bandenspanning

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
TranceMokes

bandenspanning

Bericht door TranceMokes »

Hoe moet men de bandenspanning nagaan normaal doe ik dit aan een tankstation en lees het instructie boekje
Trancemokes

Re: bandenspanning

Bericht door Trancemokes »

TranceMokes schreef: Hoe moet men de bandenspanning nagaan normaal doe ik dit aan een tankstation en lees het instructie boekje
nog eens ik, mijn vader is mijn begeleider(model 3), i kheb gehoord dat hij niks mag zeggen of tekens doen.

Men vader draagt nooit een gordel gewetensproblemen volgens mij , is hij dan verplicht dit te dragen, moet ik de passagiers hier op attent maken zoals examinator en men vader
TranceMokes

Re: bandenspanning

Bericht door TranceMokes »

Trancemokes schreef:
TranceMokes schreef: Hoe moet men de bandenspanning nagaan normaal doe ik dit aan een tankstation en lees het instructie boekje
nog eens ik, mijn vader is mijn begeleider(model 3), i kheb gehoord dat hij niks mag zeggen of tekens doen.

Men vader draagt nooit een gordel gewetensproblemen volgens mij , is hij dan verplicht dit te dragen, moet ik de passagiers hier op attent maken zoals examinator en men vader
nog eens ik moet je lessen volgen als je model 3 hebt, ik ben nog geen enkele keer geweest en het is nog 3 maanden geldig en ik moet het de 19 juni eens gaan proberen
zotte_tine
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2006, 00:00

Bericht door zotte_tine »

wel niet vergeten dat je goed op tijd een afspraak moet maken voor het praktijk examen, ik had nog enkele maanden tijd (ook model 3) en m'n moeder belde en ik moest nog 2maand wachten.

dus vergeet dit niet of je voorlopig rijbewijs is niet meer geldig en dan mag je je examen niet afleggen met eigen auto (als ik me niet vergis) maar dan met de rijschool!

grtjs Tine
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Men vader draagt nooit een gordel gewetensproblemen volgens mij , is hij dan verplicht dit te dragen, moet ik de passagiers hier op attent maken zoals examinator en men vader
Een begeleider moet het perfecte voorbeeld geven en een leerling op de juiste wijze leren rijden.

Ik concludeer dus dat je voor een slechte begeleider hebt gekozen.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Ach Eugeen, het is niet omdat hij wat laks is met het omdoen van zijn gordel dat hij daarom een slecht chauffeur is. Als passagier deed ik ook vaak niet mijn gordel om afhankelijk van wie reed. Ik ben het bij mij rijles ook al een keer vergeten. Je gaat er als mens gewoon van uit dat er niets gebeurd, je weet wel &quotdat gebeurt een ander maar niet mij&quot.

Zijn er voorbeelden van examinatoren die met opzet hun gordel niet omdoen om te testen ofdat de leerling er wat van zegt?
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Sorry, ik was het.
Deze keer lag het wel aan mij, vergeten in te loggen.
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

BBB schreef: Ach Eugeen, het is niet omdat hij wat laks is met het omdoen van zijn gordel dat hij daarom een slecht chauffeur is. Als passagier deed ik ook vaak niet mijn gordel om afhankelijk van wie reed. Ik ben het bij mij rijles ook al een keer vergeten. Je gaat er als mens gewoon van uit dat er niets gebeurd, je weet wel &quotdat gebeurt een ander maar niet mij&quot.

Zijn er voorbeelden van examinatoren die met opzet hun gordel niet omdoen om te testen ofdat de leerling er wat van zegt?
Een ongeluk is niet altijd je eigen schuld, dus dan ben je nog geen meter verder met het idee &quotdat gebeurt een ander maar niet mij&quot. Mijn auto rijdt trouwens geen meter voor elke inzittende zijn gordel correct aanheeft. Mijn eerst examinator had z'n gordel niet direct aan, en was lichtjes geirriteerd toen ik het hem vroeg. De tweede examinator deed deze spontaan aan, zonder probleem. Hangt er dus puur vanaf. In ieder geval moet je het controleren... Dat is een van je verantwoordelijkheden als bestuurder.
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Bandenspanning controleren aan het ventiel, meer vragen ze je niet.
Je vader moet inderdaad de gordel dragen, alsook de examinator, dus je kijkt dit best even na, voor je vertrekt. Elke inzittende moet een veiligheidsgordel om hebben. Met model 3 moet je geen lessen volgen. Je volgt 9 tot 12 maanden opleiding met 1 of 2 begeleiders, in dit geval je vader. Tussen 9 en 12 maanden, mag/moet je een examen af leggen. Je vader mag inderdaad niets zeggen, noch gebaren, of je bent op slag gebuisd vrees ik.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: In ieder geval moet je het controleren... Dat is een van je verantwoordelijkheden als bestuurder.
Dit is dan jou en mijn persoonlijke mening, als we het over het wettelijke in dit geval gaan hebben en we zouden de vraag stellen :

Wie krijgt er de boete in dit geval

A De passagier
B de bestuurder die toelaat dat de passagier meerijdt zonder gordel
C Beiden

Hou het dan maar bij antwoordt A

Ik heb op al de examens die ik heb meegemaakt nog nooit gezien dat een examinator bewust zijn gordel niet omhad, en zeker niet dat een leerling de pineut was omdat hij de examinator er niet op wees.

Moest het zo zijn zou de examinator dus ook verkeerd bezig zijn, want in de wegcode staat nergens dat een bestuurder verplicht is om zijn passagier te verplichten tot het dragen van de gordel.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Zelfs als begeleider iets te demonstratief je gordel aandoen is uit den boze. Een collega van mijn moeder heeft daarover een opmerking gekregen op het examen.

Maak er een gewoonte van je gordel aan te doen voor je de motor start, dan vergeet je hem nooit en zit je geen gevaarlijke acrobatische toeren uit te halen tijdens het rijden.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Quote: Een ongeluk is niet altijd je eigen schuld, dus dan ben je nog geen meter verder met het idee &quotdat gebeurt een ander maar niet mij&quot.
Dat weet ik.
Het is wel de natuur van de mens om zo te denken.
Quote: Mijn auto rijdt trouwens geen meter voor elke inzittende zijn gordel correct aanheeft. Mijn eerst examinator had z'n gordel niet direct aan, en was lichtjes geirriteerd toen ik het hem vroeg. De tweede examinator deed deze spontaan aan, zonder probleem. Hangt er dus puur vanaf. In ieder geval moet je het controleren... Dat is een van je verantwoordelijkheden als bestuurder.
Dat ben ik met je eens.
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

Anonymous schreef: Ach Eugeen, het is niet omdat hij wat laks is met het omdoen van zijn gordel dat hij daarom een slecht chauffeur is.
Eugeen heeft het dan ook over *begeleider* zijn :p
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Ik heb het over beiden. Een begeleider moet iemand goed en sociaal leren rijden. Wat de eventuele consequenties van een eventueel ongeluk ooit kunnen zijn doordat je wel of niet de gordel draagt valt inderdaad onder de eigen verantwoordelijkheid van de leerling en begeleider. Dat heeft voor mij niets met het rijden zelf te maken.

Dat neemt niet weg dat ik het al met al verstandiger vind om wel jouw gordel te dragen. Wel moet erbij gewaarschuwd worden dat je weliswaar minder snel door de ruit vliegt of met jouw hoofd op het dashboard vliegt maar dat daaraan gekoppeld het nadeel is dat je ook sneller whiplash krijgt of een wervel/zenuwbeschadiging in jouw nek door het dragen van een gordel.
Ik denk dat je voor lage snelheden niet veel beter af bent met het dragen van een gordel (- 50 km/uur ongeveer, ik heb al eens een botsing gehad met die snelheid als passagier als kind achter op de bank zonder gordel dus ik weet het uit ervaring, dat vasthoudding bij de deur begaf het want ik had dat toevallig vast).
Dat voor hogere snelheden een gordel zeer nuttig is daar hoeft niemand mij van te overtuigen.

Ook ik zou dus als chauffeur mijn passagiers er op attenderen om de gordel te dragen uit verantwoordelijkheidsgevoel maar als ze weigeren dan is dat hun keuze.
Ik heb wel alle respect voor Rafael zijn houding, nl niet vertrekken als iemand de gordel niet draagt, bij mij blijft het echter bij een hint.


Voor wie het interesseert in Nederland is de bestuurder aansprakelijk als zijn passagier niet de gordel draagt. Dat wil dus zeggen dat de bestuurder de boete krijgt als zijn passagier geen gordel draagt. Het is wel zo dat als een passagier zijn gordel niet draagt dat de bestuurder vaak met hem afspreekt dat hij de eventuele boete mag betalen, al is de kans dat een agent dat ziet natuurlijk minimaal zolang je goed rijdt.
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

BBB schreef: Ik denk dat je voor lage snelheden niet veel beter af bent met het dragen van een gordel (- 50 km/uur ongeveer, ik heb al eens een botsing gehad met die snelheid als passagier als kind achter op de bank zonder gordel dus ik weet het uit ervaring, dat vasthoudding bij de deur begaf het want ik had dat toevallig vast).
Dat voor hogere snelheden een gordel zeer nuttig is daar hoeft niemand mij van te overtuigen.
Denk je? Je moet maar eens tegen 20~30km/u frontaal op een borduur van 10cm hoog rijden... Je gaat dan alles doen, behalve nog denken dat een gordel bij lage snelheid niet veel beter gaat zijn... Geloof me vrij
Plaats reactie