Praktijk met illegale uitlaat?
Praktijk met illegale uitlaat?
Mag ik de praktijk (bromfiets klasse B) afleggen met een brommer waar een illegale uitlaat op zit?
Gaan ze er ook wat op zeggen dat er geen bel/claxon op zit?
't is maar dat het zonde zou zijn dat ze mij naar huis sturen...
Gaan ze er ook wat op zeggen dat er geen bel/claxon op zit?
't is maar dat het zonde zou zijn dat ze mij naar huis sturen...
-
- Medewerker
- Berichten: 3992
- Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
- Locatie: Schönau am Königssee (D)
Voor het examen rijbewijs categorie A3 moet de bromfiets van de klasse B zijn (max. 50 cc, snelheid op horizontale weg beperkt tot 45 km/h).
Om toegelaten te worden tot het praktijkexamen moet het voertuig TECHNISCH en ADMINISTRATIEF in orde zijn.
Het examenvoertuig moet de uitvoering van de manoeuvres toelaten volgens de opgelegde afmetingen.
Wanneer bij het praktijkexamen het L-kenteken ontbreekt zal het examen niet doorgaan.
Om toegelaten te worden tot het praktijkexamen moet het voertuig TECHNISCH en ADMINISTRATIEF in orde zijn.
Het examenvoertuig moet de uitvoering van de manoeuvres toelaten volgens de opgelegde afmetingen.
Wanneer bij het praktijkexamen het L-kenteken ontbreekt zal het examen niet doorgaan.
Maar je wil wel slagen voor het bromFIETS examen?Anonymous schreef: Ik heb er liggen, maar ik wil niet met een bromFIETS naar het praktijkexamen hoor
Als zelfs niet de moeite wil doen om je illegale voertuig voor 1 dag in orde te brengen, heeft het ook niet veel zin om hier om raad te komen vragen.
Gast, ofdat het nu wel of niet nodig is voor jouw brommerexamen, een bel/claxon en een extra reflector zijn zoiezo wel verstandig. De bel/claxon is toch zeker wel zo handig als je fietsers wilt kunnen inhalen die met 2 of 3 naast elkaar fietsen. Het verbaasd met als dat niet wettelijk verplicht is, bij mijn weten is dat voor fietsers toch verplicht.
Een extra reflector kan ook nooit kwaad, hoe beter de automobilisten jouw zien, hoe kleiner de kans is dat jij de komende jaren tussen 6 planken komt te liggen.
Ik zal je alvast één goede raad geven: Denk eerst 2 keer na voordat je jouw brommer evt. zou willen opvoeren. Ik zeg niet dat jij dat wilt gaan doen maar ik weet heel goed hoe groot die verleiding is en ik kan me dat ook goed voorstellen.
- Is jouw brommer er voor gebouwd om een snelheid van 100 km/uur aan te kunnen? Zo niet, dan speel je met jouw leven.
- Kan jij een snelheid van 100 km/uur aan? De meesten denken van zichzelf van wel, maar je hoeft maar één keer met die snelheid een kruispunt voorbij te racen waar ook een automobilist tegelijkertijd oversteek en je vertelt het wellicht niet meer na. En wat denk je dat er kan gebeuren als je met die snelheid door een onoverzichtelijke bocht gaat en wat te veel links uitkomt waar net een auto blijkt te rijden met 70 km/uur?
- Politieagenten controleren veel en nemen jouw brommer in beslag wanneer ze opgevoerd is. Die boetes die je dan moet betalen zijn ook geen pretje.
Dit is niet bedoeld om jouw de les te lezen maar gewoon een vriendelijke waarschuwing
Als jij die 45 km/uur niet kunt halen maar bijvoorbeeld slecht 40 km/uur, dat is geen enkel probleem voor jouw examen. Dat zullen ze echt niet erg vinden hoor.
En één ding nog: hard fietsen is zo veel stoerder dan rijden op een brommerke
Een extra reflector kan ook nooit kwaad, hoe beter de automobilisten jouw zien, hoe kleiner de kans is dat jij de komende jaren tussen 6 planken komt te liggen.
Ik zal je alvast één goede raad geven: Denk eerst 2 keer na voordat je jouw brommer evt. zou willen opvoeren. Ik zeg niet dat jij dat wilt gaan doen maar ik weet heel goed hoe groot die verleiding is en ik kan me dat ook goed voorstellen.
- Is jouw brommer er voor gebouwd om een snelheid van 100 km/uur aan te kunnen? Zo niet, dan speel je met jouw leven.
- Kan jij een snelheid van 100 km/uur aan? De meesten denken van zichzelf van wel, maar je hoeft maar één keer met die snelheid een kruispunt voorbij te racen waar ook een automobilist tegelijkertijd oversteek en je vertelt het wellicht niet meer na. En wat denk je dat er kan gebeuren als je met die snelheid door een onoverzichtelijke bocht gaat en wat te veel links uitkomt waar net een auto blijkt te rijden met 70 km/uur?
- Politieagenten controleren veel en nemen jouw brommer in beslag wanneer ze opgevoerd is. Die boetes die je dan moet betalen zijn ook geen pretje.
Dit is niet bedoeld om jouw de les te lezen maar gewoon een vriendelijke waarschuwing
Als jij die 45 km/uur niet kunt halen maar bijvoorbeeld slecht 40 km/uur, dat is geen enkel probleem voor jouw examen. Dat zullen ze echt niet erg vinden hoor.
En één ding nog: hard fietsen is zo veel stoerder dan rijden op een brommerke
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27 okt 2005, 00:00
Ik heb er liggen, maar ik wil niet met een bromFIETS naar het praktijkexamen hoorBertje schreef: Is het dan zo erg om die trappers voor één dag terug te plaatsen? of heb je ze zelfs niet meegekregen van de garagist die ze er voor jou heeft afgehaald?
Dan zou ik nog 1 reflextor per kant moeten bijhangen, een bel/claxon aansluiten.
Nu moet ik mijn brommer gewoon in gang lopen (klein duwtje maar).
Als ik zo hoor van de gasten van mijn klas. De ene ging met een scooter die rond de 100 liep met alle decibels vandien en daar zeiden ze niets op
enz enz...
Re: Praktijk met illegale uitlaat?
posting gewist door svenn
Laatst aangepast door svenn op Za Jul 08, 2006 12:27 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Laatst aangepast door svenn op Za Jul 08, 2006 12:27 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Ik zou gewoon niet naar het examen gaan en die brom helemaal vergeten en gewoon de fiets nemen. Elke post van jou geeft duidelijk weer dat je die bromfiets niet in overeenstemming met het reglement wil brengen. Het is cruciaal wanneer je je in het verkeer begeeft met een gemotoriseerd voertuig dat je je aan alle voorschriften houdt. Blijkbaar ben je daar nog niet aan toe !
Ik beschuldig jouw nergens van, ik waarschuw er alleen voor. Ik weet hoe de meeste jongens van die leeftijd zijn en ik weet hoe ik zelf toen was. Los daarvan geven jouw postings een beetje de indruk dat jij graag wat stoer doet met die brommer. Ik kan me daarin vergissen maar ik zie aan JC zijn reactie dat ik niet de enige ben die die indruk heeft.Quote: Wie zegt er dat ik 100km/h haal?
Ik wijs niet met mijn vinger maar ik zou niet graag hebben dat jij een ongeluk gaat krijgen zogauw jij het A3-rijbewijs hebt. Dat is waarom ik liever onnodig waarschuw dan dat ik het nalaat en het wel nodig bleek te zijn.
Ik begrijp jullie wel
Ik wil helemaal niet stoer doen met mijn brommer.
Het is een oldtimer (honda camino)...
Een pure hobby
Als ik hem volledig volgens de wet moet zetten dan is het weer een damesbrommertje.
Ik zou er pedalen moeten opzetten in plaats van voetsteuntjes.
Langs iedere kant nog 1 reflector bijhangen (vind ik niet erg)
Originele of gehomologeerde uitlaat eropzetten.
Claxon (of bel) erop zetten (claxon zal er opkomen)
Ik heb net een originele uitlaat gestoken en mijn topsnelheid is dan 25-30km/h (er zit een A klasse cilinder op, vandaar)
Ik zal kijken om er een B klasse cilinder op te zetten tesamen met een gehomologeerde uitlaat en proberen hem rondt de 45-50km/h te laten lopen.
Het zou nogal zonde zijn om nu nog een verdomd hoge boete te krijgen aangezien ik binnen enkele maanden 18j ben en de brommertjes achterwege laat.
Ik ben dus helemaal niet iemand die als een gek door de straten crosst en zich niets van de verkeersregels aantrekt.
Ik wil helemaal niet stoer doen met mijn brommer.
Het is een oldtimer (honda camino)...
Een pure hobby
Als ik hem volledig volgens de wet moet zetten dan is het weer een damesbrommertje.
Ik zou er pedalen moeten opzetten in plaats van voetsteuntjes.
Langs iedere kant nog 1 reflector bijhangen (vind ik niet erg)
Originele of gehomologeerde uitlaat eropzetten.
Claxon (of bel) erop zetten (claxon zal er opkomen)
Ik heb net een originele uitlaat gestoken en mijn topsnelheid is dan 25-30km/h (er zit een A klasse cilinder op, vandaar)
Ik zal kijken om er een B klasse cilinder op te zetten tesamen met een gehomologeerde uitlaat en proberen hem rondt de 45-50km/h te laten lopen.
Het zou nogal zonde zijn om nu nog een verdomd hoge boete te krijgen aangezien ik binnen enkele maanden 18j ben en de brommertjes achterwege laat.
Ik ben dus helemaal niet iemand die als een gek door de straten crosst en zich niets van de verkeersregels aantrekt.
Gelukkig, ik had op de weg naar huis zo iemand achter me. Ik reed 70km/u, en die volgde me zonder probleem met z'n brommertje. Hij kwam ook vlak tegen mijn bumper plakken, waardoor ik hem een paar keer heb laten schrikken door plots m'n remlichten eens laten op te lichten. Van zulke kerels krijg ik nu echt wel stress. Ze zijn al een gevaar voor iedereen omdat ze veel te snel rijden, en dan komen ze nog eens bumperkleven met hun tuig. Even nadien heeft hij me kunnen inhalen, en toen kon ik hem niet eens meer bijhouden, dus ik denk dat ik niet wil weten hoe snel zijn brommertje ging... Trouwens voorzien van een geel plaatje, dus de max snelheid is 45km/u geloof ik.Quote: Ik ben dus helemaal niet iemand die als een gek door de straten crosst en zich niets van de verkeersregels aantrekt.
Edit:
Laatst aangepast door Rafael op Vr Mei 12, 2006 7:13 pm, in totaal 1 keer bewerktJozef schreef: Neen, het vierkante gele plaatje achteraan duidt op een bromfiets klasse A. Maximum toegestane snelheid: 25 km/h.