Moi schreef: Waarom is het eigenlijk "fout" wanneer je stuurt terwijl je stilstaat? Ik bedoel als je zeer vlot kan parkeren, wat maakt het dan uit dat je aan je stuur draait terwijl je stilstaat? Ik kan sneller en juister parkeren als ik draai terwijl ik stilsta! Een goeie halve minuut! Ik vind het een beetje belachelijk dat dit werkelijk blijkt mee te tellen tijdens een examen!!! Welke wet schrijft dat eigenlijk voor?
Als je je auto om zeep wil, mag je het van mij blijven doen, met een beetje geluk zal de examinator niets zeggen. Paar puntjes die in me op komen om niet te sturen als je stil staat, want een echte wet is er niet tegen denk ik.
- Meer bandenslijtage
- Stuurinrichting gaat sneller kapot
Heb je wel een idee welke kracht er op je wielen komt als je wil draaien terwijl je stilstaat? Zoek een auto zonder servo, en probeer het dan eens. Of als de gezondheid van je auto je toch niet uitmaakt, motor stil, vaarwel servo, sleutel laten zitten zodat het stuurslot niet aan gaat, en draai je stuur maar eens helemaal om, en post dan je bevindingen maar eens
Sofie schreef: M'n vriendin heeft dan besloten rond de kip te rijden - over de volle lijn. Mag niet. De examinator zei achteraf dat ze had moeten claxoneren etc tot de kip weg ging (zelf zou ik dan al gewoon uitstappen (maar dan wel alle voorzieningen treffen!) en de kip wegjagen Wink
GratisRijbewijsOnline.be schreef: 1. Binnen en buiten de bebouwde kom:
- De claxon mag gebruikt worden als waarschuwingssignaal om een ongeval te voorkomen.
Dus, als je stilstaat op de baan, moet je maar lopen claxonneren, zodat iedereen het goed ziet? Waar slaat zoiets nu op? En als ze geclaxonneerd had, kreeg ze waarschijnlijk een opmerking dat het niet mocht? Je ne comprends plus.