voorrang van rechts

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

voorrang van rechts

Bericht door gast »

In leuven zijn er veel zijstraten maar ik heb geen schrik om mijn voorrang te nemen maar wel schrik als ik voorrang moet afstaan(minder vaart tot zelfs stilstaan om te kijken of het veilig is). Ik wil gewoon niet botsen.
Ten eerste het is niet mijn auto.
Ten tweede ik vind dat je beter 10 sec kan stilstaan, dan in je recht te zijn en niet meer door het leven te gaan.

Houden de examintors hier rekening mee.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Houden de examintors hier rekening mee.
Je doet eigenlijk wat je moet doen.

Je moet een kruispunt waar de voorrang van rechts geldt voorzichtig naderen en zo nodig volledig stoppen, als je omwille van gebouwen geen duidelijk zicht hebt op het verkeer dat van rechts kan komen.

De examinator zal het je kwalijk nemen als je gewoon onvoorzichtig voorbij het kruispunt rijdt, zonder degelijk te controleren of er geen bestuurder van rechts kwam.
Mp3

Bericht door Mp3 »

Op mijn rijexamen heb ik zo ook staan wachten waar dat eigenlijk niet nodig was. Maar ja, beter wel dan niet stoppen. In elk geval moet je zelf zien waar je mag en kan doorrijden en waar niet. Ik kreeg toen wel een opmerking, maar ik geloof niet dat ze daarvoor kunnen buizen...
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Wel uitkijken op kruispunten waar het zicht wel voldoende is
Als je daar ook 10 sec gaat stilstaan terwijl het eigenlijk duidelijk is dat er niemand aankomt ga je een opmerking krijgen.

Aanzienlijk vertragen en goed uitkijken is zeker geen overbodige luxe, maar zorg dat je niet het verwijt gaat krijgen dat je onnodig het verkeer achter je ophoudt.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: Ik kreeg toen wel een opmerking, maar ik geloof niet dat ze daarvoor kunnen buizen...
voor 1 opmerking inderdaad niet, maar denk eraan vele kleintjes maken 1 grote
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie