**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door de rijprof »

Proficiat :wink:
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
uhuuh

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door uhuuh »

In welk examencentrum ben je geweest?
Sint-Niklaas
- Zit de examinator naast of achter jou?
rechts achter mij
Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
De examinator zei dat ik in de volgende straat zou moeten keren maar er mij moest van vergewissen of het wel mocht.
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Hij wees me een auto aan en zei dat ik in een vloeiende S-beweging moest parkeren.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
De motorolie, alle lichten, claxon, pinkers, juiste zithouding aantonen en de ontwaseming.
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
Mama

Gebuist ookal heb ik perfect geparkeerd en gekeerd in de straat. Weet er iemand of ik dat bij mijn volgend examen dan nog moet doen ???
Ik had te vaak te snel voorbij voorrang van rechts gegaan en een keer een persoon over gelaten aan een fietspad voor mijn goed hart te tonen maar dat is dus ook niet goed. :lol:
De dooddoener van mijn examen was dat ik op een rotonde verkeerd had ingeschat en dus er op reed maar er reed al een andere auto op maar ik dacht dat ik er nog tussen geraakte en die auto claxoneerde en voila er niet door.
Ik ken mijn fouten en ik weet dat het heel gevaarlijk is.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Inazuma »

uhuuh schreef: Gebuist ookal heb ik perfect geparkeerd en gekeerd in de straat. Weet er iemand of ik dat bij mijn volgend examen dan nog moet doen ???
Dat moet je ook opnieuw doen.
Gast

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Gast »

- In welk examencentrum ben je geweest?
Examencentrum te Geel
- Zat de examinator naast of achter jou?
Rechts achter mij
- Het keren in de straat: in hoeverre mocht je zelf de plaats kiezen?
Meer dan ruimte genoeg, ik mocht zelf kiezen waar exact. Straat zelf was ook helemaal leeg dus ik had echt tijd genoeg om goed te kijken en mijn tijd te nemen.
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Parkeren achter een auto die hij had aangeduid, was me toen ik toekwam in de straat wel gelijk duidelijk dat ik daar moest gaan parkeren. TIP: als je een auto ziet zonder auto's achter bereid jezelf dan mentaal even erop dat het mogelijk is dat de examinator dat gaat aanduiden om dit manoeuvre te doen(ik heb dit werkelijk overal gedaan en zo herhaalde ik voor mezelf ook wat ik moest doen voor het parkeren).

In een vlotte S-beweging achter de auto geparkeerd, ik stond perfect recht. Dan mocht ik uitstappen en terug instappen.

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Motorkap opendoen, remolie aanduiden, pinkers, claxonneren, remlichten en dimlichten. Instellen van stoel en rugleuning enzo ook.

- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Begeleider
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
Vader

Vertel er ook even bij of je rijschool hebt gevolgd of enkel met begeleider hebt leren rijden.

10u met de rijschool gedaan, dan maandenlang geoefend met mijn begeleider. Ik ga eerlijk zijn dat ik met mijn begeleider meer heb geleerd dan met de rijschool, deels misschien omdat ik maar 10u heb gedaan maar terugschakelen was iets dat mij in die 10u nooit werd aangeleerd. Moest ik het opnieuw kunnen doen zou ik gewoon 6u met rijschool doen en de rest met mijn begeleider.

Verdict: geslaagd van de eerste keer én dit op een parcours 's morgens vroeg op de eerste schooldag na een lange vakantie. Zolang je kan rijden zou het uur en parcours niet mogen uitmaken! Gewoon gezond verstand gebruiken en goed opletten.

Nogmaals dank aan deze site, het praktijkboek en forum heeft mij énorm geholpen en kan ik iedereen ook écht aanraden.
Ilias2140
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mar 2015, 13:49

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Ilias2140 »

Vandaag heb ik mijn praktijk examen in Deurne gedaan alles ging goed ik rij vlotjes weg maar ik rijd te traag en toen ik bij en rotonde kwam gaf ik iedereen voorrang die op de rotonde was dan pas ging ik erin er stond op die formulier onvoldoende plus gevaarlijk rijgedrag omdat ik te traag rijd.
Parkeren ging vlotjes spiegels kijken ging goed er staat ook manoeuvre onvoldoende?

Hebben jullie voor mij tips dit is men laatste keer en ik kan goed rijden volgende keer ga ik beetje sneller rijden en goed aandacht geven aan het verkeer.

Mvg ilias :) :)
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door de rijprof »

Hebben jullie voor mij tips dit is men laatste keer en ik kan goed rijden volgende keer ga ik beetje sneller rijden en goed aandacht geven aan het verkeer.

Mvg ilias :) :)
www.derijprof.be > praktijkexamen
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Sarahdw
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2016, 13:24

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Sarahdw »

EXAMENCENTRUM: OOSTENDE

Examinator zat rechts achter mij.

Het keren gebeurde in een straat tijdens het examen.
We reden een straat in en toen zei hij dat ik ergens in de straat moest keren. Ik moche dus zelf kiezen waar.

Ik moest parkeren achter een auto Die de examinator aanduidde tijdens de rit.
Er was zeker en vast voldoende plaats.

Bij het inschrijven vroeg de dame achter de balie om een nummer te kiezen tussen 0 & 9.
Ik koos voor 3. Ik veronderstel dat dit bepaald welke route & voorafgaande contrôles je zal moeten doen...
Ik moest de motorkap opendoen en tonen waar de remvloeistof zich bevind.
Hij vroeg me toen om in de auto te gaan zitten en het portier open te laten.
Mijn begeleidster mocht de auto nog niet in. Hij vroeg me dan om het volgende te laten zien:
standlichten - dimlichten - grootlichten - pinkers - claxon - mistlicht achteraan.
Eens hij in de auto zat moest ik de ontwaseming vooraan en ontvriezing achteraan tonen en vroeg hij hoe ik weet dat mijn stoel goedstaat.

Ik volgde 20u rijles in de rijschool & mocht dus alleen rijden tijdens mijn stage.
Mijn examen deed ik niet met de rijschool maar met mijn vriendin als begeleidster.

Na de rit vroeg hij ons om in de wachtruimte te gaan wachten.
2 minuutjes later kwam hij er al terug aan.

GESLAAGD!!

Hij zei dat het een heel goede rit was geweest & dat was het ... Geen bijkomende opmerkingen, helemaal niets...

Ik kreeg ook geen beoordelingsformulier. Is het normaal dat ik dit niet gekregen heb?

Groetjes van een zeer HAPPY persoon :)
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door de rijprof »

Ik kreeg ook geen beoordelingsformulier. Is het normaal dat ik dit niet gekregen heb?
Als er geen enkele opmerking is, moet de examinator geen papier verkwisten.
proficiat ! :wink:
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Inazuma »

Ilias2140 schreef:ik rijd te traag
Als het kan door de drukte, en er niets is waarom je je snelheid zou verlagen, rij je net onder de maximum snelheid ...
rotonde kwam gaf ik iedereen voorrang die op de rotonde was dan pas ging ik erin
Lijkt me logisch ...
er staat ook manoeuvre onvoldoende?
Keren niet in orde dan , als parkeren goed ging ?
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door de rijprof »

Ilias2140 schreef:Vandaag heb ik mijn praktijk examen in Deurne gedaan alles ging goed ik rij vlotjes weg maar ik rijd te traag en toen ik bij en rotonde kwam gaf ik iedereen voorrang die op de rotonde was dan pas ging ik erin er stond op die formulier onvoldoende plus gevaarlijk rijgedrag omdat ik te traag rijd.
Parkeren ging vlotjes spiegels kijken ging goed er staat ook manoeuvre onvoldoende?

Hebben jullie voor mij tips dit is men laatste keer en ik kan goed rijden volgende keer ga ik beetje sneller rijden en goed aandacht geven aan het verkeer.

Mvg ilias :) :)
Wat staat er precies op jouw resultaatblad?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Pixie
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2016, 09:35

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Pixie »

- In welk examencentrum ben je geweest? Haasrode (Leuven)
- Zat de examinator naast of achter jou? Rechts achter (achter mijn begeleider)
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? Hij heeft zelf iets aangeduid, ik had gigantisch veel plaats
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? S-parkeren. Veel plaats en 2 kansen.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Ventiel aanduiden, lichten en claxon. Zithouding uitleggen + waarom de spiegels zo zitten.
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ? Heb 20uur rijlessen gevolgd maar heb mijn beste vriend als begeleider meegenomen. Eigen wagen.
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....) Beste vriend

Examinator was heel vriendelijk en stelde mij onmiddellijk op mijn gemak. We hebben maar 15min-20min rondgereden aangezien het zo vlot ging. Geslaagd zonder enige opmerking :D

Tips: rij voor het examen 2 weken rond in Leuven zodat je de moeilijke punten kent, en vooral de zone's 30 en 50 goed kent. Doe alsof je een vriend veilig van punt A naar punt B moet vervoeren. Eet een banaan: dat verhoogt u concentratie :) Ik ben normaal heel zenuwachtig maar had op mijn examen helemaal geen stress!
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door de rijprof »

Die tip over "eet een banaan" is heel leuk. Proficiat :wink:
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gast

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Gast »

In welk examencentrum ben je geweest?
Haasrode (Leuven).

Zat de examinator naast of achter jou?
Rechts achter mij.

Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
De straat werd aangeduid, maar mocht zelf een plaats kiezen. Er was zeker voldoende plaats om te keren.

Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Vlak voor een kruispunt stond een rode wagen geparkeerd en moest me daarachter in een vloeiende s-beweging achter parkeren. Hier was eveneens voldoende plaats, er konden namelijk gemakkelijk nog 2 auto's achter mij komen parkeren.

Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Koelvloeistof, alle lichten, claxon, zithouding, spiegels.

Ben je met de rijschool of een begeleider geweest?
Met de rijschool

Als je met een begeleider geweest bent, wie was het?
Rijschoolinstructeur

Vertel er ook even bij of je rijschool hebt gevolgd of enkel met begeleider hebt leren rijden.
Eerst 20 uren les bij de rijschool, dan sporadisch met de papa, een paar weken voor het examen nog eens 2 uurtjes bij de rijschool, vervolgens een tweetal weken voor het examen elke dag met de papa en tenslotte nog een uurtje rijschool met aansluitend het rijexamen.

Verdict:
Geslaagd van de eerste keer. Examinator was vriendelijk, wat natuurlijk hielp tegen de stress.
Zoë

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Zoë »

In welk examencentrum ben je geweest?
Sint-Denijs-Westrem

Zat de examinator naast of achter jou?
Rechts achter me.

Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
In het begin van de straat zei de examinatrice: " in deze straat mag je parkeren"Ik stak meteen mijn pinker uit, want een eindje verder waren er twee wagen van een rijschool aan het oefenen op het parkeren. ;) In drie keer kunnen keren. Alles goed. Geen opmerking nadien hierover gekregen.

Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Dit gebeurde in de Sportstraat...examinatrice duidde een wagen aan waar ik achter mocht parkeren. Meteen richtingsaanwijzer aangestoken en er mooi naast geparkeerd. Staat er een camionette achter mij, maar die bleef maar staan. Uiteindelijk zei ik zelf: " Meneer wacht liever dan dat hij mij passeert,ik heb voldoende plaats dus ik ga parkeren." Stond ik bijna 40° gedraaid en dan pas vertrok de camionette. Meteen correct geparkeerd. Ik mocht dan het voertuig verlaten en terug instappen. Perfect geparkeerd, ook hier geen opmerkingen over nadien.

Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Bandenspanning,dimlicht, richtingaanwijzers(zowel voor als achteraan gecontroleerd),claxon,remlicht,mistlicht, ontwaseming voor en achter

Ben je met de rijschool of een begeleider geweest?
21u rijschool en dagelijks 1a2uren met begeleider.
Tijdens de week was dit vooral na 18u, dus donker, maar best een aanrader omdat je dan(vind ik) je beter leert concentreren op de borden,lichten,verkeer,etc etc.


Als je met een begeleider geweest bent, wie was het?
Ik koos ervoor om met de rijschool te gaan.desondanks dat ik een eigen wagen bezit. Nog een uurtje voor het examen rondgereden. Instructeur vroeg zich af waar mijn rijstijl plots vandaan kwam. :lol: "Zo goed heb ik je nog nooit weten rijden. Het lukt je vast!"

Vertel er ook even bij of je rijschool hebt gevolgd of enkel met begeleider hebt leren rijden.
Eerst een wagen gekocht, dan theorie afgelegd, auto ingeschreven.
Eerste les was met begeleider. Week erna met rijschool. Omwille van mijn job (geen student meer ;) ) kan ik tijdens de week pas vanaf 18.30u dus tijdens de week reed ik rond met mijn eigen wagen en begeleider. Tijdens het weekend, hoofdzakelijk op zaterdag, 2u met de rijschool, dus met de wagen van de rijschool. Soms ook op zondag, jaja, dat gaat.


Verdict:
Donderdag 07/01/2016 om 11.30u het examen afgelegd. Niet geslaagd.
Een ongelooflijk domme fout gemaakt. Ik versta het van mezelf niet.
De watersportlaan...geen borden te zien, dus het was voorrang van rechts. Dat besefte ik dus. Enfin, we rijden op die baan, examinatrice en instructeur maakten een leuk babbeltje en ik volgde het gesprek,maar zag rechts een straatje in mijn zicht komen...terwijl ik mijzelf hoor denken "rechts, dus ik zou beter stoppen, die heeft voorrang" trapt mijn instructeur op de rem! Ik schrok me rot en wist dat het voorbij was :| Examinatrice had het niet door en zei "oei, nu remde je wel heel bruusk" ik lachte eens groen, maar tegelijkertijd draait mijn instructeur zit om en zegt "sorry, mijn biepertje stond niet aan,maar ik heb geremd" Ik wist dat dit het einde betekende,maar ze bleef me aanwijzingen geven,dus ik door, ik bleef ervoor gaan, ook al wist ik beter. We komen aan het examen centrum. Op niks had ze opmerking,heel goed gereden, parkeren en keren was zeer goed uitgevoerd,etc etc. Maar goed, omwille dat de instructeur heeft ingegrepen, ben ik dus niet geslaagd. Ik baalde enorm, ergens dacht ik dus echt dat ik dit nog kon goedmaken, terwijl ik beter weet. Ze wilde me wel heel snel terug zien en is nog gaan kijken of er nog een plaatsje vrij was op dezelfde dag, maar helaas. Geen plaats voor effectief 30min. op de baan te zijn. Volgende afspraak staat gepland voor as maandag. Ze gaf echt duidelijk aan dat ik niet langer moet wachten,want dit was een prachtige rit.

Dat baantje ga ik dus niet snel vergeten,haha.
Ach, zaterdag en zondag nog wat rijlessen meepikken, weer vier uurtjes die leerzaam kunnen zijn en maandag ga ik er dan weer voor en hoop dat met het leuke nieuws terug thuis te komen. :)
MiniTitan
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2016, 08:15

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door MiniTitan »

Hallo iedereen !

Voorafgaand: 1.5 jaar geleden 12 uur rijles bij VAB rijschool in de Lange Leemstraat te Antwerpen, ik was niet overtuigd van mijn rijkunsten achteraf dus heb ik mijn voorlopig rijbewijs nog even bijgehouden en geen praktijkexamen gaan doen. Oefenen zat er ook niet in vermits er niemand echt in mijn directe omgeving is die met mij kon rondrijden om te oefenen. Uiteindelijk te lang gewacht tot mijn voorlopig rijbewijs vervallen was, geweldig.

Uiteraard was dat het moment dat je niet zomaar even opnieuw theorie kon gaan doen en een nieuw voorlopig kon krijgen, neen, ik moet daarvoor 3 jaar wachten, ik mocht nog wel minimum 6 rijlessen volgen en examen doen mét de rijschool. Ik kreeg een Document Bijlage 4 Half december besloten om er toch voor te gaan, dus ik mij gaan inschrijven in Erasmus Rijschool te Hoboken. Na 8 uur rijles vond ik dat ik dat het genoeg geweest was, ik zag het helemaal zitten.

Maandag 18/01/'16 examen gedaan in Kontich en gebuisd. Ervoor had ik 1 rijles ( 2 uur dus) en ik denk dat dat voor mij teveel was, maw 3,5 uur rijden achtereen. Mijn concentratie was al min of meer 'op' toen ik uiteindelijk aan het examencentrum aankwam. Anyway, alles is verlopen zoals anderen hierboven voor mij hebben uitgelegd:
Examencentrum binnengaan met mijn begeleider van de rijschool. Identiteitskaart afgeven met mijn Document Bijlage 4. Ik mocht een nummertje van 1 tem 10 kiezen aan de balie, ik koos voor nummer 7. Nummer 7 wou blijkbaar zeggen dat ik de motorolie moest aanduiden, piece of cake. Ook had ik mijn eigen aanknopingspunten bepaald met 7 te kiezen, deze kan ik mij niet meer echt herinneren.
De examinator was een erg correct uitziende man die AN sprak. Hij begroette mij kort en begon een babbeltje met mijn rijschool begeleider, ik liep alvast voorop om de motorkap te openen. Nadat ik de motorkap had geopend en de motorolie had aangeduid zei hij dat ik in de auto mocht plaatsnemen en het raam mocht open doen. Hij vroeg mij om de punten van een goede zithouding uit te leggen: Dus de stoel, de stoelhoogte en hoofdsteun, polsen op het stuur, achteruitkijkspiegels, gordel. Dan ook nog alle lichten: dimlichten, faren, pinkers, ontwaseming van voor en vanachter.
Hij legde me snel uit dat hij me nooit een weg zou insturen die niet mocht, hij zei uitdrukkelijk dat we géén 'plaatselijk vervoer' waren, waarbij hij nog eens duidelijk herhaalde dat er erg veel straten in Kontich zijn enkel voor plaatselijk vervoer, uitroepteken. In een willekeurige straat zou hij me zeggen om te keren en ook om te parkeren. Het was een aangename rit vermits de examinator een mondig persoon was met mijn begeleider een babbeltje maakte over huizen kopen.

Zo gezegd zo gedaan, op een gegeven moment zei hij "Hier mag je rechts de straat in gaan en in die straat mag je ergens keren." nu ik had gehoopt op een bredere straat, het stond er vol auto's en ik heb de grootste ruimte genomen om te keren, al was dat ook niet veel. Op een of andere manier werkte mijn rem niet even snel als anders of ik duwde er niet hard genoeg op, maar mijn autootje wou dus niet meteen remmen dus heb ik lichtjes op de borduur gereden voor ik tot stilstand kwam. Op dat moment dacht ik persoonlijk dat het gedaan was en de moed zonk me al in de schoenen. Mijn begeleider zei vriendelijk 'tel tot 5' en dat deed ik. Uiteindelijk heb ik kunnen keren zonder fouten te maken. Maar ik had het al min of meer opgegeven.
Weer wat later hetzelfde "Daarginds mag je achter die grijze auto parkeren". Een zee van plek achter die auto, ook dit ging verbazingwekkend goed. Hij vroeg me uit te stappen en te doen alsof ik een boodschap ging doen. Dus nadat ik de handrem had opgezet, de auto had stilgelegd, de sleutel had genomen en goed had gekeken ben ik uitgestapt. Stom genoeg heb ik de auto niet op slot gedaan alhoewel ik de knop vast had in mijn hand. Tijdens het instappen heb ik dat met een zucht ook meegedeeld dat het mijzelf ook was opgevallen dat ik een fout begaan had. Ondertussen was er niet veel van mijn goede instelling over.
En dan nog eens vertrekken zonder gordel aan te doen! Jezus! Wat was er opeens mis met mij! Al een geluk piepte de auto om mij te herinneren dat ik dat vergeten was toen ik nog maar net vertrokken was. Ik zette mij terug aan de kant, probeerde mijn bevende handen onder controle te krijgen en vertrok terug. Het hielp natuurlijk ook niet dat mijn begeleider zei 'oooohneeee, hoe kon je dat vergeten?'. Het was helemaal gedaan nu voor mij, dacht ik bij mijzelf. Ik had nochtans goed gereden. Tot de examinator zei dat ik ergens "de eerste straat links" mocht gaan... Wat ik dan deed, snap ik nog steeds niet goed maar ik was erin geslaagd om een enkelrichtingstraat in te rijden. De eerste straat links had ik volledig genegeerd. Mijn begeleider heeft toen op de rem geduwd en het stuur overgenomen. De examinator heeft me nog vriendelijk gevaagd of ik het bord echt niet had gezien en hij wees me het nog eens aan zodat ik ervan zou leren, vriendelijke man. Ik mocht wel terug tot het examencentrum rijden, dat had de examinator zelf gevraagd aan mijn begeleider, om het stuur terug over te laten aan mij.

Eens terug in het examencentrum wist hij mij te vertellen dat het zonde was, ondanks al mijn fouten had ik hoogstens een onvoldoende gekregen en dus niet gebuisd geweest, want mijn rijstijl was goed en eigenlijk kon je daar niet aan zien dat ik dood ging van de zenuwen. Dat verkeerde straatje inrijden was dus echt de dooddoener, uiteraard.

Wat hebben we die dag geleerd?
1) Geen rijles vooraf nemen, ik toch zeker niet, veel te vermoeiend
2) Het niet meteen opgeven, altijd hopen/denken dat je fout niet genoeg was om je te buizen
3) Droogsturen is blijkbaar iets dat niet meer afgekeurd wordt, viel dat weer mee seg
4) Doe je jas uit, dan voel je zeker dat je je gordel aan hebt of niet
5) Neem je tijd, als je een checklist in je hoofd kunt maken met wat je juist moet doen, des te beter: gordel, motor starten, handrem los, eerste versnelling en gaan.
6) Nooit in Kontich gaan wonen.

Anyway, 1 februari nog eens, en dan zonder vooraf een les te volgen en een liter redbull. Wish me luck!

Groetjes
Plaats reactie