Praktijk met illegale uitlaat?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Tja, dat vind ik toch wel wat fout om met een bromfiets klasse A zo hard te rijden.
Het feit dat die gast met 70 km/uur zo dicht op jouw bumper zit geeft toch heel duidelijk aan dat hij absoluut geen verkeersinzicht heeft. Dat in combinatie met die hoge snelheid is zeer gevaarlijk, hopelijk komt die jongen er nog op tijd achter.
JC
Berichten: 293
Lid geworden op: 22 feb 2006, 00:00

Bericht door JC »

Nee, je bent iemand die met een niet-reglementair voertuig door de straten wil rijden en dit is NIET toegelaten. Naar wat ik lees is jouw bromfiets geen 'oldtimer' maar een samenraapsel van (in sommige gevallen illegale) onderdelen.
Mijn oordeel blijft nog steeds gelden, zet die brommer aan de kant en rij met de fiets totdat je geen moeite meer hebt om op een reglementaire manier aan het verkeer deel te nemen.
Laat dat rijbewijs voor de auto met die instelling ook nog maar een paar jaartjes voor wat het is.


Misschien nog even dit, mensen die van oldtimers houden brengen hun voertuigen meestal in een zo originele staat als mogelijk, tot de kleinste details. Jouw samenraapsel van onderdelen kan in deze zin helemaal geen oldtimer genoemd worden.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

JC schreef: Nee, je bent iemand die met een niet-reglementair voertuig door de straten wil rijden en dit is NIET toegelaten. Naar wat ik lees is jouw bromfiets geen 'oldtimer' maar een samenraapsel van (in sommige gevallen illegale) onderdelen.
Mijn oordeel blijft nog steeds gelden, zet die brommer aan de kant en rij met de fiets totdat je geen moeite meer hebt om op een reglementaire manier aan het verkeer deel te nemen.
Laat dat rijbewijs voor de auto met die instelling ook nog maar een paar jaartjes voor wat het is.


Misschien nog even dit, mensen die van oldtimers houden brengen hun voertuigen meestal in een zo originele staat als mogelijk, tot de kleinste details. Jouw samenraapsel van onderdelen kan in deze zin helemaal geen oldtimer genoemd worden.
Man man
Ik heb ocharmekes 1 illegaam onderdeel aan mijn brommer. Doe ff je ogen open op straat als je wat van brommers afweet en je kan ze niet meer op je 2 handen tellen (de brommerkes met illegale onderdelen)

Ik hou gewoon van dat type brommer in NIET originele staat. dat wil zeggen: geen trappers.
Wat doe ik andere mis dat ik geen trappers heb? Ik heb voetsteuntjes in de plaats toch gezet waar ik mijn voeten op kan zetten.
Ok, ik kan mijn brommer niet ter plaatste starten, dat is toch mijn probleem? Ik ben al enkele keren tegengehouden door de politie voor controle van de papieren en verzekering. Hij heeft niets gezegd dat ik maar 1 reflector per zijde en dat er voetsteuntjes opzaten enz...

En waarom zou ik het rijbewijs van de auto nog maar een paar jaartjes achterwegen laten?!
Wat denk je nu? Dat ik de auto van mij(n moeder) zal ombouwen naar een illegaal voertuig?

Jullie denken echt dat ik zo een snotneuske ben die achter iedere auto kleeft, lekker stoer doet met zijn brommer, inhalen langs het fietspad, zonder helm rijd,...


Man man man

Ik heb een (illegale ) uitlaat besteld, normaal zal ik hier al minder snel mee gaan en anders begrens ik hem op 45km/h...

Vroeger heb ik zelfs altijd met een A klasse rondgereden tegen mooi 25km/h steeds!

Ik heb wel nog 1 klein vraagje:
Het GVA is een duplicaat uit het jaar 1982, door de jaren heen is dat papier meer een vodje geworden. Wat wil je, het is 24 jaar oud.
De nederlandse kant is niet meer volledig leesbaar op sommige plaatsen maar de franse kant is nog volledig leesbaar. Ik neem aan dat dit geen kwaad kan, ofwel?
JC
Berichten: 293
Lid geworden op: 22 feb 2006, 00:00

Bericht door JC »

De andere doen ook iets verkeerd, dus mag ik het ook. Pure lemmingenhouding die we in het verkeer kunnen missen als kiespijn. Je hebt een illegale bromfiets en daar mag je niet mee op de baan. Nog steeds heb je dit niet door. Je hebt ergens in je hoofd gestoken omdat anderen iets verkeerd doen je dat ook mag.
Dus later met de auto, iedereen rijdt te snel, dus ik mag dat ook, velen reden zat, ik zal ook maar een pintje drinken, ...

Vooraleer je je niet volledig aan het verkeerreglement wil houden zou ik niet met iets gemotoriseerd op de baan komen, zo simpel is dat !
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Een gast schreef: Het GVA is een duplicaat uit het jaar 1982, door de jaren heen is dat papier meer een vodje geworden. Wat wil je, het is 24 jaar oud.
De nederlandse kant is niet meer volledig leesbaar op sommige plaatsen maar de franse kant is nog volledig leesbaar. Ik neem aan dat dit geen kwaad kan, ofwel?
Als de Franse kant nog volledig leesbaar is, kun je, wat dat dokument betreft, inderdaad geen problemen krijgen.

Het probleem is veeleer dat het voertuig niet meer overeenstemt met het proces-verbaal van goedkeuring.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Quote: Als de Franse kant nog volledig leesbaar is, kun je, wat dat dokument betreft, inderdaad geen problemen krijgen.
En als de beide kanten niet leesbaar zijn maar je met wat moeite wel alle informatie er uit kan halen doordat die woorden en zinsdelen die in het Nederlands niet leesbaar zijn wel in het Frans leesbaar zijn en vice-versa?
Niet echt belangrijk maar wel voer voor advocaten wellicht


Gast schreef:
Quote: Man man
Ik heb ocharmekes 1 illegaam onderdeel aan mijn brommer. Doe ff je ogen open op straat als je wat van brommers afweet en je kan ze niet meer op je 2 handen tellen (de brommerkes met illegale onderdelen)
Ik wil geen standpunt innemen over jouw brommer enzo maar wel even het volgende zeggen.
Het is een teken van onvoldoende volwassenheid wanneer je fouten van jezelf goedpraat met fouten voor anderen. Dat is niet erg of fout, het hoort bij de leeftijd en het daarmee gepaard gaande gebrek aan ervaring.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

BBB schreef: En als de beide kanten niet leesbaar zijn maar je met wat moeite wel alle informatie er uit kan halen doordat die woorden en zinsdelen die in het Nederlands niet leesbaar zijn wel in het Frans leesbaar zijn en vice-versa?
Niet echt belangrijk maar wel voer voor advocaten wellicht.
Dan zit je wél met een probleem. Hoewel op beide kanten in principe dezelfde informatie zou moeten voorkomen, is er niets dat dat garandeert.

De handtekening geldt enkel voor de gegevens van één kant. Je moet dus wel één kant hebben waarop alle nodige gegevens leesbaar voorkomen en ondertekend zijn door de invoerder of zijn gemachtigde.

Ik heb zo een probleem gehad met een destijds zeer courante wagen - een Renault R4 - van 6 maanden oud, die maar 3 maanden gereden had en slechts 1.500 km afgelegd had.

De eigenares had hem op de luchthaven in Zaventem geparkeerd, was daar vertrokken naar de Verenigde Staten, en is ginds overleden.

De erfgenamen bekommerden zich niet om de wagen, zodat de lening bij de bank waar ik werk niet terugbetaald werd. We besloten dan ook om, met onze copie van de factuur, een sleutel te laten bijmaken, en de wagen in beslag te nemen. Maar de erfgenamen wisten ons enkel te zeggen dat hij &quotergens&quot op de luchthaven moest staan.

Na een zoektocht van twee dagen vonden we hem. Het was een raar zicht: na 3 maanden buitengestaan te hebben op de luchthaven, zag deze witte wagen zwart van het stof, maar de binnenkant van de wielkasten was nog wit, omdat hij maar zo weinig gereden had.

De wagen was evenwel ingeschreven in oktober van het jaar voordien, zodat hij intussen na die 6 maanden voor de waardebepaling ervan 1 jaar oud was. Ik kon hem dan ook tegen een gunstige prijs aankopen voor mijn echtgenote.

Omdat de wagen aldus van eigenaar veranderde, moest hij naar de keuring. Maar natuurlijk was ik er vrij gerust in dat deze vrijwel nog nieuwe wagen geen mankementen zou vertonen.

Groot was dan ook mijn verwondering toen ik bij de keuring buitenkwam met een rode kaart. De reden: het nummer van het proces-verbaal van goedkeuring dat op het gelijkvormigheidsattest vermeld stond, was niet correct (tikfoutje).

Ik heb dan een nieuw gelijkvormigheidsattest moeten halen bij de invoerder, en de wagen laten herkeuren.

Maar eind goed, al goed. Ik was met de wagen al naar de carwash gereden, zodat ik mijn vrouwtje nog diezelfde avond een leuk wagentje kon bezorgen.
Plaats reactie