Veranderen van rijschool tijdens opleiding?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Normaal wordt de instructeur door de rijschool aangewezen en krijg je alle lessen van diezelfde instructeur.

Er kan, in de mate van het mogelijke, rekening gehouden worden met wensen die je vooraf geuit hebt (je wil als vrouw bijvoorbeeld liefst les van een vrouwelijke instructeur).

Wijziging van instructeur tijdens de cursus gebeurt in principe slechts op verzoek van de instructeur of de leerling, als het niet klikt tussen beiden. Er zijn natuurlijk uitzonderingen mogelijk (instructeur wordt ziek, wordt ontslagen, enz.).
ijsbeer

Veranderen van rijschool tijdens opleiding?

Bericht door ijsbeer »

Beste,

Ik volg momenteel praktijklessen bij een rijschool. Zij geven na 8 uur les een attestje waarmee je je voorlopig rijbewijs model 1 kan gaan afhalen op het gemeentehuis. De laatste 2 uur les vinden plaats net voor het praktijkexamen.

Nu is mijn vraag of ik die laatste 2 uur les eventueel kan doen met een andere rijschool.

Een andere vraag die ik heb is of het gebruikelijk is dat de student zelf mag kiezen welke instructeur hij heeft.

Niet dat ik echt ontevreden ben van de rijschool. Ik heb ondertussen zelfs al heel wat bijgeleerd. Maar na 3 lessen heb ik reeds 3 verschillende instructeurs gehad met elk een andere visie op autorijden, dus overschakelen naar een andere rijschool zal wel niet echt een probleem vormen. En ik heb hier enkele positieve commentaren gelezen over een bepaalde rijschool, dus het lijkt mij het proberen waard
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

Er zijn ook rijscholen die als policy hebben om zo veel mogelijk een leerling te voorzien van één en dezelfde instructeur. Zo heb ik bij Sanderus 22 uren les gevolgd &amp het examen afgelegd met één en dezelfde instructeur, en daar was ik heel blij mee...
Plaats reactie