document genaamd 'bijlage 4'

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
stimpie jumper
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2006, 00:00

document genaamd 'bijlage 4'

Bericht door stimpie jumper »

Eerst en vooral wil ik jullie bedanken voor deze goede site! Het is echt een grote hulp!

Volgende week moet ik mijn praktisch rijexamen afleggen en ik was deze site nog eens aan het overlopen. Bij "Redenen waarom het examen kan geweigerd worden, alhoewel je toch zal moeten betalen" zag ik "document genaamd 'bijlage 4' vergeten" staan. Misschien een stom vraagje, maar waar slaat dit precies op?

Alvast bedankt!
Mvg
os2lover
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 mei 2005, 00:00
Locatie: Zulte

Re: document genaamd 'bijlage 4'

Bericht door os2lover »

http://www.mobilit.fgov.be/nl/weg/rijbewijs/faq.htm
Voorlopig rijbewijs punt 1 :
Quote:
1. Ik ben in het verleden al houder geweest van een voorlopig rijbewijs, kan ik een tweede bekomen?

Per categorie kan men slechts één maal het voorlopige rijbewijs bekomen. Wanneer men reeds zo'n document voor een bepaalde categorie ná 1/1/1989 bekomen heeft, kan men geen ander meer bekomen voor dezelfde categorie.
De gemeentelijke diensten zullen dan een "bijlage 4" afleveren die u toelaat het praktische examen met een erkende rijschool af te leggen.
Uitzondering : voor de categorie B mag men één enkele keer zijn voorlopig rijbewijs uitwisselen voor een van dezelfde categorie op voorwaarde dat dit gebeurt vóór het verlopen van het eerste document en enkel in de volgende gevallen :

I. Voorlopig rijbewijs model 1 &lt----&gt Voorlopig rijbewijs model 2
2. Voorlopig rijbewijs model 3 &lt----&gt Voorlopig rijbewijs model 2
(de omwisseling mag zowel in de ene als in de andere richting gebeuren)
Oh ja, ik vond dit na 15 seconden Google.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

os2lover schreef: Oh ja, ik vond dit na 15 seconden Google.
Shit, je hebt onze truk verklapt!
os2lover
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 mei 2005, 00:00
Locatie: Zulte

Bericht door os2lover »

Ja al die mensen hier maar denken dat jullie die links van buiten kennen, en binnen een mom van tijd kunnen afratelen

Nee, maar 't is een algemeen probleem vind ik tegenwoordig, dat de mensen de meest eenvoudige info gaan vragen op fora, daar soms minuten/uren/dagen op wachten op antwoord, terwijl ze het antwoord op eenvoudige manier zelf kunnen vinden. Het Internet is prachtig, gebruik het dan ook ten volle, daar dient het voor !
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Nu, we blijven natuurlijk wel nuttig werk leveren inzake informatie over verkeersrecht.

Het is namelijk een vrij complexe materie, waar een bepaald onderdeel niet zelden het voorwerp uitmaakt van een hele reeks regels, die verspreid staan over diverse wetteksten en uitvoeringsbesluiten, en waarbij we dan ook nog moeten rekening houden met de rechtspraak (in het bijzonder met de arresten van het Hof van Cassatie, die bindend zijn voor elke lagere rechtbank).

Naast verkeersrecht, zijn er soms ook bepalingen uit andere rechtstakken van toepassing, al dan niet van hogere orde (zoals het burgerlijk recht en het strafrecht).

Onze vriend Marc Annemans heeft het hier soms over voertuigen die in de lucht gekatapulteerd worden door een vangrail, en eigenlijk zitten we op dat ogenblik al niet meer op het domein van het wegverkeer, maar op dat van de luchtvaart. En als er een auto in een kanaal terechtkomt, dan hebben we met de wetgeving over de scheepvaartwegen te maken.

Daar komt kennis en ervaring aan te pas. In dit opzicht zijn we ook de politieagenten dankbaar die ons hier hun medewerking verlenen.
stimpie jumper
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2006, 00:00

Bericht door stimpie jumper »

Ik had wel gezocht op google hoor, maar ben er niet op uitgekomen...
Bedankt voor de informatie in elk geval!
os2lover
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 mei 2005, 00:00
Locatie: Zulte

Bericht door os2lover »

Ok dan nog een cursus Google
Ik tikte gewoon in op www.google.be :

document bijlage 4 rijbewijs

En de eerste link was al prijs
Oh ja, omdat dit een vrij uitgebreid document is, kan je dan als je op die link klikt Ctrl-F indrukken om dan te zoeken in dat document, en dan terug bv. "bijlage 4" intikken om dan het deel in die pagina te zoeken dat daarover handelt.
Marc Annemans
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 okt 2005, 00:00

Bericht door Marc Annemans »

Jozef schreef: Onze vriend Marc Annemans heeft het hier soms over voertuigen die in de lucht gekatapulteerd worden door een vangrail, en eigenlijk zitten we op dat ogenblik al niet meer op het domein van het wegverkeer, maar op dat van de luchtvaart. En als er een auto in een kanaal terechtkomt, dan hebben we met de wetgeving over de scheepvaartwegen te maken.

Daar komt kennis en ervaring aan te pas. In dit opzicht zijn we ook de politieagenten dankbaar die ons hier hun medewerking verlenen.
Jozef bedoelt hiermee de mensen waarmee ook het Comité P het minste last mee heeft. De scheepvaartpolitie en de luchtvaartpolitie.
Plaats reactie