begeleider

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Volgens mij heb je het bij het rechte eind, Benny. Tot de laatste dag van het verval ben je immers vervallen geweest van ...

Men wil nagaan of de betrokkene, van zodra hij opnieuw een voertuig mocht besturen en dus een opnieuw een rijverbod kon oplopen, dit al geruime tijd (3 jaar) kunnen vermijden heeft.
hartje666
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 feb 2006, 00:00

Bericht door hartje666 »

dank aan allebei voor de reactie en ik kan het is vragen aan het gemeentehuis of hij in aanmerking komt .
svenn
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 dec 2005, 00:00

Re: begeleider

Bericht door svenn »

posting gewist door svenn
hartje666
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 feb 2006, 00:00

begeleider

Bericht door hartje666 »

een klein vraagje wat bedoelen ze met het verval van het recht van sturen binnen drie jaar voor afgifte model 3 de begindatum van het rijverbod of de datum van de beslissing van de rechter ? dat zou ik graag weten het rijverbod van mijn begeleider is ingegaan juli of september 2003 voor een periode van 3 maand.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Hallo Hartje666,


Quote: VOORWAARDEN WAARAAN EEN BEGELEIDER MOET VOLDOEN

- De begeleider moet op de datum van afgifte van de leervergunning ten minste 24 jaar oud zijn.
(24 jaar voor rijbewijs: B / B+E / C / C+E / C1 / C1+E)
(27 jaar voor rijbewijs: D / D+E / D1 / D1.E)
- Hij moet ten minste zes jaar in het bezit zijn van een rijbewijs B.
- De begeleider moet in België gedomicilieerd zijn.
- Een gehandicapte persoon die enkel een speciaal aangepast voertuig mag besturen, kan geen begeleider zijn.
- Iemand die een rijbewijs heeft met de vermelding 'automatisch', mag enkel begeleider zijn voor dit type van voertuig.
- Hij moet zijn rijbewijs bij zich hebben.
- Zijn rijbewijs mag niet vervallen zijn of mag gedurende de laatste drie jaar niet vervallen geweest zijn van het recht om een motorvoertuig te besturen.
- Hij moet tijdens het lesgeven, vooraan in de wagen plaatsnemen.
- Hij mag (behalve bij zijn echtgenote of kinderen of pleegkinderen) binnen het jaar voor de afgifte van de leervergunning niet vermeld geweest zijn op een andere leervergunning of voorlopig rijbewijs.
Deze tekst staat op onze site.
Quote: - Zijn rijbewijs mag niet vervallen zijn of mag gedurende de laatste drie jaar niet vervallen geweest zijn van het recht om een motorvoertuig te besturen
Als ik dit stukje tekst goed kan lezen is het niet de begindatum van het verval en ook niet de datum van de beslissing van de rechter maar de einddatum van het verval waarmee je rekening mee moet houden

@ mijn collega's doe ik de oproep om ook eens te kijken of ik het hier bij het rechte eind heb.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie