vraagje praktijk

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Hallo "Gast"
Quote:
ik had eerst op 9 maanden genomen maar ik heb geen examen gaan afleggen, dus moest ik verplicht 12uur les gaan nemen
12 uren verplicht te nemen


Bij mijn weten als je voorlopig rijbewijs nog niet vervallen is moet je 4 uren bijnemen.

En als je voorlopig rijbewijs wel al vervallen is 8 uren.

Hoe komt het dan dat jij er 12 uren hebt moeten bijnemen
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

vraagje praktijk

Bericht door gast »

goeie morgend,

ik had eerst op 9 maanden genomen maar ik heb geen examen gaan afleggen, dus moest ik verplicht 12uur les gaan nemen!
Maar ik was er ni door met mijn examen, maar nu is mijn vraag: ben ik verplicht om elke keer met de auto van de rijschool mijn examen te gaan doen? Wat dat kost mij elke keer 190€ en ik vind da precies wel teveel?
Ik ben nog student en ik moet da allemaal zelf betalen en ik kan da ni en mijnen theorie loopt in september af wat kan ik nog doen?
Mercikes hà¨
GRO
Administrator
Berichten: 12746
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Zoals elders op de site te lezen is het systeem als volgt:

1. De uitslag van je theorie-examen blijft drie jaar geldig.

- Dit wil zeggen dat je drie jaar tijd hebt om een echt rijbewijs te halen. M.a.w. te slagen voor het praktijkexamen.
- Lukt dit niet, dan moet je opnieuw theorie-examen doen.

2. Praktijk.

- Voor praktijk kan je kiezen uit enkele modellen.
- Kies je voor een model dan:
... moet je zorgen dat je voor dat model vervalt slaagt voor je praktijk
... ofwel kan je, voor het model vervalt overstappen naar een ander model.
... LET WEL: Dit kan je slechts 1 x doen en het moet gebeuren VOOR het model vervalt. Een dag te laat en het gaat niet meer.

Als je voor een model gekozen hebt, en voor het vervallen is van model veranderd bent, en je slaagt niet voor je examens voor dat 2de model afloopt, dan kan je enkel nog met de rijschool oefenen.
Plaats reactie