helling en terugschakelen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
moeder
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00

helling en terugschakelen

Bericht door moeder »

de dochter was niet geslaagd voor haar rij-examen, volgens de examinator had ze moeten terugschakelen naar 2de aan elke voorrangsweg..... is dit de officiële manier ?
bij het oprijden van een helling, mag ze dan de handrem gebruiken ?
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Volgens mij moet je wel terugschakelen bij een voorrang van rechts, kwestie van nadien terug goed te kunnen optrekken... Tenminste zo doe ik het dan toch.

En wat betreft die helling: dit mag je kiezen, zolang je maar niet achteruit bolt
Linda
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2005, 00:00

Bericht door Linda »

Ja terugschakelen is het beste wat je kan doen bij een voorrangsweg en ik doe het toch ook altijd

Wat het bergopje betreft mag je kiezen handrem of niet
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: helling en terugschakelen

Bericht door Rafael »

moeder schreef: de dochter was niet geslaagd voor haar rij-examen, volgens de examinator had ze moeten terugschakelen naar 2de aan elke voorrangsweg..... is dit de officiële manier ?
Ja en nee.. Je moet indien nodig kunnen stoppen.. Als je in 3de nog afkomt, zal je nog een te hoge snelheid hebben om goed te kunnen stoppen. Maar, toegegeven, op sommige plaatsen kan je best op normale snelheid doorrijden, omdat je de straat bvb al van ver ziet liggen. Maar toch, op het examen moet je duidelijk laten zien dat je alles weet, en alles beheert zoals het moet.
moeder schreef: bij het oprijden van een helling, mag ze dan de handrem gebruiken ?
Dit hangt van de examinator af. Sommige examinatoren vragen je om alles los te laten... Stuur, pedalen, .. Dus dan sta je best op de handrem als je niet achteruit wil gaat Moest je niet goed om kunnen met de handrem, kan je nog altijd eerst je rem indrukken, dan handrem afzetten, en zo weer verder vertrekken op de rem...
Plaats reactie