Technische vraagjes over het rijden

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

zeg BBB, je bent altijd welkom op de Nederlandse wikipedia met je kennis hé Al vinden we het wel prettiger als mensen zich aanmelden, dat communiceert wat gemakkelijker en dan leer je elkaars zwaktes en sterktes beter kennen
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

Jozef schreef:

Amai Sofie ... hoed af voor jou! Mensen, we hebben hier nogal wat vrouwelijk talent op dit forum hé ...
JC
Berichten: 293
Lid geworden op: 22 feb 2006, 00:00

Bericht door JC »

Die achterstand is vooral te wijten aan het kleinere taalgebied. In het Nederlands benader je een goede 20 miljoen personen, in het Engels heb je een veel grotere bevolkingsgroep, dus heb je ook meer website. Dit is zeker zo voor dingen zoals Wikipedia die door de surfers worden bijgewerkt.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Ik zal het in mijn achterhoofd houden Sofie. Als ik eens iets onvolledig of niet aantref, dan zal ik je PB-en en het zo mogelijk aanvullen.
Tot zover is het mij opgevallen dat er op het vlak van de geneeskunde, judo en de gitaar (bijvoorbeeld de bouw) nog veel werk nodig gaat zijn. Niet verrassend want het project is nog vrij nieuw. Ik heb zelf wel enig verstand van deze onderwerpen maar ik weet niet hoe die software precies werkt, hoe je plaatje er fraai in verwerkt. En dan heb je natuurlijk nog die zever over auteursrechten als je al eens een mooit plaatje vindt.

Hoe dan ook, ik ben best bereid om deze onderwerpen terzijnertijd wat aan te vullen. Maar er zullen vast mensen zijn die veel handiger zijn met die software. Laat het maar weten als je er mijn hulp bij kan gebruiken.

Willekeurige voorbeeldjes:
Gitaar: Er wordt niets gemeld over het massieve bovenblad wat er de laatste 10,20 jaar(ben niet zeker van de exacte tijd) voor heeft gezorgd dat er in de betaalbare prijsklasse (300-600 euro) een goede kwaliteit is.
Technieken en essentiële principes zijn niet uitgewerkt.
Geneeskunde: Dat zal nog heel lang duren voordat het volledig is omdat het zo enorm omvangrijk is.

Ik wil natuurlijk zeker niet met mijn vinger wijzen. Dit is een project voor de lange termijn, het is onmogelijk om zoiets in een paar jaar tijd volledig te krijgen. Ik verwacht dat ook de Nederlandse versie op termijn vrij volledig zal zijn omdat veel mensen enorm veel sympathie hebben ten opzichte van dit project en ook veel wetenschappers en deskundigen (hobbies bijv.) hier aan meewerken.


Tot slot nog even: Wat ik heel mooi vindt van wikipedia is dat je steeds maar weer verder kan klikken naar links. Daardoor onthoudt je het meteen beter en krijg je meer inzicht. Hopelijk kan dat in de toekomst nog eens voor studies gebruikt worden: Dat je voor school de opdracht krijgt zoek uit hoe dit of dat in elkaar zit. Leest prettiger dan een boek (en véééél prettiger dan de profs hun cursussen) als het goed is uitgewerkt en de tekst goed geëdit wordt door een kritisch publiek.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

We horen inderdaad soms van leerlingen die iets op wikipedia moeten doen voor school. Ook gebeurt het dat er vandalisme wordt gepleegd vanop een ip van een school, dat wij contact opnemen met de school (of de school met ons, wanneer ze merken geblokkeerd te zijn), en dat de school de leerling opspoort en deze bvb een straf geeft in de zin van &quoteen nuttig artikel schrijven op wikipedia&quot Uiteraard is alle kennis, over welk onderwerp dan ook, altijd welkom. En zoals je zegt, wikipedia is -en zal dat altijd zijn- een encyclopedie in opbouw. Inderdaad is het in het begin een beetje lastig om te leren werken met de wikisyntax, en de gebruiken en dergelijke, maar dat leer je al snel. Als je blijkt van goede wil te zijn, zullen er ook direct mensen zijn om je welkom te heten en je te helpen. Dat is mijn ondervinding toch
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

Dat was ik, uiteraard
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Quote: En zoals je zegt, wikipedia is -en zal dat altijd zijn- een encyclopedie in opbouw.
Het zal nooit af zijn omdat er altijd nieuwe ontwikkelingen zijn, denk daarbij bijvoorbeeld aan technologie, gezondheidszorg maar ook aan nieuwe volkshelden waar ook veel over te vinden is itt een encyclopedie.
Ik vind wel dat het streven moet zijn dat wikipedia op een gegeven moment meer kennis bevat dan alle goede encyclopediën en wetenschappelijke boeken van dat taalgebied. Dit is uiteraard een lange-termijn streven, maar wie weet over 10 of 20 jaar.
Plaats reactie