Rijscholen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Watchdog
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 apr 2006, 00:00

Rijscholen

Bericht door Watchdog »

Beste,

Ik vroeg me af wat er nu allemaal verandert in september voor de opleidingen van de rijschool. Thuis willen ze wachten tot september omdat het dan goedkoper zou worden... Klopt dit? Eigenlijk zou ik liever nu al starten met mijn opleiding om zo zo snel mogelijk mijn definitief rijbewijs in handen te hebben...

Bedankt!
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Thuis willen ze wachten tot september omdat het dan goedkoper zou worden... Klopt dit?
Minister Landuyt heeft plannen maar er zijn nog geen wetten.

Je kan trouwens nu ook al zonder rijlessen in een rijschool de opleiding starten. Maar of dit beter is dan via de rijschool, dat moet je zelf beoordelen.

Lees ook:

http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=r ... mpt=388209
Watchdog
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 apr 2006, 00:00

Bericht door Watchdog »

Denk dat we er thuis allemaal van overtuigd zijn om toch enkele lessen bij de rijschool te volgen... Maar wanneer is dus maar de vraag.
Gn idee. Nujah, we zien wel!

Bedankt voor het antwoord!
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Watchdog,

de plannen zijn om het in september mogelijk te maken om maar 6 uur te volgen in plaats van 10 uur.
Je moet zelf weten wat je doet, maar in mijn ervaring (ik heb 14 uur les gehad) heb je echt weinig aan 6 uur les. Ik zie dan ook geen enkele reden om te wachten, tenzij je 6 uur welk kan betalen maar 10 uur qua geld erg moeilijk is.

Houdt er ook maar rekening mee dat de prijzen per uur les de komende 10 jaar alleen maar zullen stijgen, elk jaar opnieuw.
De olieprijzen blijven stijgen terwijl de klant evenveel olie blijft kopen. De prijzen zullen dus wel blijven stijgen, zeker met de door Bush jr. veroorzaakte spanningen in Afghanistan, Irak, Iran enz.
Zoals je weet, is olie het bestanddeel van benzine en diesel.
Kortom, volgend jaar ga je voor evenveel lessen meer geld kwijt zijn dan nu.
Ik geef je dat op een briefje.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Wat Sofie voorstelt dat is inderdaad een goede oplossing als je zelf wilt kiezen hoeveel rijlessen je nodig hebt. Je moet dan wel het geluk hebben dat je een goede begeleider hebt.
Ik zie er zelf echter niet zo het nut van in om halfslachtig lessen te volgen, ik zou zeggen of 20 uur of 0 uur, maar goed ieder zijn goesting.

Succes met het overtuigen van jouw ouders. Gewoon goede argumenten gebruiken om ze te overtuigen zoals de stijgende prijs.
Watchdog
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 apr 2006, 00:00

Bericht door Watchdog »

Ik hou 't in m'n achterhoofd
Mij moet je niet overtuigen, ik begin er liever vandaag dan morgen aan... Maar de oudjes moeten nog overtuigd worden.

Groet,
Watchdog
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

Wat je natuurlijk ook kan doen, is de methode van 9 maand volgen (9 maand met een begeleider, bvb één van je ouders rijden met de auto van thuis). Op de kosten van het afleggen van het examen na is deze methode gratis, al duurt ze wel wat langer. Je kan naast die lessen met je ouders dan natuurlijk altijd wel nog een paar extra lessen volgen in een rijschool, zoveel je wil eigenlijk, volledig vrijblijvend... (is maar een idee ) PS : zo'n les in een rijschool duurt één uur en kost normaal gezien om en bij de 50€.
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

Sofie schreef: Op de kosten van het afleggen van het examen na is deze methode gratis, al duurt ze wel wat langer.
Op voorwaarde dat je 1ste of 2de maal slaagt voor je praktijk kan dit inderdaad goedkoper uitvallen. Of het kan zijn dat je niet slaagd en 4 of 8 uur les moet volgen + examen afleggen met de rijschool. Dan ben je evenveel geld kwijt als voor model 1 met die verschil dat je er minstens 0,5 jaar langer over doet om je rijbewijs te behalen.
Watchdog
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 apr 2006, 00:00

Bericht door Watchdog »

Zo, de afspraken met de rijschool zijn gemaakt...
Wel nog een wachtlijst enzo, en dus wordt het wellicht zomervakantie tegen dat ik eraan begin, maar we zijn alweer een stap verder!

Trouwens sjiek dat er onderaan msn-messenger een reclamebalkje staat voor deze site!
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Trouwens sjiek dat er onderaan msn-messenger een reclamebalkje staat voor deze site!
Dat wist ik zelf niet.
Plaats reactie