleen die zone 30 te vermelden en dan op hun blad te schrijven van: vb.slechte ligging op de weg. Is da te veel naar links? Te veel naar rechts? Het is een bus die bijna zo breed is als de weg, ik ben al blij als ik overal mooi ongeveer in het midden tussen de lijnen blijf.

Ik had echt de indruk dat de examinator nog nooit in een busje examen heeft afgenomen misschien was hij beter gezind geweest als ik rijles had genomen en met een mooie rijschool auto examen had gedaan. Maar dan ben ik misschien te veroordelend :).

Ik was terecht gebuist maar ik hoop toch dat de omstandigheden dinsdag beter gaan zijn dan.

Groetjes,

Laura
Laura.

Bericht door Laura. »

EXAMENCENTRUM: BREE

Ahja, ik kreeg ook nog als opmerking dat ik onterecht voorrang gegeven had en dat ik daar te lang gewacht had. Maarja de eerste auto kwam veel te snel gereden en ging echt niet meer kunnen stoppen voor mij (ik kwam van rechts) , er hingen dan nog 5 auto's achter de eerste die gewoon gevolgd zijn, moet ik dan toch maar mijn voorrang nemen en er tegen rijden? Heel het autorijboek gaat over defensief rijden en dan krijg je zo een opmerking :?

Keren in een straat daar ben ik dus ook niet aan toegekomen (dat wordt ook nog leuk met die lange bus in een smalle straat :lol: ).

In het begin heb ik ook stoel, linkerspiegel en achteruitkijkspegel moeten ontregelen en dan weer juist zetten, toen kreeg ik een kleine opmerking dat je dus eerst de stoel moet doen en dan de spiegels maar aangezien ik voor en na de stoel de spiegels gecontroleerd heb was dat wel ok).

Dat was het denk ik, (oja zorg zeker dat je begeleider zwijgt anders worden ze nog lastiger en terecht natuurlijk ...)

Groetjes,
Laura
yoyo

prijskaartje?

Bericht door yoyo »

hoeveel kost het om u praktijkexame te doen?
Gast

Bericht door Gast »

36 euro was dat bij mij in Bree Groetjes, Laura
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: prijskaartje?

Bericht door wobotje »

yoyo schreef:hoeveel kost het om u praktijkexame te doen?
36 euro was dat bij mij in Bree Groetjes, Laura
Toch even zeggen dat het overal dezelfde prijs is voor het praktijkexamen.
Ongeacht of het nu in Bree is of ergens anders ;)

En als je met de rijschool examen doet, zul je er nog wat kosten moeten bijrekenen.
Plaats reactie