hoe best oefenen?? voor praktijk

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
goelekel

hoe best oefenen?? voor praktijk

Bericht door goelekel »

Hallo allemaal,
Van waar ik woon heb ik gegarandeerd examen in Deurne. Maar ik ken er niets, heb er al wel eens gereden met de rij instructeur en nu hoe oefen ik dat het best. Ik heb een voorlopig rijbewijs. Hoe weet ik waar ik fouten maak, het verkeersinzicht is daar in Deurne weldegelijk heel erg hard nodig. En dikwijls heb je moeite om de waaier aan verkeersborden allemaal in te prenten op korte tijd.
Ik zou graag daar veel gereden hebben voor mijn praktijkexamen maar hoe pak ik dit aan?
Heeft iemand van jullie enkele slimme tips zodat ik dit langzaam maar grondig kan voorbereiden??
Van harte dank,
Goedele
Linda
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2005, 00:00

Bericht door Linda »

Ik ben begonnen op rustigge plaatsen waar je het verkeer helemaal niet hinderd en waar je zelf geen stress krijgt van chauffeurs die geen geduld hebben met leerlingen

Dan ben ik begonnen met het goed oefenen van starten en stoppen want dat is toch het allerbelangrijkste,telkens stil vallen daar krijg je zelf zenuwen van en dan lukt niets meer
Met de heuveltjes ben ik ook meteen begonnen want voor je het weet sta je op zo'n heuveltje op de baan en rij je naar achter en is het prijs

Een keer dat ik dat goed onder de knie had ben ik me rustig tussen het verkeer gaan begeven,je rijd dan met een matige snelheid zodat je alles zoveel mogelijk in het oog kan houden en je doet die weg verschillende keren aan tot je die eigenlijk van binnen en van buiten kent en dan krijg je van jezelf al een hele hoop zelfvertrouwen en als je dat opbouwt ben ik er van overtuigd dat je net zoals ik nu in het verkeer durft te bewegen ook al ben ik nog maar een leerling

Veel suc6
scorpioking
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 okt 2005, 00:00

Bericht door scorpioking »

Ik ben nu ook bezeg met mijn verlopige rijvergunning maar heb mij direct begeven in de drukte, denk zelfs dat je het dan vlugger gewoon zal worden.
Alleen het vertrekken oefen in soms in een verlaten industrie , niet dat ik stilval maar ik oefen om sneller te kunnen vertrekken zodat ik vlotter wegrij.
Dat gaat nu beter want anders liet ik eerst mijn koppeling zachtjes los zodat die begon aan te grijpen en dan gas geven.
Dat gaat dus traag en zeker als je wilt vertrekken aan een kruispunt zonder lichten met veel verkeer.
Dan heb je niet veel tijd om traag te vertrekken.
nu heb ik geleerd om de koppeling te lossen en aan te voelen dat ze aangrijpt en tergelijktertijd genoeg gas geven ( niet te veel) zodat je sneller vertrekt.
Dat gaat nu goed maar soms te goed zodat je iets te snel wegschiet en dan kan je wel stil vallen.
Maar oefening baart kunst.....
svenn
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 dec 2005, 00:00

Bericht door svenn »

posting gewist door svenn

Laatst aangepast door svenn op Za Jul 08, 2006 11:40 am, in totaal 1 keer bewerkt
goelekel

dank

Bericht door goelekel »

Hoi allemaal,
Het is echt eerst oefenen op rustige baantjes om de auto gewoon te worden en nu rijdt ik reeds naar de trappisten in Westmalle en naar mijn werk in Ekeren. Het zelfzekere gevoel begint echt wel te komen, zalig is dat hoor!
Het stoppen en vertrekken lukt prima, stilvallen gaat niet zo met een automatische schakeling probleem minder natuurlijk.
Maar verder heb ik gas en rem aan het stuur dus andere katten om te geselen.
Het zal wel in orde komen als ik me veiliger voel zal ik zeker ook meer risico's gaan opzoeken, naar vrienden in Gits rijden enz..
Met een voorlopig rijbewijs mag je iemand meenemen die een rijbewijs heeft en ook nog een tweede passagier maar moet deze ook een rijbewijs hebben??? 't Is maar ter info hoor. Ik rijd voorlopig nog liefst alleen dan sta ik zelf voor de 'moeilijkere' situaties maakt me wel sterker hoor.
Bedankt voor alle steun en goeie raad!!!!
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Fijn te vernemen dat het zo goed vordert met jouw rijervaring!

De passagier die niet jouw begeleider is, hoeft geen rijbewijs te hebben, doch moet zich wel van elke commentaar onthouden (daar moet je streng op zijn jij bent de kapitein van het schip, je begeleider is je loods).

Veel succes nog, en houd ons verder op de hoogte hé.
Plaats reactie