Maneuvers (kijken in spiegels)

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

amkrisis schreef: Heb de rijschool ook eens gemailed (je weet maar nooit)
Beste, je mag gerust bij Sanderus nog eens binnenspringen of je lesgever eens opbellen om iets te vragen hoor. Ze gaan je daar beslist geen rekening voor sturen.
amkrisis
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2006, 00:00

Maneuvers (kijken in spiegels)

Bericht door amkrisis »

Hallo

Ik heb net mijn 18u lessen afgerond bij Sanderus, maar ik ben zo stom geweest om telkens mijn maneuvers niet te noteren.

Als ik wat ik mij herinner nu vergelijk met wat er op deze site staat komt het niet echt overeen.

Ik heb het namelijk geleerd door naar de bakens te kijken in de spiegels. Kan er iemand mij dus zeggen hoe dat percies zit? Stap voor stap bedoel ik dus. Mensen die ook bij Sanderus rijlessen hebben gevolgt kunnen dit maybe wel weten.

Het gaat vooral over parkeren en keren in een straat (wat ik evenwijdig heb geleerd en niet met links uitwijken bij het inrijden)

Het zou echt super zijn mocht iemand me uit de nood kunnen helpen.
amkrisis
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2006, 00:00

Bericht door amkrisis »

ok parkeren kan ik me nog herinneren:

vertrekken naast het tweede baken, uitlijnen met de rechter achteruit, indraaien tot je links in je spiegel het tweede baken ziet (de wagen achter je dus), rechzetten, en corrigeren ...

Maar het keren herinner ik me dus niet meer, dat is zowat het probleem.
Waneer moet je afdraaien, is dat onmiddelijk als je evenwijdig staat met dat baken? of moet je vanaf een bepaald punt draaien.

Ik ga dit weekend normaal wel oefenen, zal door praktische ondervindingen ook wel lukken neem ik aan? Maar mocht het iemand weten hoe het bij Sanderus juist zit (als ze allesinds de zelfde uitleg geven, want dat kan ook verschillen lijkt me), zou me heel hard helpen!
GRO
Administrator
Berichten: 12760
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Eigenlijk is het voor elk type auto een beetje anders.
De animaties op onze site zijn gemaakt door De Rijprof. Hij is ook lesgever in een rijschool.

Het belangrijkste voor het examen is dat jij alvast, met de auto waarmee je het examen gaat afleggen, het manouevre goed kunt maken.
amkrisis
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2006, 00:00

Bericht door amkrisis »

daar heb je wel een punt, mijn wagen is ook wat korter, dus afgaan op de ruiten enzo is geen goed idee.

Best eens in de praktijk uitvissen hoe ik het het best doen, heb alvast de instructies van deze site uitgeprint. Heb de rijschool ook eens gemailed (je weet maar nooit)

Ga mijn examen met de wagen van de rijschool afleggen, maar ga vooraf nog 2 uurtjes oefenen, hopelijk lukt het

maar dat is allemaal nog veraf natuurlijk, nog 3 maanden de tijd!
JC
Berichten: 293
Lid geworden op: 22 feb 2006, 00:00

Bericht door JC »

Vooral de plaatsing van de wielen is belangrijk. De recente wagens hebben meestal de wielen 'op de hoeken', zeker voor de kleinere. Grotere wagens hebben hun wielen wat meer naar achter staan.
Dit maakt een heel groot verschil uit bij het parkeren, zeker als je referentiepunten kiest ergens aan de carrosserie.
Plaats reactie