Snelheid binnen bebouwde kom

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
svenn
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 dec 2005, 00:00

Bericht door svenn »

posting gewist door svenn

Laatst aangepast door svenn op Za Jul 08, 2006 12:06 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Vlies

Snelheid binnen bebouwde kom

Bericht door Vlies »

Hallo,

Tijdens het oefenen ben ik al enkele keren met volgende situatie geconfronteerd geweest:

Ik nader een bord (F1), dat het begin van een bebouwde kom aankondigt (snelheidsbeperking 50 km/u).
Zowat 50 meter voorbij dit bord, staat een bord (C43), dat aankondigt dat de maximale snelheid 70 km/u bedraagt. Dit laatste bord wordt bovendien nog eens herhaald...

Kunnen jullie mij uitleggen wat hier nu precies voorang heeft op wat, maw: mag ik hier 50 of 70 km/u?

Alvast Bedankt!
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste Vlies,

Jij hebt blijkbaar de theorie niet via onze site geleerd of je bent al wat vergeten.

Snelheid BINNEN de bebouwde kom = 50 km/uur

Door middel van een bord C43 kan een andere snelheid opgelegd worden (bv 70 km/uur). Deze snelheid geldt dan tot aan het eerstvolgende kruispunt.
Wanneer je voorbij dat kruispunt nog steeds 70 km/uur mag rijden, staat er een nieuw bord C43
Vlies

Bericht door Vlies »

bedankt allebei!

en u mag gerust zijn, beste Eugeen, ik heb de theorie wel degelijk op uw site geleerd en was ook onmiddellijk geslaagd in het theoretisch rijexamen

heb dit onderdeel wellicht nét niet grondig genoeg bekeken...
Plaats reactie