wat voor parcours?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
hannah

wat voor parcours?

Bericht door hannah »

Heyhey,
Ik heb woensdag mijn examen in Anderlecht en vroeg me gewoon af wat voor soort parcours er normaal gereden wordt op het examen, eens dat je geslaagd bent voor de manoevers (is er trouwens een opgelegde volgorde voor de maneuvres?). Is het vooral stad of ook platteland en is er een kans dat je de autosnelweg op moet?
Hartelijk bedankt, Hannah.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Code: &#40is er trouwens een opgelegde volgorde voor de maneuvres?&#41.
De volgorde van de manoeuvres vind je op de site onder
PRAKTIJK / B

Het parcours in de stad:

Elke examencentrum heeft een aantal parcours. Afhankelijk wan het parcours dat je moet afleggen, zul je dus voor een aantal probleempjes komen te staan, zoals:
- Vertrekken vanop helling
- Autsonelweh
- Zone 30
- Bebouwde kom
etc....
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

bedankt voor de informatie... Ik vroeg me ook af hoe je op inhalen wordt beoordeeld? Zal de examinator je vertellen wanneer je een auto moet inhalen als die bijvoorbeeld heel traag rijdt of ben je verwacht dat zelf te doen?

Ivm de documenten die in orde moeten zijn... Wanneer moet je een geldig keuringsbewijs hebben? EN is het inschrijvingsdocument hetzelfde als het kentekendocument? Onder de redenen waarom het examen geweigerd kan worden staat het document genqqmd bijlqge 4 vergeten. Welk document is dit? En is het attest van de gevolgde lessen enkel de stempel van de twee laatste uren op het voorlopig rijbewijs (want ik heb geen ander attest...) Bedankt en sorry voor ql deze vrqgen mqqr ik wil gewoon zeker zijn dat ik in orde ben voor alle documenten!
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

@gast
Quote: ql deze vrqgen mqqr
Ik zie dat jij gewend bent om op een qwerty-toetsenbord te typen en dat jij blind kan typen met 10 vingers
Dat probleem had ik ook toen ik in België kwam. Nu heb ik gelukkig terug een qwerty-toetsenbord, of het staat zo althans ingesteld.
Kom je uit Nederland ?
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Benny Stinkens schreef:
Quote: Zal de examinator je vertellen wanneer je een auto moet inhalen als die bijvoorbeeld heel traag rijdt of ben je verwacht dat zelf te doen?
Dit moet je zelf doen de examinator gaat je dat niet vertellen.
Bof, een grappige examinator vroeg aan een kameraad van me of hij ging wachten op de Sint, of de vrachtwagen eindelijk ging inhalen
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: Zal de examinator je vertellen wanneer je een auto moet inhalen als die bijvoorbeeld heel traag rijdt of ben je verwacht dat zelf te doen?
Dit moet je zelf doen de examinator gaat je dat niet vertellen.
Quote: Wanneer moet je een geldig keuringsbewijs hebben?
vanaf het moment dat je voertuig 4 jaar of ouder is moet het op de keuring geweest zijn.
Quote: EN is het inschrijvingsdocument hetzelfde als het kentekendocument?
Ja
Quote: Onder de redenen waarom het examen geweigerd kan worden staat het document genqqmd bijlqge 4 vergeten. Welk document is dit?
Bijlage 4 is alleen nodig als je voorlopig rijbewijs niet meer geldig is , ik denk niet dat dit bij jou van toepassing is dus niets van aantrekken.
Quote: En is het attest van de gevolgde lessen enkel de stempel van de twee laatste uren op het voorlopig rijbewijs (want ik heb geen ander attest...)
Dit attest is ok, als er op staat &quotlaatste 2 uren&quot wil dat zeggen dat je de eerdere uren ook hebt genomen he
Quote: Bedankt en sorry voor ql deze vrqgen mqqr ik wil gewoon zeker zijn dat ik in orde ben voor alle documenten!
Je hoeft zeker geen sorry te zeggen hoor we zijn hier om vragen te beantwoorden dus graag gedaan.
we wensen je ook veel succes en laat ons eens weten hoe het is afgelopen aub ?
Quote: DE NODIGE DOCUMENTEN

- Om toegelaten te worden tot het praktijkexamen moet het voertuig technisch en administratief in orde zijn.
- De nodige documenten om dit te staven moeten in het voertuig aanwezig zijn:
. geldig keuringsbewijs (als de auto naar de autokeuring geweest is)
. inschrijvingsbewijs van het voertuig (origineel document)
. bewijs van verzekering 'Burgerlijke Aansprakelijkheid'
- De kandidaat bestuurder moet bij zich hebben:
. Voorlopig rijbewijs of je leervergunning
. Identiteitskaart
. Het betalingsbewijs van de retributie
- Je moet voor het theorie-examen geslaagd zijn sinds minder dan drie jaar.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie