Achteruit rijden

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
denhondt
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2006, 00:00

Achteruit rijden

Bericht door denhondt »

Bij manoeuvres waarbij ik moet achteruitrijden kijk ik gemakkelijk naar achter in plaats van in me achteruitkijkspiegel

is dit ook toegestaan op het paktijkexamen dat ik eens achteruitkijk of door het achterzijraamkijk of mag ik enkel in de spiegels kijken
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Waar het bij de manoeuvres voornamelijk op aan komt, is dat ze perfect verlopen. Kun jij dat met je ogen dicht, dan is dat ook goed. Het eindresultaat telt.

Tijdens je rijopleiding zal je instructeur je eigenlijk vertellen hoe je dat het beste kan doen.
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

mijn instructeur heeft me gezegd dat ik mag kijken hoe ik wil, ook achter me, of bvb maar in één van de spiegels (wat ik in het begin vaak deed), dus ik zou me geen zorgen maken, gewoon zien dat je het goed kan uitvoeren!
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: Tijdens je rijopleiding zal je instructeur je eigenlijk vertellen hoe je dat het beste kan doen.
Hij zal zeggen probeer het eens op verschillende mannieren en kies maar zelf wat je het beste uitkomt
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
zotte_tine
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2006, 00:00

Bericht door zotte_tine »

hoi,

ik geef jullie gelijk, zowel in de spiegels als achteruit kijken mag.
in het begin had ik ook de neiging om achteruit te kijken, maar wanneer je op een bepaald moment eens ergens achteruit moet rijden waar het erg smal is, is het altijd handig als je al eerder gebruik maakte van je zijspiegels.
anders doe je er mss erg lang over als je het in de realiteit moet uitvoeren.

het is maar een ideetje, kan dat anderen het anders beter kunnen

grtjs Tine
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Als je achteruit kijkt zie je wel waar je naartoe rijdt, maar niet goed wat de afstand tussen je wagen en de paaltjes is, dat zie je het best in je zijspiegels.
Bedenk ook dat een kleine afwijking moeilijk te corrigeren valt: als je met de achterkant van je wagen te dicht bij de paaltjes komt valt dat eigenlijk enkel te corrigeren door je voorkant door tegensturen nog verder te laten uitwijken.
Plaats reactie