Bekwaamheidsattest!

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

JC schreef: Misschien zou men in de wetstraat driehoekige bordjes moeten invoeren met ezels erop !
Of een zonebord: zone ezels.

Neen, mensen zoals Renaat Landuyt zijn beslist geen ezels. Een ezel stoot zich immers geen twee keren aan dezelfde steen.
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

JC schreef: Waarom heeft men die bordjes 90 met pijls rechts ingevoerd op de afritten. Welke zinnige mens vertraagt er daar niet.
Offtopic: Waarom stopt een mens een kat in de microgolfoven? Zoiets hebben ze ook al eens in de handleiding moeten zetten... Er zijn gewoon mensen die simpelweg niet over voldoende intelligentie beschikken... *wijst naar Jozef's post* (De persoon in zijn bericht, niet hijzelf weliswaar )
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Ik denk dat het vooral een kwestie is van de verkeersveiligheid ondergeschikt te maken aan zijn populariteit als politicus. En dat kan ik begrijpen, maar niet goedkeuren, omdat het onverantwoord is.
JC
Berichten: 293
Lid geworden op: 22 feb 2006, 00:00

arm belgië

Bericht door JC »

Het is wansmakelijk wat er in dit apeland gebeurd. Ministers zijn hopeloos onbekwaam en enkel bekommert om hun carrià¨re (ok er zijn uitzonderingen).
Ooit moest ik voor een marketing-campagne alle bekende politiekers van Vlaanderen oplijsten en een profiel van hen opstellen. Zo kwam ik te weten dat bij Groen! de minste politiekers zitten die maar iets met milieu in hun opleiding hebben gehad.
Nog maar te zwijgen over cafébazen of zoontjes van ..., democratie daar heeft het al lang niets meer mee te maken, want de kiezer heeft toch ongelijk (by the way, ik ben geen vlaams belang/blokker).
Er zijn landen waar politiekers een hogere opleiding dienen gehad te hebben.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Rafael zei:
Quote: Waarom stopt een mens een kat in de microgolfoven? Zoiets hebben ze ook al eens in de handleiding moeten zetten
Ik herinner me deze zaak. Iemand had haar hondje in de micro gestopt omdat het nat was. Ze dacht dat het geen kwaad zou kunnen op de laagste stand.
Ander voorbeeld: iemand had bij de mac hete koffie geknoeid en haar hand verbrand. Ze heeft nog een hele hoge schadevergoeding gekregen.


Dus, als je ooit eens in de USA komt en rijk wilt worden...


Posititieve noot, de meeste mensen zijn niet dom. Denk maar aan de Gauss-curve, ook wel bekend als de standaardnormaalkromme.
16% van de mensen is dom en slechts 2,5% van de mensen is zeer dom.
Overigens liever dom en sociaal, dan intelligent en asociaal.
Intelligentie wordt zwaar overschat.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

@JC

Klinkt mij allemaal erg vreemd in de oren. Groenen die niets met milieu hebben, vriendjespolitiek enz.
In Nederland is er nu maar een zeer matig kabinet, maar over het algemeen zijn de ministers nog wel integer en hoog opgeleid, In het paarse kabinet zat er een die nog aan cambridge had gepromoveerd en aan Princeton University prof is geweest.
Niet dat ik denk dat het belangrijk is.

Volgens mij is het grootste probleem in de belgische politiek dat er veel te veel partijen (gewesten enzo) bij betrokken zijn. Meer federalisme en minder autonomie voor de gewesten enzo zou volgens mij al veel helpen. Of gewoon opsplitsen. Ik denk dat ik voor veel landgenoten spreek als ik zeg dat vlaanderen welkom is bij ons, een soort van republiek.
Maar dan moet het voetbal hier wel wat beteren, he. We hebben een reputatie hoog te houden.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

En hoe zijn we hier in België aan die politici gekomen? Omdat we ervoor gekozen hebben. En waarom hebben ze verkozen? Omdat we meer gesteld zijn op een goedkope dan op een degelijke rijopleiding. Omdat er sommigen te dom en te lui zijn om te werken, en daarom dan maar aan een job in overheidsdienst moeten geraken. Omdat we onze sociale woning volgende maand al willen, in plaats van onze beurt op de wachtlijst af te wachten. En ga zo maar verder.
BBB schreef: Meer federalisme en minder autonomie voor de gewesten enzo zou volgens mij al veel helpen.
Het gaat al jaren net de andere kant op. De economische verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië zijn zo groot, dat men spreekt van een land met twee snelheden.

Zelfs van verkeer en mobiliteit, nu nog een federale materie, zouden velen een gewestmaterie willen maken (zo heeft deze posting toch nog iets met verkeer te maken ).

Stel je voor dat er in Wallonië een ander verkeersreglement komt dan in Vlaanderen. De E-40 autosnelweg overschrijdt tussen Brussel en Luik meerdere keren de grens tussen Vlaanderen en Wallonië. Misschien moet er dan voor dat stuk autosnelweg nog maar bijkomend een speciaal verkeersreglement komen, dat zowat het midden houdt tussen dat van Vlaanderen en dat van Wallonië. In de scheepvaart bestaat er immers ook een speciaal reglement voor de grensvormende vakken van de Maas, die tussen Belgisch en Nederlands Limburg voortdurend de Belgisch-Nederlandse grens overschrijdt.
BBB schreef: Of gewoon opsplitsen. Ik denk dat ik voor veel landgenoten spreek als ik zeg dat vlaanderen welkom is bij ons, een soort van republiek.
Dank je wel, BBB. Voor mij persoonlijk graag, maar ik heb de indruk dat vele Vlamingen in dat geval meer voelen voor een autonoom Vlaanderen. Probleem is dat Wallonië, vanwege zijn economische toestand, niet autonoom kan bestaan, en Frankrijk niet gesteld is op een dergelijke kolonie. Bovendien zouden Vlamingen en Walen er nooit uitgeraken wat er dan met het Brussels hoofdstedelijk gewest moet gebeuren.
JC
Berichten: 293
Lid geworden op: 22 feb 2006, 00:00

Bericht door JC »

Dat van die groenen is spijtig genoeg waar. Ik ben zelf bioloog van opleiding, maar wat die groenen soms voor onzin vertellen maakt me ziek. Eigenlijk zijn het geen groenen, maar heel donker roden.

Zoals Jozef al zei, als je maar stemmen kan halen kan zelfs een cafébaas minister worden (en serieus wat verknoeien).

Als minister zou je toch een basiskennis moeten hebben over je portefeuille, meestal worden deze portefeuilles echter politiek verdeeld.

[ironie]

Trouwens ik heb laten vertellen dat indien Nederland niet onverwijld (leuk woord uit de Absurdistanese politek niet) de ijzeren rijn zou openstellen voor België dit in strijd met het scheidingsverdrag tussen B en NL zou zijn. Hierdoor kan België Zeeuws-Vlaanderen en Nederlands Limburg opeisen. Misschien halen we op die manier kritische massa en kan Vlaanderen met deze delen wel bestaan.

[/ironie]
svenn
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 dec 2005, 00:00

Bericht door svenn »

posting gewist door svenn

Laatst aangepast door svenn op Za Jul 08, 2006 11:36 am, in totaal 1 keer bewerkt
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Svenn zei
Quote: dat ze dat maar niet doen ... het nationaal IQ zakt dan namelijk van beide landen
Svenn, is dat de reden dat Nederland al zo'n 40 nobelprijzen heeft gewonnen in de fysica en chemie, om nog maar te zwijgen over de oververtegenwoordiging van de nederlanders onder de grote natuurkundigen.
svenn
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 dec 2005, 00:00

Bericht door svenn »

posting gewist door svenn

Laatst aangepast door svenn op Za Jul 08, 2006 11:35 am, in totaal 1 keer bewerkt
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Enig idee van de lengte van de wachtlijsten voor woningen in Nederland?: 5 jaar of zoiets.
Prijs je gelukkig
Quote: Misschien moet er dan voor dat stuk autosnelweg nog maar bijkomend een speciaal verkeersreglement komen
Ik dacht even dat dit sarcastisch bedoeld was.

Vlaanderen is te klein om autonoom te bestaan. Er zijn landen die er in slagen, maar die landen hebben een hele andere achtergrond en omstandigheden.
Een soort republiek lijkt me praktischer en ook goed voor beide landen. We hebben allebei hele andere sterkten en zwakten en zouden elkaar fantastisch goed kunnen aanvullen.
Quote: Probleem is dat Wallonië, vanwege zijn economische toestand, niet autonoom kan bestaan, en Frankrijk niet gesteld is op een dergelijke kolonie. Bovendien zouden Vlamingen en Walen er nooit uitgeraken wat er dan met het Brussels hoofdstedelijk gewest moet gebeuren.
Wat mij betreft moet brussel daar naar toe waar het de meeste historische binding mee heeft. Ik loop toch niet zo warm voor brussel en heb zo de indruk dat dat voor veel vlaminngen ook geld.
Wat betreft Wallonie, ik vind dat hun probleem. Als ze op basis van objectieve criteria overgangshulp nodig hebben van europa, moet europa dat maar doen, net als met nieuwe lidstaten gebeurd.
In feite is Wallonie dan een nieuwe lidstaat.
Zoals het nu gaat werkt het toch duidelijk zeer verlammend.
kijk ook eens naar hoeveel geld het kost 3x zoveel politici, besluiteloosheid enzo.
Zie dit tegen het licht van toenemende internationale concurrentie (china, india) en de enorme oliecrisis die er binnen 20 jaar gaat zijn en andere globale problemen zoals het milieu.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

@Svenn,
Tuurlijk heb je niets tegen NL-ers, dat weet ik. Ik wist ook dat je een reactie verwachtte en wilde.
En ja, het is leuk om de buren eventjes te plagen.
By the way: Alleen de deskundigen (en de hollanders) weten het.
De basis van Einstein's relativiteits theorie komt van Lorentz (universiteit van Leiden).
Einstein keek enorm tegen hem op en heeft zijn werk gebruikt om die theorie te ontwikkelen. Daarom was hij professor in Leiden (zijn eerste job als professor na zijn fenomenale publicaties) totdat hij moest vluchten vanwege Hitler. Hij is daar nog lang professor gebleven en dat was het hoogtepunt van zijn cariere. Het zegt ook wat dat hij voor Leiden koost terwijl hij ook naar Cambridge of Princeton kon. Vraag het maar aan de natuurkundigen als je denkt dat ik dit uit chauvinisme zeg.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

@ BBB:

Ik vind het fijn dat je trots bent op je afkomst.

Het is iets wat vele Belgen vandaag ontbreekt. Ze missen goede redenen om trots te zijn op hun Belgische identiteit (behalve dan de frieten, de chocolade en het bier), en zijn eerder fier op het feit dat ze Vlaming of Waal zijn.

De schoonbroer van mijn ex-vriendin was de zoon van een Vlaamse landbouwer die naar Wallonië getrokken was, doch ging er trots op een Waal te zijn, en had een afkeer van Vlamingen.

Niet zonder reden zegt men wel eens schertsend dat de koning eigenlijk de laatste Belg is.

Het kwetst oudere Belgen, zoals mijn vader, die zich tijdens de tweede wereldoorlog niet voor Vlaanderen, maar voor België ingezet heeft.

Persoonlijk vind ik dat je affiniteit met een land en een volk niet moet afhangen van de plaats waar je toevallig geboren en getogen bent. Zelf heb ik al sedert mijn jeugd een bijzondere affiniteit met Duitsland en het Duitse volk, waaraan het Duitse Wirtschaftswunder zeker niet vreemd is. Door allerlei omstandigheden leef ik nog altijd in België. Maar over 6 jaar, zodra ik met vervroegd pensioen kan gaan, zullen mijn echtgenote en ik emigreren naar Duitsland. En na 8 jaar zal ik er ook de Duitse nationaliteit aanvragen, als teken van solidariteit met het Duitse volk. Ik kan uiteraard niet goedkeuren, maar wel begrijpen wat er in de periode van 1933 tot 1945 gebeurd is, en waarvan de Duitsers zelf in niet geringe mate zelf het slachtoffer geworden zijn. En ik leef mee met de Duitsers die, zoals ik, na 1945 geboren zijn (zelf ben ik in 1952 geboren), en jarenlang onder een identiteitscrisis geleden hebben vanwege gebeurtenissen die ze zelf niet meegemaakt hebben.
JC
Berichten: 293
Lid geworden op: 22 feb 2006, 00:00

Bericht door JC »

Het is inderdaad zo dat Vlamingen weinig trots zijn over België. Nu als je vandaag het nieuws hebt gehoord (verloren terroristen), dan is het wel begrijpelijk.
Mijn vrouw begrijpt al helemaal niet waarom ik niet trots ben op België. Ik grap er soms over dat ik mijn belgische nationaliteit wel te koop zal stellen op e-Bay.
Momenteel bekijk ik de mogelijkheden om voor een langere tijd naar China te trekken. Affiniteit met België en Vlaanderen heb ik weinig. Dit landje is ten dode opgeschreven door politiek gepruts, platvloers rascisme in de administraties, hopeloze inefficiëntie, ...
Plaats reactie